Αρχική Προτάσεις Πλάνο Ζωής – Τι είναι;

Πλάνο Ζωής – Τι είναι;

0
plano 2

Πολλοί λένε «Δεν είναι όλοι οι περιπλανόμενοι χαμένοι…», αλλά για τους περισσότερους ανθρώπους το να έχουν ένα πλάνο ζωής είναι κάτι που τους βοηθά στη ζωή τους, στην επιτυχία ή στην ψυχική τους ισορροπία.

Χρύσα ΠαπακυργιάκηΓράφει η Χρύσα Παπακυργιάκη, Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων.

Το να έχει κανείς πλάνο ζωής είναι πολύ σημαντικό, πράγματι, για την προσωπική του ευτυχία και γαλήνη. Το πλάνο ζωής είναι οι αρχές που μας εκφράζουν και επιθυμούμε να τις έχουμε στη ζωή μαςΠλάνο ζωής μπορεί να είναι απλά το να είναι κανείς ελεύθερος ή ευτυχισμένος. Είναι μια απόφαση, μια στάση ζωής που όμως απαιτεί προσήλωση και θυσίες.

Μπορεί να σας ρωτούν συχνά: «Τί σκοπεύεις να κάνεις στη ζωή σου; πότε θα παντρευτείς ή πότε θα βρεις μια καλή δουλειά;»… Οι δικοί μας άνθρωποι ενδιαφέρονται, λοιπόν, για το πλάνο της ζωής μας αλλά δεν καταλαβαίνουν, πραγματικά, ότι εμείς μπορεί ήδη να το ακολουθούμε… Μην θυμώνετε αλλά και μην απολογείστε!

Κι αν πράγματι νιώθετε…χαμένος, ορίστε μερικές συμβουλές για να “οργανώσετε” το πλάνο σας στη ζωή:

  • Κρατήστε σημειώσεις: γράψτε τους στόχους σας. Στόχους απλούς και καθημερινούς αλλά και στόχους μεγάλους και δύσκολους. Αναρωτηθείτε τί θα σας κάνει ευχαριστημένο με τη ζωή σας; κ έτσι ξεκινήστε τη λίστα σας..στην αρχή μπορεί να γράφετε επιφανειακά πράγματα όπως το να χάσω κάποια κιλά αλλά όσο η λίστα συνεχίζει ο εαυτός σας θα σας δείξει τις πραγματικές πηγές της ευτυχίας σας.
  • Σημειώστε τα εμπόδια σας: γράψτε τί σας εμποδίζει για να εκπληρώσετε αυτούς τους στόχους..ο εαυτός σας; οι άλλοι; πώς θα φτάσετε πιο κοντά; τί αλλαγές χρειάζεται να κάνετε; Σχεδιάστε ένα σχέδιο δράσης όσο πιο αναλυτικά μπορείτε.
  • Κάντε μια λίστα με τα οφέλη που θα αποκομίσετε εάν ικανοποιήσετε αυτούς τους στόχους: αυτή η διαδικασία είναι πολύ αποτελεσματική σε όσους θέλουν ένα κίνητρο για να αλλάξουν προτεραιότητες στη ζωή τους. Δείτε γραμμένα τα οφέλη, φανταστείτε τα και πάρτε το θάρρος να προχωρήσετε!Ο οραματισμός βοηθάει πολύ να έχουμε μια θετική ματιά στις όποιες αλλαγές χρειαστεί να κάνουμε που όμως μας δυσκολεύουν.
  • Χρησιμοποιήστε τη βοήθεια των γύρω σας: εάν έχετε τον ίδιο στόχο με κάποιο δικό σας συγγενή ή φίλο, ζητήστε του να “συνεργαστείτε”..συνήθως η παρέα μας κρατά πιο προσηλωμένους στο στόχο μας καθώς αναπτύσσεται ευγενής άμιλλα. Για παράδειγμα πηγαίντε μαζί στο γυμναστήριο ή ζητήστε να σας βοηθήσει να κόψετε το κάπνισμα.

Το βασικότερο βήμα είναι να φανταστείτε τον εαυτό σας ήδη εκεί! Αφού έχετε οργανώσει τους στόχους σας και έχετε βρει τί θα έκανε τη ζωή σας καλύτερη, φανταστείτε το!

Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε όσο πιο ζωντανά μπορείτε τον εαυτό σας να έχει κατακτήσει ήδη αυτούς τους στόχους. Και μην ξεχνάτε σε κάθε βήμα σας να λέτε ένα “μπράβο” στον εαυτό σας…Τέλος δεν χρειάζεται να είστε άκαμπτοι και αυστηροί με το πλάνο σας… Εάν μια μέρα νιώσετε ότι πήγατε κάποια βήματα πίσω, σκεφτείτε τί κερδίζετε ακόμη και από αυτό και συνεχίστε!

Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr
Blog: https://psuxopaidia.blogspot.com/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here