Αρχική Διάστημα Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν νέο παγωμένο εξωπλανήτη με μάζα 3,2 φορές μεγαλύτερη από...

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν νέο παγωμένο εξωπλανήτη με μάζα 3,2 φορές μεγαλύτερη από τη Γη

star1

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν πλανήτη σε τροχιά γύρω από ένα από τα πιο κοντινά αστέρια στον Ήλιο, το αστέρι του Barnard. Η μελέτη διεξήχθη από ερευνητές από το Queen Mary University του Λονδίνου και από το Institut d’Estudis Espacials de Catalunya και το Ινστιτούτο Διαστημικών Επιστημών , CSIC στην Ισπανία.

Ο δυνητικά βραχώδης πλανήτης, γνωστός ως αστέρι β του Barnard, είναι μια «υπερ-γη» με μάζα τουλάχιστον 3,2 φορές μεγαλύτερη από αυτή της Γης και περιστρέφεται γύρω από το αστέρι υποδοχής μία φορά κάθε 233 ημέρες.

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature, δείχνουν ότι ο πλανήτης βρίσκεται σε μια μακρινή περιοχή από το αστέρι γνωστό ως «γραμμή χιονιού». Αυτό είναι πολύ πέρα από την κατοικήσιμη ζώνη στην οποία θα μπορούσε να υπάρχει νερό σε υγρή μορφή, και πιθανώς ζωή.

Η θερμοκρασία επιφάνειας του πλανήτη εκτιμάται ότι είναι γύρω στους -170 βαθμούς Κελσίου, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιθανό να είναι ένας παγωμένος κόσμος.

Πρόκειται για τον δεύτερο κοντινότερο εξωπλανήτη που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

Το 2016 είχε ανακαλυφθεί ένας εξωπλανήτης (ο Proxima b) γύρω από το κοντινότερο στη Γη άστρο, τον Εγγύτατο του Κενταύρου, σε απόσταση περίπου τεσσάρων ετών φωτός από τη Γη. Μετά και την ανακάλυψη του νέου εξωπλανήτη, έχουν συνολικά βρεθεί τέσσερα πλανητικά συστήματα σε απόσταση έως δέκα ετών φωτός από το ηλιακό μας σύστημα και 14 πλανητικά συστήματα σε απόσταση έως 15 ετών φωτός.

O Αστέρας του Μπάρναρντ -που φέρει το όνομα του Αμερικανού αστρονόμου Έντουαρντ Μπάρναρντ, ο οποίος ανακάλυψε το άστρο το 1916- είναι το τέταρτο κοντινότερο στη Γη άστρο, μετά το τριπλό αστρικό σύστημα του Άλφα του Κενταύρου και φαίνεται να κινείται ταχύτερα από κάθε άλλο άστρο στον ουρανό.

Είναι ένας ερυθρός νάνος αστέρας, ο οποίος εμφανίζεται στον αστερισμό του Οφιούχου. Είναι πιο αχνός, μικρότερος και γηραιότερος από τον Ήλιο, έχοντας ηλικία επτά έως δέκα δισεκατομμυρίων ετών, συνεπώς είναι κατά πολύ παλαιότερος από το ηλιακό μας σύστημα.

star2

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τη μέθοδο της ακτινικής ταχύτητας κατά τη διάρκεια των παρατηρήσεων που οδήγησαν στην ανακάλυψη του αστέρα του Barnard b.

Αυτή η τεχνική ανιχνεύει ταλαντεύσεις σε ένα αστέρι που είναι πιθανό να προκληθούν από την βαρυτική έλξη ενός πλανήτη που περιβάλλει την τροχιά.

Αυτές οι ταλαντεύσεις επηρεάζουν το φως που προέρχεται από το αστέρι. Καθώς το αστέρι κινείται προς τη Γη, το φάσμα του εμφανίζεται ελαφρώς μετατοπισμένο προς το μπλε και, καθώς μετακινείται μακριά, μετατοπίζεται προς το κόκκινο.

Είναι η πρώτη φορά που αυτή η τεχνική έχει χρησιμοποιηθεί για να ανιχνεύσει έναν πλανήτη τόσο μικρό και τόσο μακριά από το αστέρι του.

Ο Δρ Ignasi Ribas, από το Institut d’Estudis Espacials de Catalunya και το Ινστιτούτο Επιστημών του Διαστήματος στην Ισπανία, δήλωσε: «Είμαστε πάνω από 99% βέβαιοι ότι ο πλανήτης αυτός βρίσκεται εκεί».

Ο πλανήτης θα αποτελέσει μελλοντικό στόχο των τηλεσκοπίων νέας γενιάς που βρίσκονται υπό κατασκευή, όπως το Wide Field Infra Red Survey Telescope (WFIRST) της NASA.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here