Αρχική Προτάσεις Τσακωμός και σωστή διαχείριση

Τσακωμός και σωστή διαχείριση

Πώς να βελτιώσετε τις στιγμές έντασης με το σύντροφό σας
0
tsakomos 1

Είναι πολύ συνηθισμένο και σαφέστατα ανθρώπινο να θυμώνει κανείς και να τσακώνεται με τον σύντροφό του. Δύο διαφορετικοί άνθρωποι, με εντελώς διαφορετικά και μοναδικά βιώματα και οικογενειακές σχέσεις… Πώς να μην έρθουν σε σύγκρουση καμιά φορά;

Χρύσα ΠαπακυργιάκηΓράφει η Χρύσα Παπακυργιάκη, Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων.

Κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο και φοβερά ουτοπικό. Οι τσακωμοί και οι διαπληκτισμοί με τον σύντροφό μας, μας κάνουν να βλέπουμε τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία εάν βεβαίως είμαστε πρόθυμοι να το κάνουμε και να αλλάξουμε «παπούτσια».

Ωστόσο, τα περισσότερα ζευγάρια ξεκινούν μια κούρσα εξουσίας και αντί να προσπαθούν να βρουν λύσεις συμβατές και στους δύο, ξεχύνονται σε μια σαδιστική γιορτή αλληλοκατηγοριών και προσβολών. Η εξουσία σε ένα ζευγάρι είναι μεγάλο ζήτημα που μπορεί να αποτελεί «κόκκινη σημαία» σε σοβαρά ζητήματα που χρήζουν συζήτησης και συνεργασίας και των δύο.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν μπορούμε να αντιδράσουμε αποτελεσματικά όταν θυμώνουμε και δεν είμαστε ψύχραιμοι. Τόσο σωματικά όσο και ψυχικά λαμβάνουμε το μήνυμα (φαντασιακό) της απειλής και άμεσα μπαίνουμε σε κατάσταση άμυνας.

tsakomos 2

Τί μπορείτε επομένως να κάνετε τις στιγμές αυτές που νιώθετε ότι θολώνετε και χάνετε την ψυχραιμία σας;

  1. Αναπνοές: πολύ σημαντική τεχνική είναι να επικεντρωθείτε στην αναπνοή σας και αφού πάρετε μια βαθιά ανάσα, κατόπιν να προσπαθήσετε να μειώσετε τον ρυθμό της αναπνοής. Αυτό θα σας βοηθήσει να ηρεμήσετε καθώς θα μειώσει τους παλμούς της καρδιάς κι έτσι θα φέρει το σώμα σας σε κατάσταση ηρεμίας.
  2. Αντίστροφη μέτρηση: μετράμε αργά από το 10 έως το 0 παίρνοντας ήρεμες και βαθιές ανάσες. Έτσι αποδυναμώνονται οι αυτοματοποιημένες αντιδράσεις και μειώνεται η πιθανότητα να πείτε κάτι που αργότερα θα μετανιώσετε γι’ αυτό.
  3. Απομάκρυνση: εάν θεωρείτε ότι δεν μπορείτε να συγκρατηθείτε και έχετε χάσει τον έλεγχο, τότε ενημερώστε τον σύντροφο σας ότι χρειάζεστε λίγο χρόνο (15-20 λεπτά) και θα επανέλθετε. Έτσι θα αξιολογήσετε την κατάσταση και θα βάλετε σε σειρά τις σκέψεις αλλά και τα επιχειρήματά σας.

Να θυμάστε ότι ο στόχος είναι να βρούμε κοινές λύσεις που να ικανοποιούν και τους δύο. Δεν υπάρχει κάποιο στρατόπεδο εδώ και αν ο σύντροφός σας το βλέπει έτσι θυμίστε του ότι είστε στην ίδια ομάδα και όχι στην αντίπαλη. Μιλάμε πάντα με ήρεμη φωνή και ποτέ με στόχο να πληγώσουμε τον άλλο.

Μην ξεχνάτε ότι αυτός ο άλλος είναι ο συνοδοιπόρος μας στη ζωή.

tsakomos 3

***

Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr

Blog:

Άρθρα της Χρύσα Παπακυργιάκη:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here