Αρχική Υγεία - Διατροφή “Κορονοαϋπνία”: Γιατί αυξήθηκε η αϋπνία σε πολίτες και υγειονομικούς

“Κορονοαϋπνία”: Γιατί αυξήθηκε η αϋπνία σε πολίτες και υγειονομικούς

0
Αϋπνία
Αϋπνία
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Ένας νέος όρος, η “κορονοαϋπνία” ή “coronasomnia” χρησιμοποιείται ήδη στο εξωτερικό για την απόδοση των συχνότερων πλέον διαταραχών ύπνου που οφείλονται, είτε ξέσπασαν την περίοδο της πανδημίας.

Είναι γεγονός ότι η ποιότητα του ύπνου του γενικού πληθυσμού, έχει επηρεαστεί σημαντικά, με την εμφάνιση πλέον συχνών διαταραχών ύπνου και ειδικά αυπνίας, όπως αναφέρει η Ελληνική Εταιρεία Υπνολογίας και με αφορμή την πρόσφατη Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου στις 19 Μαρτίου.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, διάφορες μελέτες καταδεικνύουν τώρα, ότι έχει αυξηθεί η εμφάνιση αυπνίας τόσο στον γενικό πληθυσμό και ιδιαίτερα στους νεότερους, όσο και στους υγειονομικούς της πρώτης γραμμής.

Συγκεκριμένα στους υγειονομικούς που ασχολούνται με ασθενείς θετικούς στον κορονοιό η διαταραχή είναι εντονότερη.

Από την άλλη, στους ασθενείς που νοσούν από κορονοιό το ποσοστό αυτό φτάνει το 75%.

Το άγχος φαίνεται να είναι η κύρια αιτία, αλλά θα πρέπει να ερευνάται και το ενδεχόμενο κατάθλιψης, τονίζουν οι ειδικοί.

“Ο εγκλεισμός, η αύξηση του χρόνου μπροστά σε μια οθόνη και η έλλειψη των συνηθισμένων δραστηριοτήτων μπορεί να διευκολύνουν την εμφάνιση διαταραχών του κιρκάδιου ρυθμού και κυρίως της καθυστέρησης φάσης. Δηλαδή μετατόπιση του ωραρίου κατάκλισης και αφύπνισης.

Η Ελληνική Εταρεία Υπνολογίας, επισημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας η τακτική παρακολούθηση ασθενών με χρόνιες διαταραχές ύπνου συμπεριλαμβανομένης και της υπνικής άπνοιας είναι δυσχερής, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Πώς να το αντιμετωπίσουμε

Προκειμένου, όπως τονίζει να μειώσουμε την επίδραση της πανδημίας στον ύπνο μας, θα πρέπει να τηρούμε τους κανόνες υγιεινής του ύπνου. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διατηρούμε σταθερή ώρα κατάκλισης και αφύπνισης καθώς και σταθερή ώρα γευμάτων.

Το αλκοόλ που νομίζουμε ότι μας χαλαρώνει θα πρέπει να αποφεύγεται γιατί διαταράσσει τον ύπνο. Βοηθάει επίσης η άσκηση, όπως το περπάτημα στη φύση και οι τεχνικές χαλάρωσης.

Σχετικά με “διάφορα σκευάσματα που υπόσχονται θαύματα στην αυπνία, η χρήση τους είναι αμφίβολη και μη επιστημονικά τεκμηριωμένη. Πρέπει κανείς να συμβουλεύεται τον γιατρό του για την όποια θεραπεία”.

Η Ελληνική Εταρεία Υπνολογίας, θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την συμβολή των οικογενειακών γιατρών αλλά και των γιατρών όλων των ειδικοτήτων στην ανίχνευση διαταραχών στον ύπνο, όπως η αυπνία ή η υπνηλία, και η παραπομπή τους σε ειδικούς για τη σωστή αντιμετώπιση.

“Πίσω από την αυπνία είναι πιθανόν να κρύβεται σοβαρή κατάθλιψη και το πρώτο σύμπτωμα της υπνικής άπνοιας να είναι η υπνηλία”, καταλήγει.

Οι τελευταίες εξελίξεις:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here