Αρχική Επιλεγμένα Τρόποι αυθεντικής σύνδεσης με το παιδί σας

Τρόποι αυθεντικής σύνδεσης με το παιδί σας

Της Ψυχολόγου και Παιδαγωγού, Χρύσας Παπακυργιάκη
0
μαμά - γιος
Πηγή Εικόνας: ilovemommy.com.cy

Πολλοί γονείς σήμερα αναζητούν βοήθεια για να βελτιωθεί η συμπεριφορά του παιδιού τους. Τα παιδιά μαλώνουν, δεν κάνουν όσα απαιτούνται στο σχολείο ή στο σπίτι, αδιαφορούν για τους κανόνες της οικογένειας και αντιμιλούν. Ο γονέας έρχεται στο γραφείο κουρασμένος, με ένα βλέμμα απελπισίας και ένα ύφος αβοηθησίας στο πρόσωπό του. Φοβούνται ότι θα ακούσουν πάλι τα ίδια, φοβούνται ότι πάλι κάτι δεν θα αλλάξει και ότι απλά δεν είναι καλοί γονείς ή δεν μεγάλωσαν καλά τα παιδιά τους.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που δουλεύουμε στη συμβουλευτική γονέων είναι πώς μεγάλωσαν οι ίδιοι οι γονείς ως παιδιά και τι προσδοκίες είχαν οι γονείς τους. Έπειτα, είναι σημαντικό να δούμε τί προσδοκίες έχουν από τα παιδιά τους. Συνήθως οι προσδοκίες είναι μεγάλες και οι κανόνες άκαμπτοι. Οι ενήλικες παραμένουν ενήλικες 24 ώρες το 24ωρο και τα παιδιά ῾τους παίρνουν το κεφάλι῾.

Σήμερα έχουν αναπτυχθεί πολλές θεωρίες και απόψεις σχετικά με την διαπαιδαγώγηση με ενσυναίσθηση και θετική προσέγγιση. Μπαίνουμε στη θέση του παιδιού, αφουγκραζόμαστε την ανάγκη του και προσπαθούμε να την θρέψουμε. Όχι την ανάγκη για κάποιο πλαστικό ή πανάκριβο παιχνίδι…όχι…τη βαθιά συναισθηματική ανάγκη που την καλύπτουμε με αυτό το τρόπο οι
περισσότεροι γονείς.

Πώς μπορούμε να συνδεθούμε ψυχικά με το παιδί μας;

  •  Κοιτάξτε το στα μάτια με γλυκό τρόπο: η βλεμματική επαφή είναι πολύ σημαντική για ένα παιδί. Το παιδί συνεχώς αναζητά το βλέμμα σας και την επαφή μαζί σας. Είναι μια ανάγκη από τη βρεφική ηλικία μέχρι και την εφηβεία. Κοιτάτε το λοιπόν με χαρά ή γλυκό τρόπο και χαμογελάστε του γλυκά. Έτσι, χωρίς λόγο.
  • Αγκαλιά: η αγκαλιά και οι θεραπευτικές της ιδιότητες είναι πλέον παγκοσμίως γνωστές και αποδεκτές. Η αγκαλιά ενεργοποιεί τις ορμόνες της ευτυχίας και μας βοηθά να νιώθουμε συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους μας. Είναι αγχολυτικό και βοηθά στη βελτίωση της διάθεσης άμεσα. Να
    αγκαλιάζετε συχνά τα παιδιά σας με αυθεντικότητα και όχι κάνοντας παράλληλα κάτι άλλο. Δείξτε τους ότι για 2 λεπτά σταματάτε τον ῾κόσμο῾ σας για να ενωθείτε.
  • Ώρα παιχνιδιού και διαβάσματος: ένας τρόπος να συνδεθείτε ψυχικά αλλά και να μάθετε για το παιδί σας είναι να παίξετε μαζί του και να του διαβάσετε ένα παραμύθι. Έστω και 20 λεπτά αρκούν για να σβήσουν όλα τα παράπονα της ημέρας. Ωστόσο, μην τσιγκουνεύεστε!
  • Σταματήστε μια κρίση με το να μην τη σταματάτε: οι περισσότεροι γονείς όταν το παιδί ξεσπάει με θυμό ή κλάμα θα πούνε αυθόρμητα: μην κλαις! Ή θα δείξουνε μια επικριτική διάθεση στο κλάμα του και στο ξέσπασμά του: πώς κάνεις έτσι τώρα; Τί πράγματα είναι αυτά; Γιατί φέρεσαι σα μωρό; Είναι
    μερικές πολύ κοινές ερωτήσεις. Αυτός ο τρόπος ωστόσο απλά απομακρύνει ψυχικά το παιδί από εσάς, καθώς νιώθει ότι, δεν το καταλαβαίνετε και δεν δέχεστε το ευάλωτο κομμάτι του. Υπάρχει μια ανάγκη που μένει ακάλυπτη και όσο κι αν νομίζετε ότι κλαίει επειδή θέλει παγωτό, ίσως η βαθύτερη ανάγκη του είναι να νιώσει σεβαστό από εσάς και τίποτε άλλο. Σταθείτε στο ύψος του και ρωτήστε το με ήρεμο τόνο: Τί χρειάζεσαι; Τί συμβαίνει; Αγγίξτε το στο στήθος και νιώστε σαν να του μεταδίδετε την ηρεμία σας. Πάρτε το μια σφιχτή αγκαλιά και πείτε του ότι το αγαπάτε.

 

Χρύσα Παπακυργιάκη
Χρύσα Παπακυργιάκη

Η Χρύσα Παπακυργιάκη είναι Ειδική Παιδαγωγός / Ψυχολόγος

Cognitive Behavioral Coach- Specialty Anxiety

Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων

Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr

Blog:

Άρθρα της Χρύσα Παπακυργιάκη:

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here