Αρχική Επιστήμη ΕΚΠΑ: Επιστημονικό Συμπόσιο Τομέα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης

ΕΚΠΑ: Επιστημονικό Συμπόσιο Τομέα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης

0
ΕΚΠΑ
Διαφήμιση

Το 13ο κατά σειρά Συμπόσιο, με θέμα «Ανασκαφή & Έρευνα» διοργάνωσε ο Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του ΕΚΠΑ. Ενώ, κατατάσσεται για 4η συνεχή χρονιά στις θέσεις 100-150 της κατάταξης QS στην Αρχαιολογία διεθνώς.

Το Συμπόσιο, που διεξάγεται ανά διετία από το 1996 και εξής, αλλά για πρώτη φορά φέτος οργανώθηκε τηλεματικά λόγω της διεθνούς υγειονομικής κρίσης, συγκεντρώνει και παρουσιάζει το πολυδιάστατο ερευνητικό έργο των μελών του Τομέα (ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ), των εν ενεργεία αλλά και όσων έχουν αφυπηρετήσει.

Φιλοξενούνται ακόμη ανακοινώσεις μεταπτυχιακών φοιτητριών και φοιτητών του Τομέα, υποψηφίων διδακτόρων, και μεταδιδακτορικών ερευνητών.

Κατά την εναρκτήρια συνεδρία, το απόγευμα της Τετάρτης 7 Απριλίου, παρέστησαν και απεύθυναν χαιρετισμό ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ καθ. Μ.-Α. Δημόπουλος, ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας καθ. Δ. Καραδήμας, ο Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής καθ. Α. Χαλδαιάκης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας αν. καθ. Δ. Παυλόπουλος και ο Διευθυντής του Τομέα Ιστορίας, αν. καθ. Κ. Γαγανάκης.

Στη συνέχεια, ο Διευθυντής του Τομέα καθ. Δ. Πλάντζος παρουσίασε συνοπτικά το έργο των μελών του. Αναφέρθηκε επιγραμματικά στα ποικίλα ερευνητικά προγράμματα πεδίου (ανασκαφές και επιφανειακές έρευνες) που διενεργούνται με ευθύνη των μελών, στα λοιπά ερευνητικά προγράμματα, και τα κύρια επιστημονικά δημοσιεύματα που είδαν το φως κατά το διάστημα από το 2019 έως και τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.

Σήμερα, ο Τομέας αριθμεί 17 εν ενεργεία μέλη ΔΕΠ που δραστηριοποιούνται στην Προϊστορική, Κλασική, και Βυζαντινή αρχαιολογία, την Ιστορία της Τέχνης και τη Μουσειολογία.

Για 4η χρονιά ανάμεσα στα 150 καλύτερα τμήματα Αρχαιολογίας διεθνώς

Οι πολυάριθμες ανασκαφές και έρευνες πεδίου των μελών του, οι δημοσιεύσεις σε έγκυρα διεθνή περιοδικά, οι μονογραφίες και συλλογικοί τόμοι, αλλά και οι συμμετοχές σε συνέδρια, διεθνείς συνεργασίες και λοιπές δραστηριότητες κατατάσσουν σταθερά τον Τομέα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης ψηλά στις διεθνείς αξιολογήσεις, με πρόσφατη την κατάταξη του ΕΚΠΑ, για τέταρτη συνεχή χρονιά στις θέσεις 101-150 στην Αρχαιολογία διεθνώς στην κατάταξη της QS (Quacquarelli Symonds), κάτι που αποδεικνύει τη διαχρονική διάκριση του εν λόγω τομέα και τη διεθνή αναγνώρισή του.

Κατά τη διετία 2019-20, και παρά τις αντίξοες συνθήκες διεθνώς, ο Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του ΕΚΠΑ προχώρησε σε μια σειρά καινοτόμες δράσεις, όπως η συμμετοχή του στην Ίδρυση του Κέντρου Αριστείας για τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Σπουδές και η ανάπτυξη της ψηφιακής πλατφόρμας για την ιστορική γεωγραφία «ArchaeoCosmos». Μέσα από τέτοιες και άλλες πρωτοβουλίες επιτυγχάνεται η διάχυση του έργου του ΕΚΠΑ στο χώρο της αρχαιολογίας και της ιστορίας της τέχνης, και την ανάδειξη της συμβολής του.

Αποφασιστική ήταν η συμβολή του Τομέα σε δύο εγχειρήματα κομβικής σημασίας για την κατοχύρωση της αναγνωρισιμότητας του ΕΚΠΑ διεθνώς: το αγγλόφωνο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών αρχαιολογίας, που διανύει ήδη το τέταρτο ακαδημαϊκό έτος από την ίδρυσή του, με ιδιαίτερη επιτυχία όσον αφορά τον αριθμό των αιτήσεων και την υψηλή ποιότητα των φοιτητών και των αποφοίτων του.

Και το αγγλόφωνο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών στην αρχαιολογία, την ιστορία, και τη φιλολογία της αρχαίας Ελλάδας, που ξεκίνησε φέτος, και όπου καθηγητές του Τομέα συμμετέχουν ενεργά, μαζί με συναδέλφους τους από τον Τομέα Ιστορίας και το Τμήμα Φιλολογίας.

CIVIS: Το διεθνές ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο από 8 κορυφαία Ιδρύματα

CIVISΕπισημαίνεται, τέλος, και η αποφασιστική συμβολή του Τομέα στην επιτυχία και εδραίωση του CIVIS, του διεθνούς ευρωπαϊκού πανεπιστημίου που γεννήθηκε από τις συνέργειες οκτώ κορυφαίων ευρωπαϊκών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το ΕΚΠΑ.

Ήδη τον ερχόμενο Ιούνιο, ο Τομέας θα φιλοξενήσει ένα από τα πρώτα θερινά σχολεία του Προγράμματος, με θέμα την «ανασκαφή και αρχαιολογία εντός σύγχρονων αστικών ιστών», με τη συμμετοχή είκοσι φοιτητριών και φοιτητών από διαφορετικά πανεπιστήμια και χώρες, και διδάσκοντες τους καθηγητές και τις καθηγήτριές του. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here