Αρχική Επιστήμη Δεδομένα χρηστών μοιράζουν οι εφαρμογές χωρίς την συγκατάθεσή τους

Δεδομένα χρηστών μοιράζουν οι εφαρμογές χωρίς την συγκατάθεσή τους

0
notebook 614213 960 720
Διαφήμιση

Όπως αποκάλυψε έρευνα της οργάνωσης πολιτών Διεθνής Ιδιωτικότητα (Privacy International) μερικές από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές (apps) στα smartphones  μεταδίδουν ορισμένα δεδομένα στο Facebook χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών, κάτι που πιθανώς παραβιάζει το νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Με βάση το δημοσίευμα των Financial Times, η Διεθνής Ιδιωτικότητα διερεύνησε 34 δημοφιλείς κινητές εφαρμογές με ενσωματωμένη δυνατότητα επικοινωνίας με το Facebook. Οι ερευνητές βρήκαν ότι τουλάχιστον οι 20 από αυτές στέλνουν δεδομένα στο Facebook μέσα στο πρώτο δευτερόλεπτο που ενεργοποιούνται σε μια συσκευή, προτού καν οι χρήστες εγκρίνουν αυτήν την χρήση των δεδομένων τους.

Οι εφαρμογές TripAdvisor, Kayak, Skyscanner και MyFitnessPal, σύμφωνα με την οργάνωση αποστέλλουν πληροφορίες στο Facebook, όπως το όνομα στην εφαρμογή, “μοναδική ταυτότητα” του χρήστη στη Google, την δραστηριότητα των εφαρμογών του στο smartphone ή το tablet του, αλλά ακόμα και τις αναζητήσεις και τις προτιμήσεις του, π.χ. την επιλογή πτήσεων μέσω του Skyscanner.

Το Facebook, από την πλευρά του, ισχυρίζεται ότι έχει διορθώσει το πρόβλημα, ώστε οι εφαρμογές να μη μοιράζονται μαζί του δεδομένα των χρηστών μόλις αυτές ανοίγουν και προέτρεψε τους δημιουργούς των εφαρμογών να «κατεβάσουν» την αναβάθμιση του λογισμικού του και να την ενσωματώσουν στις εφαρμογές τους, προκειμένου ο χρήστης να ερωτάται προτού η εφαρμογή αυτομάτως, μόλις ανοίξει, επικοινωνήσει με τους υπολογιστές του Facebook. Όμως, δεν είναι σαφές αν πλέον το πρόβλημα έχει λυθεί. Παράλληλα, ο διαδικτυακός κολοσσός “νίπτει τας χείρας του” υπογραμμίζοντας ότι οι κάτοχοι των εφαρμογών μπορούν να απενεργοποιήσουν την αυτόματη αποστολή πληροφοριών στο Facebook κατά το άνοιγμα της εφαρμογής.

Υπενθυμίζεται ότι ο νέος κανονισμός GDPR της ΕΕ απαιτεί να υπάρχει η ρητή συγκατάθεση των χρηστών προτού συλλεχθούν τέτοιου είδους προσωπικές πληροφορίες. Σε περίπτωση παραβίασης από κάποια εταιρεία, τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν το 4% του κύκλου εργασιών ή τα 20 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτη είναι η παρατήρηση των ειδικών της Διεθνής Ιδιωτικότητας ότι οι περισσότερες εφαρμογές που επέλεξαν να παρακολουθήσουν, παρέχονται στους χρήστες δωρεάν, επομένως θα πρέπει να κερδίζουν χρήματα με εναλλακτικούς τρόπους. Επιπλέον, προηγούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης έχει βρει ότι το 43% των δωρεάν εφαρμογών που διατίθενται από το Google Play, μοιράζονται δεδομένα με το Facebook. Μόνο η ίδια η Google μοιράζεται τα περισσότερα δεδομένα των χρηστών.

Με εξαίρεση τους δημιουργούς της ταξιδιωτικής εφαρμογής Skyscanner, εκπρόσωποι της οποία δήλωσαν πως δεν είχαν ιδέα για την συγκεκριμένη μεταφορά δεδομένων προς το Facebook και η συγκεκριμένη πρακτική βρίσκεται ενάντια στους εσωτερικούς κανονισμούς της εταιρείας κι ότι από εδώ και πέρα θα λάβει δραστικά μέτρα να μην ξανασυμβεί κάτι αντίστοιχο, οι δημιουργοί των υπόλοιπων εφαρμογών αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο σχετικά με τις κατηγορίες.

Διαφήμιση