Αρχική Ελληνικά Προϊόντα Υποχρεωτική η αναγραφή προέλευσης σε γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα

Υποχρεωτική η αναγραφή προέλευσης σε γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα

0
Διαφήμιση

Την ικανοποίησή της για την διαμόρφωση του σχεδίου εθνικής νομοθεσίας για το θέμα και την προώθησή του στα αρμόδια κοινοτικά όργανα, βάσει του οποίου καθίσταται υποχρεωτική η αναγραφή προέλευσης στις συσκευασίες γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Φυλής Χόλστάιν, οργάνωση η οποία εκπροσωπεί τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων αγελαδοτρόφων.

Με δεδομένο μάλιστα ότι οι Γάλλοι, έχουν εξασφαλίσει ήδη τη σύμφωνη γνώμη των ευρωπαϊκών αρχών σε ανάλογο αίτημά τους, από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εκφράζεται η πεποίθηση ότι ανάλογη έγκριση θα υπάρξει και στο ελληνικό αίτημα, ώστε η σχετική διάταξη να γίνει σύντομα νόμος του κράτους.

Η Ένωση Φυλής Χολστάιν Ελλάδος (ΕΦΧΕ) χαιρετίζει με ιδιαίτερη ικανοποίηση την κατάρτιση σχεδίου εθνικής νομοθεσίας υπουργικής απόφασης που διαβιβάστηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάρκο Μπόλαρη στον αρμόδιο γενικό γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων κ. Χρήστο Κασίμη, προκειμένου να την προωθήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για διαβούλευση στα κράτη μέλη.

«Με δεδομένη τη θετική απόφαση για το αντίστοιχο αίτημα της Γαλλίας θεωρούμε επίσης δεδομένο ότι η υπουργική απόφαση θα εφαρμοστεί και στη χώρα μας», τονίζει ο πρόεδρος της οργάνωσης κ. Θανάσης Βασιλέκας.

«Είναι γεγονός ότι τα νωπά τρόφιμα (και μάλιστα ιδιαίτερης ευαισθησίας , όπως το γάλα), όσο απομακρύνονται από τον τόπο παραγωγής τους, τόσο υποβαθμίζεται και η ποιότητά τους.

Συνεπώς, με τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση ο καταναλωτής αποκτά τη δυνατότητα να επιλέγει την ποιότητα, που επιθυμεί για τον ίδιο και την οικογένειά του ενώ παράλληλα διευκολύνεται στο να στηρίζει ενσυνείδητα την εθνική παραγωγή και κατά συνέπεια την εθνική οικονομία.

Είμαστε βέβαιοι ότι παράλληλα με ορισμένα μέτρα σωστού ελέγχου (σύνδεση του συστήματος «Άρτεμις» με τα τελωνεία, ενεργοποίηση περαιτέρω του ΕΦΕΤ κ.ά.) , που πιστεύουμε ότι θα προωθήσει η κυβέρνηση, θα επέλθει εξυγίανση της αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων ενώ παράλληλα θα προστατευθεί ο καταναλωτής από το να πέφτει θύμα καταναλωτικής εξαπάτησης.

Το μέτρο δεν προστατεύει μόνο τους καταναλωτές και τους παραγωγούς αλλά πιστεύουμε ότι προστατεύει και τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, διότι με το να δουλεύουν με εισαγόμενο γάλα στο τέλος θα οδηγούσε και τις ίδιες σε κατάρρευση από τα εισαγόμενα έτοιμα προϊόντα. Θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι αυτή η υπουργική απόφαση είναι πάγιο αίτημα της ΕΦΧΕ.

Είχε νομοθετήσει κάτι αντίστοιχο ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος τον Ιούνιο του 2009 και το είχε εφαρμόσει η κ. Λούκα Κατσέλη, για να το καταργήσει τελικά ο κ. Κωστής Χατζηδάκης το 2013 επικαλούμενος την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, παρά τη διαφωνία του τότε αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάξιμου Χαρακόπουλου, η οποία οδήγησε και στην παραίτησή του.

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ των παραγωγικών τάξεων και των αρμόδιων υπουργείων κι αυτή εξασφαλίζεται, όταν οι κυβερνώντες εφαρμόζουν αυτά που υπόσχονται , όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Η ΕΦΧΕ, η οποία τεκμηριωμένα και πιστεύουμε με σωστό τρόπο καταγγέλλει τις λανθασμένες, κατά τη γνώμη μας, αποφάσεις για τον κλάδο, δεν έχει κανένα πρόβλημα να χαιρετίσει με ιδιαίτερη ικανοποίηση τα πολύ θετικά βήματα, όπως το συγκεκριμένο.

Διότι, εμείς δεν ασκούμε πολιτική αλλά από καθαρά τεχνοκρατική άποψη, προσπαθούμε να προωθήσουμε τα συμφέροντα του κλάδου. Και αυτή η υπουργική απόφαση είναι σαφώς προς αυτήν την κατεύθυνση.

Πιστεύουμε ότι από κοινού όλοι, θα βρούμε και το δρόμο για την ανάπτυξη του γενετικού υλικού στη χώρα μας, ούτως ώστε να βαδίσουμε προς την επάρκεια γαλακτοκομικών προϊόντων κάτι άλλωστε που έχει τεράστια ανάγκη η οικονομία της χώρας μας.

Η Ένωση Φυλής Χολστάιν Ελλάδας εκπροσωπεί τους Έλληνες αγελαδοτρόφους, που παράγουν γάλα από τη συγκεκριμένη γαλακτοπαραγωγική φυλή, έχουν τα απαραίτητα γενεαλογικά πιστοποιητικά και κάνουν έλεγχο των αποδόσεων».

Διαφήμιση