Αρχική Ευζωία Πώς να γεμίσετε τη συναισθηματική σας «δεξαμενή»

Πώς να γεμίσετε τη συναισθηματική σας «δεξαμενή»

Της Χρύσα Παπακυργιάκη*
0
sunaisthimata

Όλοι οι άνθρωποι καθημερινά έχουμε ένα ψυχικό αποθεματικό το οποίο γεμίζει κάθε μέρα μέσω της ξεκούρασης, της συναισθηματικής μας προστασίας και των όμορφων στιγμών ή σκέψεων που κάνουμε μέσα στη μέρα μας.

Κάθε βράδυ λίγο πολύ όλοι θα έχουμε νιώσει «στραγγισμένοι» και με μία τάση απομόνωσης ή με ένα συναίσθημα θλίψης και εκνευρισμού «ουρανοκατέβατα». Η συναισθηματική μας δεξαμενή είναι μια έννοια πολύ σημαντική για την ευζωία μας.

Είναι αυτό που θα λέγαμε ψυχική αντοχή, συναισθηματική «κούπα» και πολλές άλλες παρομοιώσεις που σήμερα οι επαγγελματίες  ψυχικής υγείας χρησιμοποιούν.

sunaisthima 1

Είναι πολύ σημαντικό, αν όχι το σημαντικότερο, να προστατεύουμε την συναισθηματική μας αυτή δεξαμενή και αναλόγως του επαγγέλματός μας αλλά και της προσωπικής μας ζωής και δράσης, να φροντίζουμε αυτό το κομμάτι μας.

Για παράδειγμα ένας εθελοντής σε ένα άσυλο γυναικών ή ένας γιατρός, ένας νηπιαγωγός ή ένας κομμωτής, ένας προπονητής καράτε ή ένας δάσκαλος πιάνο είναι επαγγέλματα που από τη φύση τους είναι κοινωνικά και χρειάζονται μια γεμάτη συναισθηματική δεξαμενή.

Πολλές φορές τα άτομα σε τέτοιου είδους επαγγέλματα γυρίζουν σπίτι τους «στραγγισμένοι» ψυχικά και με έντονα συναισθήματα θυμού ή έστω εκνευρισμού. Κάτι τέτοιο είναι λογικό εάν σκεφτείς ότι η αλληλεπίδραση με τόσα άτομα καθημερινά απαιτεί μια μεγάλη ψυχική προσπάθεια (δεν έχουμε συνέχεια την αντοχή/διάθεση να είμαστε το ίδιο ανοιχτοί στην επαφή) και φυσικά απαιτεί μια σωστή οριοθέτηση του εαυτού και των Άλλων.

Οριοθέτηση του Εαυτού υπό την έννοια της «χαλιναγώγησης» των προσωπικών σκέψεων και επιθυμιών ή φόβων του ατόμου. Αυτό κι αν είναι δύσκολο!

sunaisthima 2

   Τι μπορούμε επομένως να κάνουμε για να γεμίζουμε τη συναισθηματική μας δεξαμενή;
  1. Πράξεις αυτό-φροντίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ: μια μικρή πράξη αυτό-φροντίδας κάνει τη διαφορά. Έναν καφέ, ένα 5λεπτο χαλάρωσης με αναπνοές, το διάβασμα ενός κεφαλαίου από το αγαπημένο βιβλίο σας, ένα τραγούδι που πάντα σας έφτιαχνε το κέφι…κάντε κάτι καθημερινά για εσάς μονάχα.
  2. Όρια: όπως ανέφερα παραπάνω η οριοθέτηση είναι πολύ σημαντική για την προστασία της συναισθηματικής σας δεξαμενής. Μην αφήνετε στους άλλους να καταχραστούν την ευγένειά σας ή την καλή σας διάθεση. Διεκδικήστε ότι σας ανήκει, μην σιωπάτε και μην γίνεστε ο συναισθηματικός «σάκος του μποξ» των γύρω σας.
  3. Ξεκούραση: πολύ σημαντικό στοιχείο είναι να ξεκουράζεστε σωματικά. Ένας καλός και ποιοτικός ύπνος θα σας χαλαρώσει και θα σας βοηθήσει να γεμίσετε τις μπαταρίες σας για την επόμενη μέρα.
  4. Επαφή με άτομα που αγαπάτε: ακόμη και ένα μήνυμα ή ένα 2λεπτο τηλεφώνημα μπορεί να σας φτιάξει τη μέρα και να αυξήσει την ψυχική σας αντοχή εάν μιλάτε με άτομα που αγαπάτε και μετρούν για εσάς.
Διαβάστε επίσης:  Δήμος Αθηναίων: Ο "χάρτης" της γιορτινής Αθήνας

Και μην ξεχνάτε να μένετε μακριά από τους τοξικούς ανθρώπους. Ανθρώπους που σας ρίχνουν την διάθεση, που σας στρεσάρουν, που σας υποτιμούν (ή έτσι το εκλαμβάνεται εσείς τέλος πάντων)… Προστατευτείτε και θωρακιστείτε από την τοξικότητα.

Χρύσα Παπακυργιάκη*Η Χρύσα Παπακυργιάκη είναι Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων.

Email:

Blog:

 

Άρθρα της Χρύσα Παπακυργιάκη:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here