Αρχική Διάστημα Το διαστημικό τηλεσκόπιο Webb στην τελική του δοκιμή – Βίντεο

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Webb στην τελική του δοκιμή – Βίντεο

διαστημικό τηλεσκοπιο

Σύνταξη: ecozen.gr

Tο Διαστημικό Τηλεσκόπιο James Webb (JWST), που αποτελεί τεχνολογικό θαύμα και συχνά αποκαλείται και ως ο διάδοχος του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble, ολοκληρώνει τις τεχνικές του δοκιμές λίγο πριν αναχωρήσει από την Γη για να αποσταλεί στην τροπική Γαλλική Γουιάνα για εκτόξευση.

Πρόκειται για ένα τηλεσκόπιο 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ μάλιστα είναι το προϊόν συνεργασίας ανάμεσα στη NASA, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και την Καναδική Υπηρεσία Διαστήματος (CSA).

Μία νέα εποχή αστρονομικής ανακάλυψης

Μία νέα εποχή αστρονομικής ανακάλυψης ξεκινάει με Τηλεσκόπιο James Webb, όπου ένας από τους βασικούς στόχους του θα είναι να πιάσει τη λάμψη από τα πρώτα αστέρια που λάμπουν στο Σύμπαν.

Η τελική πρόβα αφορά το γιγάντιο πρωτεύον κάτοπτρο του τηλεσκοπίου, διαμέτρου 6,5 μέτρων. Το απόλυτα επίπεδο κάτοπτρο, αποτελούμενο από 18 επιμέρους εξαγωνικούς καθρέπτες, θα εκτοξευτεί διπλωμένο σε τρία τμήματα ώστε να χωράει στον ευρωπαϊκό πύραυλο Ariane-5 που θα το μεταφέρει σε απόσταση 1,5 εκατομμυρίου χιλιομέτρων από τη Γη.

Στο εργαστήριο της αεροδιαστημικής εταιρείας Northrop Grumman, βασικού εργολάβου της διεθνούς αποστολής, οι μηχανικοί της αποστολής άνοιξαν το πρώτο φύλλο του διπλωμένου κατόπτρου, προσομοιώνοντας μια διαδικασία που θα εξελιχθεί στο διάστημα όταν το τηλεσκόπιο φτάσει στην τελική του θέση. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί και η δοκιμή του δεύτερου κινητού φύλλου, ένα από τα τελικά στάδια της φάσης δοκιμών.

Παράλληλα, το Τηλεσκόπιο Webb είναι σχεδιασμένο να ανιχνεύει ακτινοβολία κυρίως στο υπέρυθρο τμήμα του φάσματος, το οποίο αντιστοιχεί στην εκπομπή θερμικής ακτινοβολίας.

Αυτό θα του επιτρέψει να κοιτάξει μέσα από νεφελώματα αερίου και σκόνης για να διακρίνει ακόμα πιο μακρινά αντικείμενα, ακόμα και τα πρώτα άστρα που άναψαν στο Σύμπαν περίπου 600 εκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη.

Ενώ μάλιστα, θα μπορέσει επίσης να εξετάσει και τις ατμόσφαιρες μακρινών εξωπλανητών αναζητώντας σημεία εξωγήινης ζωής.