Αρχική COVID-19 Μαθησιακές δυσκολίες και κορονοϊός: πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου;

Μαθησιακές δυσκολίες και κορονοϊός: πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου;

Της Χρύσας Παπακυργιάκη *
0
teacher family parenting together

Την περίοδο που διανύουμε η ζωή μας έχει μπει σε μια παύση. Όλοι λίγο πολύ έχουμε προσπαθήσει να μην το αναμασάμε αλλά υπάρχει μια μαζική παύση, και αυτό σε κάποιον μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, ξέρουμε όλοι, ότι είναι βήματα προς τα πίσω και όχι μια απλή παύση. Είναι σαν να βρισκόμαστε σε διακοπές χωρίς την ανεμελιά των διακοπών, σωστά; Σωστά…δεν χρειάζεται, ωστόσο, να το μεταδίδουμε στα παιδιά και δεν χρειάζεται να το βιώνουμε ως κάτι άσχημο αλλά ως μια πρόκληση μαζική και περαστική.

Τι να κάνουμε, λοιπόν, για να βοηθήσουμε το παιδί μας με μαθησιακές δυσκολίες να μην μείνει πίσω στην αποκατάστασή του και στη μαθητική του πορεία;

kids 1093758 1280

  • Καθημερινή ανάγνωση: έστω και μια σελίδα την ημέρα είναι σημαντική για να βελτιωθεί η αναγνωστική ικανότητα και ταχύτητα του παιδιού μας.
  • Δίνουμε έμφαση σε αυτά που αγαπά (στο σχολείο) και μικρές δόσεις από αυτά που δεν αγαπά: εάν έχουμε ένα μαθητή με αγάπη στα Μαθηματικά (κάτι αναμενόμενο εφόσον μιλάμε για μαθησιακές δυσκολίες) τότε δώστε κάποιο φυλλάδιο με πράξεις ή προβλήματα και μια άσκηση Γλώσσας που καλό θα είναι να λύσει προφορικά. Για παράδειγμα να κλίνει κάποιο ουσιαστικό ή να εξασκηθεί στους χρόνους των ρημάτων.
  • Αποφεύγουμε την Ορθογραφία: εάν είστε γονέας που ασχολείται με τη μαθησιακή πορεία του παιδιού του και κάνετε «σχολείο στο σπίτι», αποφύγετε να ασχοληθείτε με την εξάσκηση στην ορθογραφία, ιδιαιτέρως εάν αυτό σας ωθήσει σε τριβή και ένταση με το παιδί σας. Είναι γνωστό ότι ο γονέας έχει πολύ συγκεκριμένες προσδοκίες από το παιδί του και το να βλέπει τη δυσκολία του είναι ιδιαίτερα επίπονο καθώς προσκρούει στις ναρκισσιστικές φαντασιώσεις μας ότι τα παιδιά μας είναι τα καλύτερα. Καλό είναι να μην μπαίνετε σε αυτό το παιχνίδι και να σκέφτεστε : είμαι οδηγός του παιδιού μου ή το καταδυναστεύω; Το διδάσκω ή το τρομάζω;
  • Μην χρησιμοποιήσετε τη μελέτη για δικό σας όφελος: πολλοί γονείς φορτώνουν τα παιδιά τους με μαθήματα και projects για να αποφύγουν να περάσουν ποιοτικό χρόνο μαζί τους. Μια ώρα την ημέρα μελέτης, είτε αυτό είναι κάτι πιο δομημένο είτε κάτι πιο ελεύθερο αλλά και πάλι εκπαιδευτικό είναι αρκετή.
  • Δείτε κάποιο ντοκιμαντέρ και συζητήστε το με το παιδί σας. Χρησιμοποιήστε το ως αφορμή για να αναπτύξει τις σκέψεις του και να του δώσετε ιδέες, όπως θα έκανε εάν έγραφε μια έκθεση.
  • Σεβαστείτε τη ψυχική αναστάτωση που βιώνει το παιδί: έχει χάσει τη ρουτίνα και τη παρέα του. Μην το πιέζετε να είναι χαρούμενο και να μην το νοιάζει. Αφήστε το να συνειδητοποιήσει και ν διαχειριστεί τα νέα δεδομένα. Ο άνθρωπος είναι από τα πιο ευπροσάρμοστα πλάσματα της γης αλλά όλοι δικαιούμαστε λίγο χρόνο γι᾽αυτό.

Βιβλιογραφία:

 «Μαθησιακές Δυσκολίες : διδακτικές παρεμβάσεις», Τζιβινίκου Σ. (2015), Ελληνικά ακαδημαϊκά ηλεκτρονικά συγγράμματα και βοηθήματα. 

«Διδακτικές τεχνικές στήριξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση», Μαγκούτη Ζ. και συνεργάτες, ανάτυπο από το «Παιδαγωγικό Ιδεοδρόμιο». Περιοδική έκδοση της Ένωσης Ελλήνων Παιδαγωγών, τεύχος 3, Απρίλιος 2012, σελ. 148 – 175.

 

                                         ***

Χρύσα Παπακυργιάκη*Η Χρύσα Παπακυργιάκη είναι Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/

Cognitive Behavioral Coach- Specialty Anxiety

Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων

Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr

Blog:

Άρθρα της Χρύσα Παπακυργιάκη:

Οι τελευταίες εξελίξεις:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here