Αρχική Διάστημα Η Ρωσία αναπτύσσει πυρηνικό διαστημόπλοιο για διαστρικές πτήσεις (video)

Η Ρωσία αναπτύσσει πυρηνικό διαστημόπλοιο για διαστρικές πτήσεις (video)

0
roscosmos russia space

Ο Vladimir Koshlakov, επικεφαλής του Κέντρου Ερευνών Keldysh της Ρωσίας, σχολίασε την τρέχουσα κατάσταση και τις προοπτικές ορισμένων από τα καινοτόμα διαστημικά έργα της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πυρηνικού προωστικού διαστημικού σκάφους και ενός επαναχρησιμοποιήσιμου πυραύλου.

roscosmos russia space

Σύμφωνα με τον επικεφαλής των Κέντρων Ερευνών Keldysh, ο οποίος τώρα εκτελεί το έργο για την κατασκευή του πρώτου πυρηνικού κινητήρα της Ρωσίας, οι σημερινοί πυραυλοκινητήρες, που τροφοδοτούνται είτε από διάφορους τύπους χημικών προωθητικών είτε από ηλεκτρικούς κινητήρες χαμηλής ισχύος που τροφοδοτούνται από ηλιακές μπαταρίες, είναι δεν είναι κατάλληλη για μεγάλες διαστημικές πτήσεις.

“Ένα άτομο δεν πρέπει να περάσει περισσότερο από ένα ή δύο χρόνια στο διάστημα, το διαστημικό σκάφος με πυρηνική ενέργεια θα επιτρέψει ένα σχετικά γρήγορο ταξίδι και, κυρίως, μια πτήση επιστροφής, η οποία έχει ιδιαίτερη σημασία για διαπλανητικές πτήσεις και έρευνα μεγάλων πλανητών”, δήλωσε ο Koshlakov.

Μιλώντας για μια πτήση προς τον Άρη με τη χρήση πυρηνικού κινητήρα, ο αξιωματούχος είπε ότι το έργο είναι τεχνικά εφικτό στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα ταξίδι στον Άρη σε ένα τέτοιο διαστημόπλοιο θα διαρκέσει περίπου επτά μήνες.

“Το ταξίδι στη Σελήνη θα διαρκέσει αρκετές μέρες, ναι, ενώ μια πτήση προς τον Άρη θα διαρκέσει περίπου επτά ή οκτώ μήνες”, ανέφερε σε συνέντευξή του στην καθημερινή κυβερνητική εφημερίδα της Ρωσίας Rossiiskaya Gazeta. Ο Koshlakov είπε ότι οι πρώτες δοκιμές εδάφους του συστήματος ψύξης του κινητήρα ήταν επιτυχείς.

Νωρίτερα, η ρωσική διαστημική αντιπροσωπεία Roscosmos αποκάλυψε τα σχέδια για την κατασκευή ενός δοκιμαστικού δείγματος πυρηνικού κινητήρα κατηγορίας μεγαβάτ προοριζόμενου για διαστρικές πτήσεις.

Την Τρίτη, ο Roscosmos ανέβασε στη σελίδα του στο Facebook ένα βίντεο που δείχνει την εικόνα ενός πυρηνικού διαστημικού σκάφους του μέλλοντος. Επί του παρόντος, το Κέντρο Keldysh διεξάγει έρευνες για διαστημικά οχήματα που διαθέτουν ισχυρότερους κινητήρες – πυρηνικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής μιας νέας τάξης, οι οποίοι δεν χρειάζονται ηλιακό φως ή ηλιακά κυψέλες.

Центру им. Келдыша – 85!.В юбилейной конференции приняли участие представители Роскосмоса, Росатома, Ростеха и российских ВУЗов.Сегодня Центр имени Келдыша работает над развитием космических аппаратов с более мощными двигателями – ядерными установками нового класса для работы которых не нужен солнечный свет и солнечные батареи.#ТелестудияРоскосмоса #ТВРоскосмос #Роскосмос #ЦентрКелдыша #ЦентрИмениКелдыша #Келдыш #Образование #Наука

Δημοσιεύτηκε από Телестудия Роскосмоса στις Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018

Το 1970-1988 η Σοβιετική Ένωση ξεκίνησε στο διάστημα 32 διαστημικά οχήματα με θερμοηλεκτρικούς πυρηνικούς αντιδραστήρες. Το 1960-1980 αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε πυρηνικός πυραυλοκινητήρας στη θέση δοκιμής Semipalatinsk.
Επαναχρησιμοποιήσιμος πύραυλος

Σχολιάζοντας το σχέδιο μεταξύ του κατασκευαστή πυραυλικών κινητήρων της Ρωσίας Energomash και του S7 Space για την κατασκευή ενός επαναχρησιμοποιούμενου πυραύλου, ο ρωσικός διαστημικός αξιωματούχος όρισε μια σειρά απαιτήσεων για ένα τέτοιο όχημα εκτόξευσης.

“Πρόσφατα, είχαμε μια διάσκεψη για τα σημερινά προβλήματα της κατασκευής πυραυλοκινητήρων. Χρειαζόμαστε κινητήρες που μπορούν να ενεργοποιηθούν περίπου 100 φορές “, δήλωσε ο Koshlakov προσθέτοντας ότι το ερώτημα του πόσες εκτοξεύσεις θα είναι βέλτιστες παραμένει ανοιχτό. Σύμφωνα με τον ίδιο, η περίοδος “cooldown” του πυραύλου δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 48 ώρες.

“Με άλλα λόγια, ένας πύραυλος εκτοξεύεται, στη συνέχεια επιστρέφει και είναι έτοιμος για την επόμενη εκτόξευση με τον ίδιο κινητήρα εντός 48 ωρών”, είπε. Αυτή είναι η σημερινή απαίτηση της αγορά.”

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου Keldysh, οι κινητήρες ενός επαναχρησιμοποιούμενου πυραύλου θα πρέπει να είναι αξιόπιστοι και σχετικά εύκολοι να διορθωθούν.

Πηγή: Tass

Επιμέλεια Κειμένου: Κατερίνα Καλτσά 

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here