Αρχική Προτάσεις 2 απλές τεχνικές για να αλλάξετε τρόπο σκέψης από σήμερα…

2 απλές τεχνικές για να αλλάξετε τρόπο σκέψης από σήμερα…

0

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι ο ανθρώπινος νους έχει μια φυσική ροπή προς τις αρνητικές σκέψεις, σκέψεις που τον έκαναν να προστατεύει τη φυλή του και την οικογένειά του από τις επιθέσεις της φύσης.

Χρύσα ΠαπακυργιάκηΓράφει η Χρύσα Παπακυργιάκη, Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων.

Το μυαλό επομένως εάν αφεθεί μόνο του και δεν δουλευτεί, κατά 80% θα επικεντρωθεί στις αρνητικές σκέψεις σε μια προσπάθεια επιβίωσης. Ωστόσο, στη σημερινή εποχή, όπου ο άνθρωπος δεν χρειάζεται να προστατευτεί από τα άγρια θηρία ή να σώσει όλη τη φυλή του, το μυαλό και πάλι θα σκεφτεί αρνητικά σε βάρος των θετικών σκέψεων.

Καθώς ένα μεγάλο ποσοστό της ποιότητας της ζωής μας βασίζεται στον τρόπο που επεξεργαζόμαστε τις πληροφορίες από το περιβάλλον γύρω μας και στον τρόπο που ερμηνεύουμε τη ζωή μας, είναι πολύ σημαντικό όπλο το να μπορούμε να ανακατευθύνουμε το μυαλό μας και να το προπονήσουμε στο  να σκέφτεται θετικά.

Ένας πολύ απλός αλλά και δύσκολος τρόπος να το κάνουμε αυτό είναι να τραβήξουμε τις σκοτεινές σκέψεις από τις γωνίες του μυαλού μας και να τις κοιτάξουμε με θάρρος. Πολύ σημαντικός συνεργάτης σε αυτή τη διαδικασία είναι το χαρτί και το μολύβι. Κάτι σαν ημερολόγιο… Μόλις πιάσω τον εαυτό μου «στα πράσα» να κάνει μια σκοτεινή σκέψη τη γράφω σε ένα κομμάτι χαρτί και σκέφτομαι τα εξής: αυτή η σκέψη με βλάπτει ή με βοηθάει να προοδεύσω; Εάν έκανε αυτή τη σκέψη κάποιος που θαυμάζω, τί θα του έλεγα να κάνει; Ποιά είναι η αντίθετη πλευρά σε αυτή τη σκέψη;

skepseis 2

Το να εξασκώ το μυαλό μου προς αυτή τη κατεύθυνση είναι στην αρχή λιγάκι δύσκολο, αλλά σιγά σιγά καθώς εξασκούμαι, θα μάθω να προσανατολίζομαι και να «προκαλώ» αυτά τα σκοτεινά μου κομμάτια. Αυτή και μόνο η διαδικασία θα δώσει χώρο στις θετικές σκέψεις και θα αυξήσει την ελπίδα για το μέλλον.

Μια ακόμη πολύ σημαντική τεχνική είναι η τεχνική των ανολοκλήρωτων προτάσεων. Στην άσκηση αυτή γράφουμε τους στόχους μας σε προτάσεις που αφήνουμε ανολοκλήρωτο τον τρόπο υλοποίησης τους. Δηλαδή «θα είμαι 10% πιο χαρούμενη στη δουλειά μου αυτή την εβδομάδα εάν……..», «θα είμαι πιο κοντά στον καλύτερό μου εαυτό στη παρέα εάν……». Έτσι μπαίνουμε σε μια διαδικασία οπτικοποίηση των επιθυμιών και επεξεργασίας πιο συγκεκριμένων λύσεων προς τους στόχους μας.

Οι παραπάνω τεχνικές χρησιμοποιούνται πολύ συχνά στο ψυχοθεραπευτικό δωμάτιο και στη συμβουλευτική ενηλίκων. Έχουν βοηθήσει πολύ κόσμο να έρθει σε επαφή με τον πραγματικό του εαυτό και με μια πιο «θετική» προσέγγιση της ζωής.

Δοκιμάστε τες και δείτε τα αποτελέσματα με τα ίδια σας τα μάτια!

skepseis 3

Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr

Blog:

***

Άρθρα της Χρύσα Παπακυργιάκη:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here