Αρχική Υγεία - Διατροφή 6 tips που κόβουν την όρεξη

6 tips που κόβουν την όρεξη

Της Καλλιανιώτη Κωσταλένια*
0
orexi

Η παροιμία λέει πως «τρώγοντας έρχεται η όρεξη». Το ζητούμενο είναι όμως με ποιον τρόπο φεύγει!

Πόσες φορές έχετε ευχηθεί να υπήρχε ένας μαγικός τρόπος να περιορίσετε τη λαχτάρα που νιώθετε κάθε φορά που βρίσκεστε μπροστά στο αγαπημένο σας φαγητό ή γλυκό;

Ακολουθούν λοιπόν 6 απλά τρικ που μπορούν, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, να σας βοηθήσουν να ελέγξετε καλύτερα την όρεξή σας.

Καταναλώστε το γεύμα σας πιο αργά

 

Μελέτες έχουν δείξει πως, για να καταλάβουμε ότι χορτάσαμε, απαιτούνται περίπου 20 λεπτά από την έναρξη του γεύματος. Εάν όμως τρώμε γρήγορα δεν προλαβαίνει το σώμα να αντιληφθεί ότι χόρτασε και κινδυνεύουμε να υπερκαταναλώσουμε τροφή.

Βάλτε λοιπόν το πιρούνι σας στο ρελαντί και θα δείτε ότι και καλύτερο έλεγχο της μερίδας σας θα έχετε και θα απολαμβάνετε με ακόμη μεγαλύτερη ευχαρίστηση το γεύμα σας.

Καταναλώστε μικρότερα γεύματα

Ίσως έχετε βαρεθεί να ακούτε για τον κανόνα των μικρών και συχνών γευμάτων, ωστόσο αποτελεί από τις κορυφαίες διατροφικές συστάσεις για πολλούς λόγους, μεταξύ των οποίων είναι και η καλύτερη ρύθμιση της όρεξης.

Καταναλώνοντας 5-6 μικρά γεύματα την ημέρα, δηλαδή τρώγοντας ανά 3 περίπου ώρες, δύσκολα θα νιώσετε έντονη πείνα και κατ’ επέκταση θα είστε λιγότερο επιρρεπείς σε διατροφικές ατασθαλίες.

arga

Αλλάξτε τη γεύση σας

Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε βουρτσίζοντας τα δόντια σας ή μασώντας μια τσίχλα χωρίς ζάχαρη. Επίσης, μπορείτε να καταναλώσετε ανθρακούχο νερό με λίγο λάιμ ή ένα λάιτ αναψυκτικό, τα οποίο δε θα σας επιβαρύνει θερμιδικά αλλά αντίθετα θα σας αναζωογονήσει και θα σας ικανοποιήσει την επιθυμία για γλυκιά γεύση.

Προσθέστε φυτικές ίνες στη διατροφή σας

Είναι γνωστό ότι οι φυτικές ίνες προκαλούν κορεσμό, συνεπώς είναι καλό να υπάρχουν σε κάθε σας γεύμα.

Αντικαταστήστε τα λευκά αρτοσκευάσματα (ψωμί, φρυγανιές) καθώς και τα ζυμαρικά σας με αντίστοιχα ολικής άλεσης, επιλέξτε δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σας, φρούτα ή χυμούς εμπλουτισμένους με φυτικές ίνες και μπισκότα δημητριακών σαν σνακ και καταναλώστε σαλάτα εποχής με το κύριό σας γεύμα.

orexi 2

Σκεφτείτε πριν δράσετε

Είστε σίγουροι ότι αυτό που νιώθετε είναι πραγματική πείνα και όχι μια απλή λιγούρα;

Πριν ανοίξετε λοιπόν την πόρτα του ψυγείου, σταματήστε για 5 λεπτά και σκεφτείτε εάν πραγματικά θέλετε να φάτε και εάν αυτό που επιθυμείτε να καταναλώσετε θα σας ωφελήσει ή τελικά θα σας επιβαρύνει. Θα δείτε ότι, σε δεύτερη ανάγνωση, μπορεί να αναθεωρήσετε!

Απασχολήστε το μυαλό σας

Πολλές φορές μπορεί η λιγούρα να γίνει εμμονή. Και όσο προσπαθούμε να την καταπιέσουμε τόσο πιο έντονα βασανίζει το μυαλό μας.

Προσπαθήστε λοιπόν να βγάλετε από το μυαλό σας το θέμα του φαγητού και ασχοληθείτε με κάτι άλλο. Καταπιαστείτε με δουλειές του σπιτιού, τηλεφωνήστε σε κάποια φίλη σας ή κάντε μια βόλτα.

Διαβάστε επίσης:  Ο λιμός θερίζει τη νότια Αφρική - 9,5 εκατ. άνθρωποι χωρίς φαγητό

***

Kallianioti*Η κυρία Καλλιανιώτη είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος -MSc στον τομέα «Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή» με ειδίκευση στην Αθλητική Διατροφή (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών), Επιστημονικός συνεργάτης Nutrimed.

***

Διαβάστε επίσης:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here