Αρχική Προτάσεις Λύσεις στα βασικά διατροφικά ερωτήματα του καλοκαιριού

Λύσεις στα βασικά διατροφικά ερωτήματα του καλοκαιριού

Της διαιτολόγου - διατροφολόγου Δάφνης Μπαλαφούτη*

0
Παγωτό

Καλοκαίρι σημαίνει ξεγνοιασιά, χαλάρωση, όμορφη διάθεση και ανεμελιά! Ακόμη και αν δουλεύετε ή έχετε υποχρεώσεις, δεν υπάρχει περίπτωση να μην διακατέχεστε από τα όμορφα συναισθήματα με τα οποία μας γεμίζει η συγκεκριμένη εποχή, που αποτελεί και την αγαπημένη των περισσότερων ανθρώπων. Τι γίνεται όμως όταν στο μυαλό σας τριγυρνάνε και ανήσυχες σκέψεις που έχουν να κάνουν με το σωματικό σας βάρος;

Για παράδειγμα, «Πρέπει να προσέχω πολύ, αλλιώς θα ξαναπάρω τα κιλά που έχασα», «Δεν μπορώ να καταναλώνω παγωτά γιατί θα επιδεινωθεί η κυτταρίτιδά μου», «Καλοκαίρι χωρίς μπύρα γίνεται; Δεν γίνεται!».

Όλες αυτές οι σκέψεις μπορεί να σας «χαλάνε» τη διάθεση χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος, αφού εάν γνωρίζετε τις εναλλακτικές επιλογές που έχετε, μπορείτε να απολαύσετε σωστά και ισορροπημένα όλα τα αγαπημένα σας τρόφιμα και ροφήματα!

Ανησυχία #1: Πρέπει να προσέχω πολύ για να μην ξαναπάρω τα κιλά που έχασα το χειμώνα

ΝερόΗ λύση: Για να διατηρήσετε τα κιλά που χάσατε τον περασμένο χειμώνα, σίγουρα πρέπει, εκτός από το να ζυγίζεστε τακτικά, να ακολουθείτε και κάποιους βασικούς κανόνες ισορροπημένης διατροφής! Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι το μεγάλο στοίχημα με τον εαυτό σας πρέπει να εστιάζει κυρίως εκεί, δηλαδή στο να διατηρήσετε τα κιλά που χάσατε και όχι απλώς στο να χάνετε προσωρινά τα περιττά κιλά, ενώ για να το καταφέρετε αυτό, πρέπει να αντιληφθείτε ότι η γενικότερη «φιλοσοφία» γύρω από τη διατροφή σας πρέπει να αλλάξει.

Δώστε έμφαση στην επαρκή ενυδάτωσή σας με πρωταρχική επιλογή το νερό, και έπειτα επιλέγοντας κι άλλα μη αλκοολούχα ροφήματα, και ενημερωθείτε για το περιεχόμενο των θερμίδων του κάθε προϊόντος, διαβάζοντας πάντοτε τις ετικέτες τροφίμων.

Τηρήστε τα μικρά και συχνά γεύματα και το καλοκαίρι, συνεχίστε να καταναλώνετε με μέτρο και στις ποσότητες που σας αναλογούν όλα τα τρόφιμα και ροφήματα, ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα δυναμωτικό πρωινό, καταναλώστε καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα και προτιμήστε τις light εκδοχές γαλακτοκομικών, γλυκών και ροφημάτων. Τέλος, το καλοκαίρι μπορείτε να αρπάζετε κάθε ευκαιρία για σωματική δραστηριότητα στην παραλία, το σπίτι ή τη βραδινή βόλτα, τονώνοντας παράλληλα και τη φυσική σας κατάσταση!

Ανησυχία #2: Δεν θα καταναλώνω παγωτά για να μην επιδεινωθεί η κυτταρίτιδά μου

BikiniΗ λύση: Δεν είναι ανάγκη να αποκλείσετε τελείως τα παγωτά από την καθημερινότητά σας για να μην «χειροτερεύσει» η κυτταρίτιδα, αρκεί όμως να τα εντάξετε με μέτρο στην καθημερινότητά σας και στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, όπως περιγράψαμε και παραπάνω.

Είναι καλό να γνωρίζετε ότι οι τελευταίες κατευθυντήριες οδηγίες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας που εστιάζουν στον τρόπο ζωής, συστήνουν μία υγιεινή διατροφή που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες (π.χ. από φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης) και χαρακτηρίζεται από μειωμένη πρόσληψη λιπαρών (ιδιαίτερα κορεσμένων) και επαρκή ενυδάτωση μέσω της κατανάλωσης πολλών υγρών, με βασική πηγή το νερό.

Φαίνεται επίσης πως η μείωση και διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους, η αποφυγή του φαινομένου «γιο-γιο» (διαδοχικής απώλειας και επαναπρόσληψης του βάρους), η συστηματική σωματική δραστηριότητα, καθώς και η αποφυγή του καπνίσματος, αποτελούν τα πλέον καθοριστικά βήματα προς την επιτυχία.

Ανησυχία #3: Ξέρω πως το αλκοόλ έχει θερμίδες, αλλά καλοκαίρι χωρίς λίγο αλκοόλ δε γίνεται!

Gin tonic με αγγουριΗ λύση: Καλοκαίρι είναι, και τη μπύρα σας ή το cocktail σας θα τα πιείτε, και έξω θα το ρίξετε. Για να ευχαριστηθείτε όμως με λιγότερες τύψεις τα αγαπημένα σας ποτά, μπορείτε να επιλέξετε πιο light εκδοχές αυτών και να εξοικονομήσετε αρκετές θερμίδες! Αν είστε λάτρεις της μπύρας, πείτε ναι στις μπύρες χωρίς αλκοόλ και καταναλώστε τις με μέτρο, αφού κι αυτές έχουν θερμίδες (περίπου τις μισές σε σχέση με τις αντίστοιχες «κανονικές»)!

Αν δεν τις προτιμάτε, ελέγξτε το θερμιδικό περιεχόμενο του αγαπημένου σας ποτού, ζητώντας το από το σερβιτόρο με «μπόλικο πάγο» και συνδυάστε με ένα αναψυκτικό τύπου light ή zero ή ανθρακούχο νερό τα οποία και προσδίδουν σχεδόν μηδενικές θερμίδες.

Επιπλέον, καταναλώστε το αργά και παράλληλα με ένα ποτήρι νερό, για να μην σας τελειώσει γρήγορα και πρέπει να παραγγείλετε άμεσα το επόμενο!

Τελικά, πάντα μπορείτε να βρίσκετε τρόπους για να κρατάτε τον πήχη της δροσιάς και της απόλαυσης ψηλά, αλλά τις θερμίδες χαμηλά! Αρκεί να τους ανακαλύψετε και να τους ακολουθήσετε!

 

Δάφνη ΜπαλαφούτηΔάφνη Μπαλαφούτη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών) – MSc με ειδίκευση στη Δημόσια Υγεία (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και Επιστημονικός συνεργάτης Nutrimed.

Διαβάστε άρθρα της Nutrimed:

Διαφήμιση