Αρχική Επιλεγμένα Τί μπορώ να κάνω όταν νιώθω το άγχος να με κατακλύζει;

Τί μπορώ να κάνω όταν νιώθω το άγχος να με κατακλύζει;

0
agxos

Πολύ συχνά στο γραφείο συναντάμε ανθρώπους που έχουν χάσει την λειτουργικότητα ή την καλή τους διάθεση λόγω άγχους.

Χρύσα ΠαπακυργιάκηΓράφει η Χρύσα Παπακυργιάκη, Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων.

Οι αγχώδεις διαταραχές είναι μια πολύ συνηθισμένη και «ύπουλη» θα λέγαμε διαταραχή που βασανίζει τους ανθρώπους ανεξαρτήτως φύλου ή ηλικιακής ομάδας.

Το επίσημο όνομα της διαταραχής είναι Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή και είναι συχνότερη στις γυναίκες παρά στους άντρες. Ηλικία έναρξης είναι 16-30 έτη και μπορεί να οδηγήσει σε κατάχρηση αλκοόλ ή άλλων ουσιών. Κάποιες φορές υπάρχει επικάλυψη με την κατάθλιψη ή τις κρίσεις πανικού, επομένως χρειάζεται η συμβολή του ειδικού ψυχικής υγείας.

Όπως και να έχει, το άγχος είναι κάτι που περιορίζει το άτομο και του στερεί πολλές στιγμές ευτυχίας και χαλάρωσης. Η ενέργεια του ατόμου διοχετεύεται σε αυτό που τον αγχώνει και το άτομο βρίσκεται σε μια συνεχή κατάσταση συναγερμού.

Πολλές φορές χρησιμοποιώ έναν συμβολισμό για να περιγράψω το άγχος:

Ας φανταστούμε έναν άνθρωπο μέσα σε έναν όμορφο κήπο, με πολλά δέντρα και λουλούδια…τί ωραίο τοπίο ε; Ο άνθρωπος αυτός πού είναι; Ο άνθρωπος με άγχος θα βρίσκεται καθισμένος σε μια γωνία και θα έχει το κεφάλι του βουτηγμένο σε μια λεκάνη με νερό.

Θα προσπαθεί συνεχώς να μην πνιγεί και θα ψάχνει απεγνωσμένα έναν τρόπο να βγει από αυτή τη παγίδα. Αυτό είναι το άγχος…μια παγίδα που στερεί από το άτομο που υποφέρει τις άπειρες δυνατότητες και τις ομορφιές της ύπαρξής μας.

Τί μπορώ να κάνω όταν με κατακλύζει το άγχος

  1. Μια βασική κίνηση για την ευζωία και την ψυχική σου ισορροπία θα ήταν να αναζητήσεις τη βοήθεια κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας. Μην ντρέπεσαι, μην φοβάσαι.
  2. Γυμνάσου: η γυμναστική απελευθερώνει ορμόνες που δρουν ως φυσικά αγχολυτικά για τον ανθρώπινο εγκέφαλο και προτείνεται πολύ συχνά από τους ειδικούς που δουλεύουν με ανθρώπους.
  3. Διαλογισμός: ο διαλογισμός μα βοηθά να ελέγχουμε το μυαλό και την πορεία του, επομένως να εμποδίζουμε λίγο λίγο τις αρνητικές σκέψεις που είναι η τροφή του άγχους. Μια πολύ απλή μέθοδος είναι να είστε χαλαρωμένος σε ένα ήσυχο δωμάτιο και να φανταστείτε ένα πορτοκαλί φώς να «σκανάρει» όλο σας το σώμα. Από την κορυφή του κεφαλιού σας έως τα νύχια των ποδιών σας με λεπτομέρεια και χαλαρή αναπνοή φανταστείτε ένα φως να ταξιδεύει. Η καλύτερη ώρα είναι μόλις ξυπνήσετε το πρωί.dialogismos
  4. Ραντεβού με το άγχος: κανονίστε μια προκαθορισμένη ώρα για να αγχωθείτε! Εάν κάποια σκέψη που σας αγχώνει σας επισκεφτεί ξαφνικά, πείτε στον εαυτό σας «Θα το σκεφτώ αργότερα αυτό». Και πράγματι καθίστε αργότερα και σκεφτείτε όλες τις ανησυχίες σας…είναι ίσως λίγο τρομακτικό αλλά δεν μπορούμε να επιβάλλουμε στο μυαλό μας να ΜΗΝ σκέφτεται τίποτε το αγχογόνο ξαφνικά. Θέλουμε να περιορίσουμε την ένταση και την συχνότητα αυτών των σκέψεων. Αυτή η άσκηση θα μάθει στο μυαλό μας να έχει μια σχετική… «εγκράτεια».
  5. Κρατήστε ημερολόγιο: σε πολλές περιπτώσεις βοηθάει το να κρατάμε ημερολόγιο. Γράψτε ότι σας απασχολεί, μια άσχημη ημέρα, μια άσχημη σκέψη. Γράψτε για τι είστε ευγνώμων στη ζωή σας και για τα όνειρά σας. Δίνουμε στο μυαλό κάτι θετικό να σκεφτεί, διαφορετικά θα αναμασά τα άγχη και τις αρνητικές μας σκέψεις. Μια καλή λύση είναι να γράψετε σε ένα χαρτί για τα πράγματα που νιώθετε ευγνωμοσύνη στην καθημερινότητά σας κι έπειτα να κάνετε λίγο διαλογισμό. Έτσι το μυαλό έχει προσανατολιστεί σε κάτι θετικό και ξεκινάμε με δύναμη την ημέρα μας.
  6. Μην ξεχνάτε τον καλό ύπνο και την καλή διατροφή παράγοντες που πάντα επηρεάζουν την ψυχολογία μας. upnos

Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr
Blog: https://psuxopaidia.blogspot.com/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here