Αρχική Επιχειρείν Μπάμπης Μαζαράκης: «Για τον CFO, αφετηρία και προορισμός είναι το μέλλον»

Μπάμπης Μαζαράκης: «Για τον CFO, αφετηρία και προορισμός είναι το μέλλον»

0
OTE KPMG B.Mazarakis CFO Forum 2
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Για το ρόλο του σύγχρονου οικονομικού διευθυντή (CFO), ως μέσου στην αλλαγή και συνδιαμορφωτή του μέλλοντος, μίλησε ο Μπάμπης Μαζαράκης (όμιλος ΟΤΕ) στο 19ο Συνέδριο Οικονομικών Διευθυντών της KPMG. O κ. Μαζαράκης χρησιμοποίησε το παράδειγμα του ΟΤΕ και την πορεία του την τελευταία δεκαετία. Xαρτογράφησε πώς ο σύγχρονος CFO πρέπει να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις

Απαραίτητο το όραμα, αλλά και οι πόροι

«Για να πάει μια εταιρεία στο μέλλον, χρειάζεται πάνω από όλα όραμα, αλλά και πόρους. Να κάνει τις σωστές κινήσεις στον κατάλληλο χρόνο. Και στελέχη έτοιμα να πάρουν αποφάσεις που εμπεριέχουν ρίσκο», είπε ο επικεφαλής Χρηματοοικονομικών Θεμάτων του ΟΤΕ. Στάθηκε, μάλιστα σε τρία ορόσημα για την εταιρεία. Τον ολικό μετασχηματισμό που ξεκίνησε το 2010, τον ψηφιακό μετασχηματισμό που ξεκίνησε το 2016 και τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων.

Εξοικονόμηση και επενδύσεις 5 δισ. ευρώ

«Ο όμιλος ΟΤΕ, τα τελευταία 10 χρόνια έχει αλλάξει πολύ. Εξοικονομήσαμε πόρους με περιορισμό δαπανών, πουλήσαμε assets και επενδύσαμε. Πήραμε δύσκολες αποφάσεις. Πήραμε ρίσκα. Και συνεχίσαμε να επενδύουμε κάθε χρόνο μέχρι και σήμερα. Περάσαμε τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης επενδύοντας ανελλιπώς. Συνολικά από το 2011 μέχρι εφέτος επενδύσαμε 5 δισ. ευρώ. Μέχρι το 2030 εκτιμάμε ότι ο ΟΤΕ θα επενδύσει άλλα τόσα» είπε ο κ. Μαζαράκης.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο CFO του Ομίλου ΟΤΕ σημείωσε: «Το 2016, όταν ο όρος digital transformation ήταν σχεδόν άγνωστος. Ως οικονομική διεύθυνση είδαμε την επένδυση στο digitalization ως εξασφάλιση του μέλλοντος της εταιρείας. Αυξήσαμε το budget, και φυσικά κάναμε και το δικό μας digital transformation. Γιατί τις αλλαγές τις ξεκινάς από τον ίδιο σου τον εαυτό».

Νέες πηγές εσόδων

Ο κ. Μαζαράκης αναφέρθηκε και στη δημιουργία νέων πηγών εσόδων, ως μία ακόμη στρατηγική απόφαση που οδήγησε τον ΟΤΕ στο σήμερα. «Η αγορά μας είναι τρομερά ανταγωνιστική. Οι τιμές μειώνονται και ειδικά στους τεχνολογικούς κλάδους το disruption, η αιφνίδια αλλαγή, μπορεί να έρθει από παντού. Στον Όμιλο ΟΤΕ, εδώ και χρόνια δουλεύουμε συνεχώς σε καινούργια projects. Σε υπηρεσίες που θα μας πάνε στο μέλλον. Όπως είναι οι οπτικές ίνες, η συνδρομητική τηλεόραση, το ICT, η online υπηρεσία παραγγελίας φαγητού BOX. Το COSMOTE Insurance, τα e-payments. Η είσοδος σε κάθε νέα αγορά έχει κόστος και ρίσκο. Ως οικονομική διεύθυνση στηρίζουμε τα new ventures επί της αρχής και δουλεύουμε σκληρά για να μετατρέψουμε το risk σε calculated risk».

Επένδυση στη βιώσιμη ανάπτυξη

Τέλος, ο κ. Μαζαράκης τόνισε ότι επένδυση στο μέλλον σημαίνει και επένδυση στη βιώσιμη ανάπτυξη. «Για τον Όμιλο ΟΤΕ, η βιώσιμη ανάπτυξη είναι αναπόσπαστο στοιχείο της επιχειρηματικής στρατηγικής του. Τα κριτήρια ESG, τα οποία αποδεικνύουν τις θετικές επιδόσεις μας σε θέματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εταιρικής διακυβέρνησης, έχουν ενσωματωθεί. Σε όλες τις λειτουργίες μας και κυρίως στη στρατηγική μας.»

Μυστικό επιτυχίας

«Όραμα, επενδύσεις, αλλαγή non stop και γερό στομάχι. Αυτό είναι για εμένα το μυστικό της επιτυχίας. Για τον CFO, αφετηρία και προορισμός είναι το μέλλον. Και το ταξίδι προς το μέλλον είναι αέναο» κατέληξε.

 

Διαφήμιση