Αρχική Υγεία - Διατροφή Οι γιορτές έφυγαν, τα κιλά έμειναν… Ώρα για δράση!

Οι γιορτές έφυγαν, τα κιλά έμειναν… Ώρα για δράση!

Της Ιωάννας Παπαδοπούλου*
0
kila 1
Διαφήμιση

Όπως κάθε χρόνο, οι ξέγνοιαστες, γιορτινές μέρες πέρασαν πριν καν το καταλάβουμε κι έφτασε ξανά η ώρα της επιστροφής στη ρουτίνα. Για πολλούς, λοιπόν, από εμάς, η ερώτηση που στριφογυρίζει στο μυαλό μας αμέσως μετά το ξεστόλισμα του δέντρου είναι «Πώς θα χαθούν τα Χριστουγεννιάτικα κιλά;».

Και όχι άδικα, αφού σύμφωνα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα, το βάρος που αποκτάται στις γιορτές- συνήθως 0,5-2 κιλά–  συχνά δε χάνεται (ή χάνεται μερικώς) και αυτή η «συνήθεια» θα μπορούσε μακροπρόθεσμα, π.χ. σε μια περίοδο 5 ή 10 χρόνων, να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του σωματικού βάρους.

Γι’ αυτό, λοιπόν, μη χάνετε χρόνο! Ξεκινήστε από σήμερα, αλλάζοντας τη στάση σας απέναντι στη διατροφή, και κάντε τις ισορροπημένες συνήθειες κομμάτι της καθημερινότητάς σας!

kila 2

Ενεργοποιήστε το κίνητρό σας!
  • Τόσο στην αρχή όσο και σε όλη τη διάρκεια της προσπάθειάς σας, είναι καλό να έχετε στο μυαλό σας ένα λόγο για τον οποίο θέλετε να χάσετε τα κιλά των διακοπών π.χ. για να φοράτε πιο άνετα τα ρούχα σας ή να συμμετέχετε πιο ευχάριστα στο αγαπημένο σας άθλημα.
Μην ψάχνετε την «εύκολη λύση»!
  • Σίγουρα έχετε ακούσει, διαβάσει ή ακόμα και μπει στον πειρασμό να ακολουθήσετε μια από τις αμέτρητες δίαιτες αποτοξίνωσης που κυκλοφορούν και υπόσχονται πως ακολουθώντας τες πιστά, θα χάσετε, για παράδειγμα, 3 κιλά σε 1 εβδομάδα. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες από αυτές τις δίαιτες οδηγούν όντως σε μια ταχεία απώλεια βάρους, όμως συχνά δεν καλύπτουν τις ανάγκες του οργανισμού σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται συμπτώματα όπως αδυναμία, κόπωση και ατονία, τα οποία- σε συνδυασμό με την υπερβολική στέρηση φαγητού- οδηγούν σε υπερφαγία και, επομένως, επαναπρόσληψη του χαμένου βάρους- και πιθανώς περαιτέρω αύξησή του.
Δώστε έμφαση στους στόχους σας!
  • Αντί για υπερβολικούς ή πολύ μακροπρόθεσμους στόχους (π.χ. θα χάσω 3-4 κιλά σε 2 μήνες), προτιμήστε να θέτετε πιο μικρούς και εφικτούς στόχους, οι οποίοι μπορούν να αποτελούν μια ανεξάντλητη πηγή εσωτερικής δύναμης   για να συνεχίσετε την προσπάθειά σας. Μην ξεχνάτε πως ο  προτεινόμενος ρυθμός για υγιή απώλεια βάρους, που είναι πιθανότερο να διατηρηθεί σε βάθος χρόνου, είναι περίπου 0,5-1 κιλό την εβδομάδα.
Απομακρύνετε τους πειρασμούς!
  • Μια πολύ απλή κίνηση που θα διευκολύνει την προσπάθειά σας είναι να εξαφανίσετε όλα τα γιορτινά εδέσματα (γλυκά, πίτες, παχιά κρέατα) που έχουν απομείνει στο τραπέζι, στα ντουλάπια ή στο ψυγείο σας. Εάν δεν επιθυμείτε να τα πετάξετε, θα μπορούσατε να αποθηκεύσετε να αποθηκεύσετε κάποια από αυτά στην κατάψυξη ή  αν το πνεύμα των Χριστουγέννων έχει παραμείνει στην καρδιά σας, να τα χαρίσετε σε όσους τα έχουν ανάγκη.
Διαβάστε επίσης:  LIVE: Οι τελευταίες εξελίξεις για τον κορωνοϊό

kila

Οργανώστε τη διατροφή σας… Μεσογειακά!
  • Φροντίστε να προσφέρετε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό σας δίνοντας έμφαση σε ένα πλήρες και ισορροπημένο  πρωινό και κάνοντας συχνά γεύματα κατά την υπόλοιπη διάρκεια της ημέρας.
  • Επισκεφθείτε όσο πιο σύντομα μπορείτε το μανάβη ή τη λαϊκή αγορά της περιοχής σας και προμηθευτείτε φρέσκα λαχανικά και φρούτα εποχής. Ξεκινήστε τα κύρια γεύματα της ημέρας με σαλάτα -εκτός από τη θρεπτική της συμβολή στο γεύμα θα σας βοηθήσει να χορτάστε γρηγορότερα- και καταναλώστε φρούτα ή φρεσκοστυμμένους χυμούς στα ενδιάμεσα γεύματα.
  • Κάντε ένα διάλειμμα από το κόκκινο κρέας– δεδομένου ότι τις ημέρες των εορτών καταναλώσατε αρκετό- και προτιμήστε εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, όπως το ψάρι, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών και τα όσπρια.
  • Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε! Για να εξασφαλίσετε την επαρκή πρόσληψη υγρών, φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό, αλλά και ροφήματα όπως τσάι, καφέ, χυμούς (πάντα με προσοχή στη ζάχαρη).
Ρίξτε το έξω!
  • Αν σκέφτεστε ότι οι επόμενες διακοπές είναι περίπου 4 μήνες μακριά και σας έχει πιάσει μια μικρή κατάθλιψη, μία είναι η λύση: σηκωθείτε από τον καναπέ! Βάλτε στη ζωή σας τη σωματική δραστηριότητα επιλέγοντας ένα είδος άσκησης που σας ευχαριστεί (έντονο περπάτημα, ποδήλατο, κολύμπι, χορός κ.ά.) ή, αν προτιμάτε, φροντίστε να συμμετέχετε σε ομαδικές δραστηριότητες με την οικογένεια ή τους φίλους σας, π.χ. βόλτες στη φύση με τα πόδια ή με ποδήλατα.

Αν θέλετε, λοιπόν, να βγείτε νικητές στη μάχη με τη ζυγαριά μετά τις γιορτές, τότε ο καλύτερος σύμμαχος στην προσπάθειά σας είναι ο ίδιος σας ο εαυτός! Υιοθετώντας μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή σας ζωή, μπορείτε κι εσείς να έρθετε κάθε φορά ένα βήμα πιο κοντά στους στόχους σας για τη νέα χρονιά!

***

Παπαδοπούλου Ιωάννα

*Ιωάννα Παπαδοπούλου Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών) -MSc in Clinical and Public Health Nutrition (University College London), Επιστημονικός συνεργάτης Nutrimed.

 

Διαβάστε επίσης:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here