Αρχική Διάστημα Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν το μικρότερο αστέρι στο σύμπαν!

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν το μικρότερο αστέρι στο σύμπαν!

Οι επιστήμονες ανακοίνωσαν την ανακάλυψη του μικρότερου αστέρα που βρήκαν ποτέ, ανιχνεύοντας ένα αστέρι μόνο ελαφρώς μεγαλύτερο από τον Κρόνο περίπου 600 έτη φωτός μακριά από τη Γη.

Το αστέρι, που ονομάζεται EBLM J055557Ab, είναι μέρος ενός δυαδικού συστήματος, καθώς περιστρέφεται γύρω από ένα άλλο, πολύ μεγαλύτερο αστέρι και οι ερευνητές λένε ότι είναι σχεδόν τόσο μικροσκοπικό όσο μπορούν να γίνουν τα αστέρια!

“Η ανακάλυψή μας αποκαλύπτει πόσο μικρά αστέρια μπορεί να υπάρξουν,” λέει ένας από τους ερευνητές, ο αστρονόμος Αλέξανδρος Μπούτιτσερ από το Πανεπιστήμιο του Cambridge στο Ηνωμένο Βασίλειο. “Αν το άστρο αυτό είχε σχηματιστεί μόνο με ελαφρώς μικρότερη μάζα, η αντίδραση σύντηξης του υδρογόνου στον πυρήνα του δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί και το αστέρι θα είχε μετατραπεί σε καφέ νάνο”.

planitis 3

Για το λόγο αυτό, οι καφέ νάνοι καλούνται συχνά αποτυχημένοι αστέρες, αλλά παρά τις μικροσκοπικές τους αναλογίες, το EBLM J055557Ab διατηρεί αρκετή μάζα για να επιτρέψει τη σύντηξη υδρογόνου στο ήλιο στον πυρήνα του. Παρά το γεγονός ότι είναι προκριματικό ως αστέρι, το EBLM J055557Ab είναι εξαιρετικά εξασθενημένο, που κυμαίνεται από 2.000 έως 3.000 φορές λιγότερο από τον ήλιο μας.

“Είναι σαν να προσπαθούμε να κοιτάξουμε ένα κερί δίπλα σε ένα φάρο”, δήλωσε ένας από την ομάδα. Στην πραγματικότητα, πριν η ομάδα συνειδητοποιήσει τι έβλεπαν, το EBLM J0555-57Ab δεν ήταν ύποπτο ότι ήταν αστέρι, αφού εντοπίστηκε περνώντας μπροστά από το μεγαλύτερο αστέρι που περιστρέφεται.

planitis 1

Αυτή η διαδικασία είναι ο τρόπος με τον οποίο οι αστρονόμοι συνήθως βρίσκουν εξωπλανήτες, καθώς η παράκαμψη του φως όταν οι πλανήτες αποκλείουν ένα τμήμα της ηλιοφάνειας του μακρινού αστέρα, μας λέει ότι υπάρχει κάτι στο δρόμο. Με την ίδια τεχνική είναι βρέθηκε το EBLM J0555-57Ab, αλλά χρειάστηκαν περαιτέρω μετρήσεις για να εξακριβωθεί η πραγματική ταυτότητα του αντικειμένου.

Αλλά ενώ τέτοια μικροσκοπικά αστέρια με λιγότερο από 20% τη μάζα του Ήλιου μας πιστεύεται ότι είναι τα πιο συνηθισμένα αστέρια στο Σύμπαν, υπάρχουν ακόμα πολλά που δεν καταλαβαίνουμε γι ‘αυτά – σε μεγάλο βαθμό επειδή είναι τόσο δύσκολο να τα βρούμε. “Αυτό το αστέρι πιθανότατα αντιπροσωπεύει τον μικρότερο φυσικό αντιδραστήρα σύντηξης που γνωρίζουμε”, ανέφερε η Triaud στους CBC News.

planitis

«Προσπαθούμε να αντιγράψουμε τη σύντηξη στη Γη σε εργαστήρια, αλλά αυτό είναι βασικά τόσο μικρό όσο γίνεται στη φύση». Τα ευρήματα θα δημοσιευθούν σε μια επερχόμενη έκδοση της Αστρονομίας και της Αστροφυσικής (Astronomy & Astrophysics.

Πηγές: https://www.sciencealert.com/astronomers-have-discovered-the-smallest-star-known-to-science https://www.cam.ac.uk/research/news/smallest-ever-star-discovered-by-astronomers http://www.qatar-tribune.com/Latest-News/astronomers-discover-the-smallest-star-ever-known-to-science