Αρχική Special Topics Φόρουμ Δελφών: Κώστας Κεντέρης και Τεχνητή Νοημοσύνη έκλεψαν την παράσταση (Βίντεο)

Φόρουμ Δελφών: Κώστας Κεντέρης και Τεχνητή Νοημοσύνη έκλεψαν την παράσταση (Βίντεο)

0
kenteris delfoi jpg
Διαφήμιση

Με τη φράση: «Ήρθε η ώρα να ξανασυστηθώ. Είμαι ο Κώστας Κεντέρης και είμαι εδώ…”,ο Έλληνας Ολυμπιονίκης, ξανασυστήθηκε στο κοινό μιλώντας στο πάνελ «ιστορίες μη τυπικής αριστείας» στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Την τελευταία ημέρα του Φόρουμ των Δελφών την παράσταση έκλεψε η παρουσία του Κώστα Κεντέρη, αλλά και τα πάνελ για την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Σύνταξη:ecozen.gr

Ο Κώστας Κεντέρης, μίλησε για το εθελοντικό του έργο στον ΣΕΓΑΣ και τα προγράμματα διασύνδεσης του κλασικού αθλητισμού με την κοινωνία και την αγορά. Στόχος είναι η ενδυνάμωση νέων αθλητών σε όλη την Ελλάδα.

ÊÅÍÔÅÑÇÓ ÊÁÐÅË (ÔÅÑÌÁÔÉÓÌÏÓ 200Ì) ÏËÕÌÐÉÁÄÁ 2000
Ο Κώστας Κεντέρης το 2000 κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϋ, το 2001 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Έντμοντον και το 2002 στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Μονάχου. Αποσύρθηκε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα, μετά από επεισόδιο που δημιουργήθηκε όταν δεν βρέθηκε στο Ολυμπιακό Χωριό για έλεγχο ντόπινγκ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοργάνωσης, ο κ. Κεντέρης είπε χαρακτηριστικά: «ο στίβος είναι όλη μου η ζωή. Θέλω να επιστρέψω στους νέους αυτά που μου έδωσε ο αθλητισμός, ώστε να τους βοηθήσω να μην αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που αντιμετώπισα εγώ».

Και πρόσθεσε:  «Ήρθε η ώρα να ξανασυστηθώ. Είμαι ο Κώστας Κεντέρης και είμαι εδώ, πιο ώριμος, πιο δυνατός και με πολλή αγάπη προς όλους». Συμπλήρωσε ότι «οι αποτυχίες είναι αυτές που σε χαλυβδώνουν». «Είναι πολύ βασικό να αποτύχεις για να πετύχεις», είπε χαρακτηριστικά και προχώρησε ένα βήμα παρακάτω τονίζοντας ότι «αν δεν είχα σκοντάψει πάνω στις αποτυχίες μου δεν θα ήμουν εδώ τώρα, αλλά κάπου άλλου».

Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο Γιώργος Βαρέλογλου, Συνιδρυτής και Μanaging Ρartner της Reborrn, η Ελένη Τσατσαρωνάκη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας «το Μάννα Τσατσαρωνάκη», ο Γιώργος Σιδηρόπουλος Managing Director της Think Silicon, ο Ευάγγελος Λιάκος, Συνιδρυτής του Beetroot Design Group και τον Σωτήρη Κυρανάκο Γενικό Συντονιστή του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας.

Την εκδήλωση συντόνισε ο Παναγιώτης Κακολύρης, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας SOCIALDOO.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Την ανάγκη αλλά και τους τρόπους με τους οποίους οι ελληνικές επιχειρήσεις θα ανέβουν στο τρένο του ψηφιακού μετασχηματισμού και του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσίασαν οι ομιλητές της συζήτησης με τίτλο «Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

texniti noimosini delfoi

Όπως σημείωσε ο συντονιστής της συζήτησης Θωμάς Κελεπούρης, Partner της McKinsey & Company στην Ελλάδα, η χώρα μας έχει πραγματοποιήσει τεράστια πρόοδο τα τελευταία χρόνια σε τομείς όπως οι υποδομές, οι ψηφιακές συναλλαγές, το ηλεκτρονικό εμπόριο κυρίως από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. «Κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση» ανέφερε προσθέτοντας ότι “η μεγαλύτερη πρόκληση για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι οι εταιρείες να βλέπουν το οικονομικό κίνητρο για μία τέτοια προσπάθεια”.

«Είναι ευχάριστο να βλέπει κανείς την πρόοδο της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια» παρατήρησε ο Patrick Warnking, Αντιπρόεδρος για την Κεντρική Ανατολική Ευρώπη της Google τονίζοντας ότι «τώρα υπάρχει μία ευκαιρία για μεγάλα άλματα στον τομέα της τεχνολογίας. Θα ήταν καλή ιδέα για την Ελλάδα να αναζητήσει συγκεκριμένους τομείς και να αντιγράψει καλές πρακτικές από άλλες χώρες ,όπως η Ρουμανία και η Πολωνία που αύξησαν σημαντικά τις ηλεκτρονικές πληρωμές.» Ο  Patrick Warnking ανέφερε ότι για να επιτευχθεί η ανάπτυξη μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) απαιτούνται έρευνα, ταλέντο, εποπτεία και υποδομές και εξήγησε πώς οι εφαρμογές ΤΝ μπορούν να βοηθήσουν επιχειρήσεις διαφορετικών κλάδων, όπως ο τουρισμός,  για την καλύτερη τιμολόγηση των επιχειρήσεων, την καλύτερη επικοινωνία και προσωποποιημένη επαφή με τους παλιούς πελάτες καθώς την προσέλκυση νέων πελατών.

Όπως ανέφερε ο  Patrick Warnking, το κλειδί για την ανάπτυξη της διάδοσης της ΤΝ είναι το upskilling, καθώς δεν χρειάζεται κάποιος να σπουδάσει πληροφορική αφού τα περισσότερα εργαλεία ΤΝ είναι εύκολα στην χρήση και χρειάζονται απλά λίγη εξάσκηση. «Η χώρα που θα καταφέρει να πετύχει ταχύτερα αυτό το upskilling στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι αυτή που θα κερδίσει προβάδισμα στην ανταγωνιστικότητα» τόνισε.

giorgos tsopelas
Γιώργος Τσόπελας

Στο σοβαρό έλλειμμα παραγωγικότητας που παρουσιάζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και κυρίως οι μικρές επιχειρήσεις αναφέρθηκε ο Γιώργος Τσόπελας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Ελλάδας και Κύπρου της McKinsey & Company.

Όπως αποκάλυψε μιλώντας στο Φόρουμ των Δελφών, οι ελληνικές εταιρείες είναι κατά 2,6 φορές λιγότερο παραγωγικές από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Στις μικρότερες επιχειρήσεις, που αποτελούν το 95% της ελληνικής οικονομίας, το κενό φτάνει στις 3,8 φορές. «Αν δεν αρχίσουμε σοβαρά την ψηφιοποίηση δε θα μπορέσουμε να γεφυρώσουμε αυτό το χάσμα» προειδοποίησε. «Και παρά τη μεγάλη πρόοδο, αν δείτε τους διαφορετικούς δείκτες όπου καταγράφεται η θέση της Ελλάδας θα απογοητευτείτε. Είμαστε ακόμα πολύ πίσω.»

Η έρευνα της McKinsey για τα πλεονεκτήματα της ανάπτυξης του ψηφιακού μάρκετινγκ και του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα προχώρησε σε μία άσκηση «από κάτω προς τα πάνω», εξετάζοντας το λιανικό εμπόριο και τη φιλοξενία. Η έρευνα έδειξε ότι αν οι ελληνικές επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, προχωρήσουν κατά ένα βήμα μπροστά θα προσθέσουν 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ ή 2,5% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας σε έναν ορίζοντα 5ετίας. Συγκεκριμένα μόνο για τον τομέα της φιλοξενίας το κέρδος ανέρχεται στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στο μικροεπίπεδο της επιχείρησης η έρευνα διαπίστωσε ότι η μετάβαση από το πρώιμο στο ενδιάμεσο στάδιο ωριμότητας στο digital marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μία μικρή επένδυση που αποφέρει μεγάλα οφέλη. Για παράδειγμα, σε ένα μικρό ξενοδοχείο μία επένδυση ύψους 1.500-2.000 ευρώ αποφέρει ετήσια κέρδη 2.500-3.300 ευρώ από εξοικονόμηση κόστους και αύξηση των εσόδων.

«Αν η Ελλάδα δεν λύσει τα προβλήματα της παραγωγικότητας δε θα μπορέσει να αναπτύσσεται με ρυθμούς 3%-4% αλλά με πολύ πιο αργούς» τόνισε ο κ. Τσόπελας, συμπληρώνοντας ότι για την ψηφιοποίηση απαιτούνται τέσσερις προϋποθέσεις: πρώτον, η προσέλκυση ταλέντων και reskilling, δεύτερον, να μάθουν οι επιχειρήσεις τα πλεονεκτήματα που φέρνει η ψηφιακή μετάβαση, τρίτον, να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των πελατών για την ασφάλεια των συναλλαγών και τέταρτον, η εισαγωγή κινήτρων όπως οι φοροαπαλλαγές και η προώθηση των ηλεκτρονικών προμηθειών.

mpletsas

Ο διοικητής της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, Μιχάλης Μπλέτσας τόνισε ότι πρώτο μέλημα είναι να αποσαφηνιστεί πόσοι φορείς θα πρέπει να εποπτεύονται. Από 70 φορείς ο αριθμός αυξάνεται στις 2.000, παρατήρησε, σημειώνοντας πως η Αρχή έχει 42 υπαλλήλους την ώρα που ο ιδιωτικός της νόμος μιλάει για 155, αλλά η στελέχωση σε κάποιον εξειδικευμένο τομέα είναι πάρα πολύ δύσκολη – «ακόμα περισσότερο σε μια δημόσια υπηρεσία». Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να πιστοποιηθεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα σχετικά ικανοποιητικό επίπεδο σε αυτόν τον τομέα. Το τοπίο είναι αχαρτογράφητο, είπε στο πάνελ των Δελφών σημειώνοντας πως δεν πρόκειται για «ελληνική ιδιότητα», αλλά είναι κάτι που συμβαίνει παντού. Υπογράμμισε επίσης τη σημασία για την ενημέρωση των πολιτών ώστε να μην πέφτουν εύκολα θύματα των επιθέσεων που εντείνονται ολοένα και περισσότερο. Κατά τον ίδιο, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην κυβερνοασφάλεια, αλλά προς το παρόν παρατηρούνται αρκετά αρνητικά φαινόμενα. «Βλέπουμε τώρα πως οι ψευδείς ειδήσεις μπορούν να γίνουν ακόμα πιο πιστευτές. Ο «Νιγηριανός πρίγκιπας» μπορεί να μιλά πολύ καλύτερα ελληνικά και να βγάζει πολύ ωραίες φωτογραφίες», σχολίασε χαρακτηριστικά. «Θα πρέπει να προσέξουμε ώστε να μην ξεγελιόμαστε και να μην εμπιστευόμαστε οτιδήποτε φτάνει στα χέρια μας». Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα παίξει έναν δευτερεύοντα ρόλο, θα μπορούμε για παράδειγμα να φτιάξουμε ψηφιακούς δασκάλους που θα μας εκπαιδεύουν σε συγκεκριμένους τομείς. Κάθε φορά που έχουμε να κάνουμε με μεγάλα δεδομένα, η Τεχνητή Νοημοσύνη θα παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο».

vasileva visa

Η Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια Ελλάδας, Κύπρου, Μάλτας και Ισραήλ για τη Visa ανέφερε στο πάνελ του Φόρουμ των Δελφών, πως η Visa πρωτοστάτησε στη χρήση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης στις πληρωμές περισσότερο από 30 χρόνια πριν και έκτοτε την αξιοποιεί για να την πρόληψη της απάτης και την κυβερνοασφάλεια. «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι κομβική για την καλλιέργεια της εμπιστοσύνης στις ψηφιακές πληρωμές, μια έννοια ‘κλειδί’ για την επέκτασή τους. Μόνο το 2023, η τεχνητή νοημοσύνη και η προγνωστική μηχανική της Visa, βοήθησαν στο να αποφευχθούν απάτες ύψους 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη παίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, στην παραγωγικότητα και στην αποτελεσματικότητα. Είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι ξεκινά μόλις τώρα με την υιοθέτηση αυτής της νέας ισχυρής τεχνολογίας που διαμορφώνει το μέλλον του εμπορίου και των πληρωμών».

stagkou vodafone jpg

Μιλώντας στο Φόρουμ των Δελφών η αντιπρόεδρος της Vodafone Ελλάδος, Μαρία Σκάγκου παρατήρησε πως κυβερνοεπιθέσεις συμβαίνουν διαρκώς, «κάθε μέρα και κάθε λεπτό». Παρέθεσε στοιχεία της Vodafone σύμφωνα με τα οποία η εταιρεία σε όλες τις αγορές που λειτουργεί αποκρούσει 5 με 6 δισεκατομμύρια επιθέσεις κάθε χρόνο. «Αυτό συμβαίνει σε όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, είναι κομμάτι της καθημερινότητας», είπε, ξεχωρίζοντας ως «μεγάλης σημασίας» το ζήτημα της ενημέρωσης, για πρόληψη και προστασία. Σύμφωνα με φετινή έρευνα της εταιρείας, και οι Έλληνες πολίτες και οι ελληνικές επιχειρήσεις φοβούνται το ενδεχόμενο κυβερνοεπίθεσης, αλλά δεν έχουν τις γνώσεις για να αναγνωρίσουν τα σημάδια. Ενδεικτικό είναι πως «σχεδόν κανείς» δεν απαντούσε πως έχει δεχτεί κυβερνοεπίθεση. «Όμως, έστω και με το spamming ή με το phishing, ή από κάπου που έχουμε εισαγάγει τα στοιχεία μας, έχουμε στην πραγματικότητα υποστεί κυβερνοεπίθεση και ή έχουμε ουσιαστικά υποκύψει, ή την έχουμε αποκρούσει». Αναφορικά με την κυβερνοασφάλεια και την Τεχνητή Νοημοσύνη, η κ. Σκάγκου υπογράμμισε πως εκτός από τον κίνδυνο, υπάρχουν και ευκαιρίες, υπό την έννοια ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αναπτύξει μοντέλα προστασίας, να αποκρούει επιθέσεις και να αναγνωρίζει μοτίβα. Είναι κάτι που εμείς ως επικοινωνιακή πάροχοι έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε ως προς την προστασία των δικτύων.

tsilas microsoft

Ο επικεφαλής νομικών και κυβερνητικών θεμάτων της Microsoft στη νοτιοανατολική Ευρώπη, Nick Tsilas, τόνισε στο Φόρουμ των Δελφών, πως κατά το παρελθόν τα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν εκδηλώσει προκαταλήψεις. «Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Οταν προκύπτει ένα συστημικό σφάλμα σε ένα σύστημα Α.Ι. εξαιτίας των δεδομένων με τα οποία έχει τροφοδοτηθεί. Αυτό αντανακλά τις προκαταλήψεις της κοινωνίας μας, της ανθρώπινης φύσης δυστυχώς». Όπως είπε, προκαταλήψεις μπορούν να προκύψουν και από έλλειψη δεδομένων, ή εξαιτίας ενός κώδικα που ενέχει διακρίσεις. Επίσης προκαταλήψεις μπορούν να προκαλέσουν και αλληλεπιδράσεις με χρήστες. Για παράδειγμα ένα σύστημα Α.Ι. που αξιολογεί βιογραφικά για μία θέση εργασίας, μπορεί να κατατάσσει χαμηλότερα κάποιους υποψήφιους λόγω φύλου ή εθνικότητας, ακόμα και αν δεν υπάρχει καμία διαφορά σε επίπεδο προσόντων.

Ο επιχειρησιακός διευθυντής της τράπεζας Πειραιώς, Χάρης Μαργαρίτης, που συμμεττείχε στο πάνελ των Δελφών, παρατήρησε πως η παροχή επενδυτικών συμβουλών ήταν προνόμιο πάντα πελατών που είχαν μεγάλα χαρτοφυλάκια και πολλά κεφάλαια υπό διαχείριση. Ο ίδιος ανέφερε μάλιστα το παράδειγμα της Morgan Stanley που δημιούργησε ένα δικό της μεγάλο γλωσσικό μοντέλο για να βοηθά τους συμβούλους, έτσι ώστε να μπορεί να δίνει πιο άμεσα εξατομικευμένη πληροφορία στους επενδυτές. «Και νομίζω είμαστε στην αρχή, η πληροφορία πρέπει να παρέχεται με όσο το δυνατόν πιο προσωποποιημένο τρόπο, με διαφάνεια και συνέπεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ανθρώπου».

Τη συζήτηση συντόνισε η Αντριάνα Παρασκευοπούλου, δημοσιογράφος Επικεφαλής Ενημερωτικών Εκπομπών ΕΡΤ.

Διαφήμιση