Αρχική Επιλεγμένα Δείτε πώς μπορείτε να απολαύσετε το πρωινό σας χωρίς γλουτένη!

Δείτε πώς μπορείτε να απολαύσετε το πρωινό σας χωρίς γλουτένη!

Από την διαιτολόγο-Διατροφολόγο Ιωάννα Παπαδοπούλου
0
gluten free 1218048 960 720

Όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, το πρωινό είναι-αν όχι το πιο βασικό- ένα από τα πιο βασικά γεύματα της ημέρας. Κι αυτό γιατί η καθημερινή κατανάλωση ενός ισορροπημένου πρωινού μας προσφέρει την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη τόσο το σώμα μας όσο και ο εγκέφαλός μας. Έτσι, μπορούμε να φύγουμε από το σπίτι όχι μόνο με γεμάτες μπαταρίες αλλά και με καλή διάθεση! Ωστόσο, για τα άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη-γνωστή και ως κοιλιοκάκη- η κατανάλωση ενός πλήρους και ισορροπημένου πρωινού μπορεί ορισμένες φορές να αποτελέσει μια μικρή πρόκληση, αφού αρκετά από τα κλασσικά “τρόφιμα πρωινού” π.χ. τα δημητριακά πρωινού , ψωμί, φρυγανιές κλπ. περιέχουν γλουτένη και, έτσι, βγαίνουν αυτομάτως «εκτός λίστας».

alex kotomanov TeHuyAy0gBw unsplash Πρωινό χωρίς γλουτένη
Πρωινό χωρίς γλουτένη
Η βιομηχανία τροφίμων δίνει τη λύση!

Φυσικά, αναφερόμαστε στα προϊόντα ελεύθερα γλουτένης (gluten free), που έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση μόλις πριν λίγες δεκαετίες. Στις αρχές, τα πράγματα για τα άτομα με κοιλιοκάκη δεν ήταν εύκολα, καθώς τα προϊόντα ήταν πολύ περιορισμένα και ήταν διαθέσιμα μόνο σε ορισμένα καταστήματα ή φαρμακεία κατόπιν παραγγελίας. Επιπλέον, η γεύση τους δεν ήταν πολύ ευχάριστη και η τιμή τους ήταν ιδιαιτέρως τσουχτερή συγκριτικά με τα αντίστοιχα προϊόντα με γλουτένη.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η βιομηχανία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία προϊόντων χωρίς γλουτένη με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των ατόμων με κοιλιοκάκη αλλά και των ατόμων που προτιμούν να αποφεύγουν τη γλουτένη χωρίς να έχουν τη συγκεκριμένη δυσανεξία, αφού η gluten free διατροφή αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα διατροφικά trends των τελευταίων χρόνων. Έτσι, κάνοντας μια βόλτα στους διαδρόμους του super market, θα διαπιστώσετε και μόνοι σας ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία προϊόντων όπως ψωμί, φρυγανιές, μπισκότα κλπ. και οι τιμές τους είναι πλέον πολύ προσιτές. Όσο για τη γεύση τους, μια δοκιμή θα σας πείσει!


Συνδυάστε τη γεύση με τη θρεπτική αξία!

Τώρα, λοιπόν, που οι επιλογές είναι πολλές, είναι στο χέρι σας να προετοιμάσετε και να απολαύσετε κάθε πρωί ένα ισορροπημένο και νόστιμο γεύμα χωρίς γλουτένη που θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε τη μέρα σας γεμάτοι ενέργεια και ευεξία!

Δείτε πώς μπορείτε να απολαύσετε το πρωινό σας χωρίς γλουτένη!
Ομελέτα με λαχανικά

Αν είστε λάτρεις της γλυκιάς γεύσης στο πρωινό σας, μπορείτε να επιλέξετε:

  • 1 ποτήρι φυτικό ρόφημα π.χ. αμυγδάλου και 2-3 crackinettes χωρίς γλουτένη με φυστικοβούτυρο και φέτες μπανάνας
  • 1 γιαούρτι με 1 χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς (π.χ. αμύγδαλα, καρύδια, Brazil nuts) και 1 κ.σούπας μέλι
  • 1 ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών, 3-4 μπισκότα χωρίς γλουτένη π.χ. με γεύση πορτοκάλι ή κακάο και ένα φρούτο εποχήςΑν πάλι αναζητάτε κάτι αλμυρό μόλις ξυπνήσετε, δοκιμάστε:
  • 1 τοστ με ψωμί χωρίς γλουτένη, κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών και λαχανικά επιλογής μαζί με ένα ποτήρι φυσικό χυμό
  • ομελέτα με 2 αυγά, λίγο τυρί και λαχανικά (π.χ. μανιτάρια, πιπεριές) μαζί με 2 φρυγανιές χωρίς γλουτένη και ένα φρούτο εποχής
  • 2 φέτες ψωμί του τοστ χωρίς γλουτένη με τυρί κρέμα με χαμηλά λιπαρά, αβοκάντο και ντοματίνια
brooke lark IDTEXXXfS44 unsplash Πρωινό χωρίς γλουτένη
Πρωινό χωρίς γλουτένη

 

***

Παπαδοπούλου Ιωάννα

Η Ιωάννα Παπαδοπούλου είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών) -MSc in Clinical and Public Health Nutrition (University College London) και Επιστημονικός συνεργάτης Nutrimed.

 

Διαβάστε άρθρα της Nutrimed:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here