Αρχική Προτάσεις Πέντε τρόποι για να ηρεμήσετε μέσα στην ημέρα σας

Πέντε τρόποι για να ηρεμήσετε μέσα στην ημέρα σας

Γράφει η Χρύσα Παπακυργιάκη, Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων.
0
Ηρεμία

Η καθημερινή ρουτίνα και τρεχάλα κάνει πολλούς ανθρώπους να βιώνουν μεγάλα επίπεδα στρες και άγχους. Η επιστήμη έχει προ δεκαετιών καταδείξει την αρνητική επίδραση του στρες στον οργανισμό μας και πολλοί πρόωροι θάνατοι αλλά και ασθένειες σχετίζονται με αυτό. Άλλη μια απόδειξη της δύναμης του μυαλού μας.

Χρύσα ΠαπακυργιάκηΕίναι, επομένως πολύ σημαντικό για την ευζωία μας να προσπαθούμε να ζήσουμε τη ζωή μας όσο πιο ισορροπημένα και ήρεμα γίνεται και αυτό θα το καταφέρουμε εκπαιδεύοντας το μυαλό μας να σκέφτεται διαφορετικά. Οι ερευνητές σήμερα έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος έχει μια φυσική ροπή προς τις «αρνητικές» σκέψεις καθώς αυτές τον προστάτευαν κατά την προϊστορική εποχή.  Επιπλέον το μυαλό, ως το απόλυτο εργαλείο, έχει μάθει να λειτουργεί με στόχους. Είναι προγραμματισμένο να ολοκληρώνει, να αναζητά και να «λύνει».

Εάν δεν έχουμε επομένως κάτι να του προσφέρουμε: ερεθίσματα μικρά και καθημερινά, το μυαλό μας θα γυρίζει σε παλιά και χιλιοειπωμένα προβλήματα, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα του άγχους αλλά και της θλίψης μέσα μας. Η λύση δεν είναι να μην σκεφτόμαστε, αλλά να σκεφτόμαστε με διαφορετικό τρόπο.

5 τρόποι που βοηθούν πολύ προς αυτή τη….μετεκπαίδευση του μυαλού μας είναι:

  1. Να βάζετε μικρούς και πολύ συγκεκριμένους στόχους. Δεν μπορείτε να οργανώσετε το μυαλό σας και να ολοκληρώσετε ένα στόχο εάν είναι υπερ-γενικευμένος και «θολός». Αντί να πείτε επομένως «Δεν θέλω να ξυπνάω μέσα στο βράδυ», καλύτερο θα ήταν να πείτε: «Θέλω να ξυπνάω μια φορά λιγότερη από ότι συνήθως αυτή την εβδομάδα».
  2. Γράψτε τις αρνητικές σκέψεις σας σε ένα χαρτί για να αδειάσει το μυαλό σας. Πετάξτε το χαρτί κατόπιν και προσπαθήστε να μην σκέφτεστε τα ίδια με αυτά που γράψατε. Δώστε χώρο για θετικές σκέψεις.
  3. Γυμναστείτε: περπατήστε, τρέξτε, βγάλτε βόλτα το σκύλο σας ή το μωρό σας. Ζήστε στη στιγμή, μάθετε την περιοχή σας και παρατηρήστε τον περιβάλλοντα χώρο σας. Μην ζείτε μέσα στο μυαλό σας!
  4. Εισπνέετε από τη μύτη, εκπνέετε από το στόμα ακόμη και όταν είστε σε δημόσιο χώρο. Μην ντρέπεστε να προστατεύσετε τον εαυτό σας. Εάν νιώθετε ότι το στρες σας είναι στα ύψη…κάντε ένα διάλειμμα. Πηγαίνετε σε ένα ήρεμο μέρος και πάρτε βαθιές εισπνοές..είναι πραγματικά θαυματουργό!
  5. Κλείστε ραντεβού με τη γκρίνια σας: η τεχνική αυτή βοηθά πολλούς ανθρώπους να ανακουφιστούν. Μέσα στη μέρα ορίστε μια συγκεκριμένη ώρα για να πείτε όλα όσα σας πιέζουν και σας αγχώνουν. Εάν νωρίτερα κάνετε σκέψεις για κάτι που σας αγχώνει πείτε στον εαυτό σας: «Θα τα σκεφτώ αυτά στις 7». Ίσως το ξεχάσετε αλλά θα έχετε ήδη περιορίσει πολλές αρνητικές σκέψεις και άρα τα επίπεδα του στρες σας θα είναι πολύ χαμηλότερα.
Διαβάστε επίσης:  Σπάνια γονίδια αυξάνουν τον κίνδυνο αιφνίδιου καρδιακού θανάτου

iremia

Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr

Blog:

Άρθρα της Χρύσα Παπακυργιάκη:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here