Αρχική Ευζωία Οι τροφές που μας ζεσταίνουν τις νύχτες του χειμώνα

Οι τροφές που μας ζεσταίνουν τις νύχτες του χειμώνα

Έχει παρατηρηθεί ότι στατιστικά οι γυναίκες αισθάνονται συνήθως πιο έντονα το κρύο λόγω των ορμονών αλλά και του χαμηλότερου μυϊκού τόνου. Διαφορετική αίσθηση του κρύου έχουν επίσης τα βρέφη και οι ηλικιωμένοι.

0
γυναίκα - φαγητό
Βοηθείστε τον οργανισμό σας με τροφές και ροφήματα που τον ζεσταίνουν.
Διαφήμιση

Της Κάλλιας Θ. Γιαννιτσοπούλου, MSc, MBA, SRD
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Καθώς το κρύο έχει αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία του, υπάρχουν ορισμένες τροφές που μας προστατεύουν και μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε τις χαμηλές θερμοκρασίες. Ο βιολογικός «θερμοστάτης» του εγκεφάλου μας ρυθμίζει τη θερμοκρασία στο σώμα μας, καθορίζει αν ζεσταινόμαστε ή κρυώνουμε και δίνει την εντολή στον οργανισμό μας να πάρει τις κατάλληλες προφυλάξεις. Έχει παρατηρηθεί ότι στατιστικά οι γυναίκες αισθάνονται συνήθως πιο έντονα το κρύο λόγω των ορμονών αλλά και του χαμηλότερου μυϊκού τόνου. Διαφορετική αίσθηση του κρύου έχουν επίσης τα βρέφη και οι ηλικιωμένοι.

Οι τροφές που μας προφυλάσσουν

Ζεστά γεύματα και σούπες

Οι ζεστές σούπες ιδιαίτερα αυτές που περιέχουν και κοτόπουλο, κρέας ή ψάρι, αποτελούν την ιδανική τροφή για το χειμώνα, γιατί όχι μόνο ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας αλλά γιατί, παράλληλα, μας ενυδατώνουν.

Ζεστά ροφήματα

Από τις καλύτερες επιλογές για τις κρύες ημέρες και νύχτες, ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα με κακάο, τσάι, χαμομήλι ή όποιο άλλο αφέψημα προτιμάτε. Συνοδεύστε τα με λίγο μέλι για έξτρα γεύση και ενέργεια. Επιλέξτε κυρίως πράσινο τσάι διότι μαζί με τα φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά που περιέχει (κατεχίνες) και την καφεΐνη, το πράσινο τσάι έχει και θερμογενετικές ιδιότητες.

Ξηροί καρποί

Όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο και ωφέλιμα λιπαρά οξέα. Η συμπυκνωμένη ενέργεια τους θα βοηθήσει τον οργανισμό να κρατήσει σταθερό το επίπεδο των καύσεων, άρα και την θερμοκρασία του, και είναι απολύτως κατάλληλη διατροφή για το κρύο σε περιορισμένες βέβαια ποσότητες. Προτιμήστε κυρίως σταφίδες και γενικά τα αποξηραμένα φρούτα όπως δαμάσκηνα, χουρμάδες, σύκα, βερίκοκα.

Καυτερές πιπεριές και πιπέρι

Λόγω της καψαϊκίνης που περιέχουν, διεγείρουν το κυκλοφορικό σύστημα και βοηθούν στην αύξηση της εσωτερικής θερμοκρασίας. Το μαύρο πιπέρι, λόγω της πιπερίνης, μιας ουσίας που αυξάνει τη θερμογένεση μέσω της επίδρασης της στο νευρικό σύστημα, μπορεί επίσης να βοηθήσει.

 Υδατάνθρακες

Τα δημητριακά, το ψωμί, το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά όλων των ειδών, περιέχουν άμυλο και σύνθετους υδατάνθρακες που παρέχουν στον οργανισμό ενέργεια με αργό αλλά σταθερό ρυθμό. Την ενέργεια αυτή ο οργανισμός την αξιοποιεί σταδιακά μεταξύ άλλων και για την διατήρηση της εσωτερικής θερμοκρασίας σε σταθερά επίπεδα.

Διαβάστε επίσης:  Τα επτά light κοκτέιλ του καλοκαιριού - Πώς να τα φτιάξετε

Προσοχή με τις θερμίδες

  •  Αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι να κάνετε σταθερά γεύματα. Να φροντίζετε δηλαδή, να έχετε 3 κυρίως γεύμα και 2-3 σνακ.
  • Να θυμάστε επίσης να ενυδατώνεστε. Το νερό, βοηθά και στον κορεσμό και στην καλή λειτουργία του οργανισμού.
  • Βάλτε την άσκηση στο πρόγραμμα σας.

Συνδυάστε τα γεύματά σας, κυρίως τις σούπες, με πιπέρι ή και μπούκοβο και σκόρδο για να ανέβει ακόμα περισσότερο η θερμοκρασία του σώματος!

 

Ιδανικές συνταγές για να ζεσταθούμε

  • Σούπες
    Ψαρόσουπα,χορτόσουπα,κοτόσουπα,σούπα λαχανικών,κρεατόσουπα, κρεμμυδόσουπα
  • Ζυμαρικά
    Μακαρόνια με κιμά, γιουβέτσι με μοσχάρι, χυλοπίτες, ακόμα και σούπα με φιδέ, κριθαράκι ολικής με κοτόπουλο.
  • Καυτερές πιπεριές
    Καυτερές πιπεριές γεμιστές με τυρί λάιτ, πιπεριές ψητές, σάλτσες με κομμένες πιπεριές, ακόμα και σαλάτες που περιέχουν πιπεριές.
  • Όσπρια
    Φασολάδα, φακές, ρεβίθια, γίγαντες.
  • Ροφήματα
    Το ιδανικό ρόφημα είναι η ζεστή σοκολάτα με κακάο. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και πολλά είδη τσάι που θα σας ζεστάνουν!

Δοκιμάστε αυτόν τον χειμώνα να ενσωματώσετε στην διατροφή σας όλες τις τροφές που αναφέραμε παραπάνω με στόχο πάνω απ΄όλα να ζεσταθείτε αλλά και να μην πάρετε βάρος. Προσπαθήστε να ενυδατώνεστε επαρκώς και να γυμνάζεστε για καλύτερα αποτελέσματα.

 Πηγή: https://www.somaygies.gr
Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΥπερδνειστερία το νέο μέτωπο; Η Μόσχα ζητά παραδείγματα διακρίσεων – Το Κισινάου απόσυρση ρωσικών δυνάμεων
Επόμενο άρθροΦουκουγιάμα: Η Ρωσία θα ηττηθεί και θα υποχωρήσει ο λαϊκισμός ανά την υφήλιο