Αρχική Τεχνολογία Στην Αθήνα το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο BYD

Στην Αθήνα το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο BYD

0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
electric bus ΒΥD

Ένα πρωτοποριακής σχεδίασης λεωφορείο, το οποίο κινείται 100% με ηλεκτρική ενέργεια και έχει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα παρουσίασε το μεσημέρι της Τρίτης στο Ζάππειο η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Το εντυπωσιακό αυτό ηλεκτρικό λεωφορείο καλεί τον πολίτη να το γνωρίσει από κοντά, να ζήσει την εμπειρία ενός οχήματος που «κτίζει το όνειρό του», όπως υποδηλώνουν και τα αρχικά της μάρκας (Build your Dream).

Αυτονομία για μία ολόκληρη βάρδια

Το λεωφορείο BYD των 8,7 μέτρων, το οποίο κινήθηκε στους δρόμους της Αθήνας μόνο με τις μπαταρίες του, έχει δυνατότητα μεταφοράς 58 επιβατών, από τους οποίους οι 22 είναι καθήμενοι. Πρωτοποριακής σχεδίασης, με δικό του προσωπικό στυλ και δυνατούς χρωματικούς συνδυασμούς, με αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των τροχών με ισχύ 180 kW (2 μπαταρίες 90 KW που αποδίδουν 250 ίππους), ροπή 350 Nm άμεσα διαθέσιμη από το ξεκίνημα του λεωφορείου και με δύο μόνο ώρες χρόνο φόρτισης μπαταριών, το αστικό ηλεκτρικό BYD έχει τη δυνατότητα να καλύψει μέχρι και 200 χιλιόμετρα περίπου, χωρίς επαναφόρτιση.

Συνεπώς το λεωφορείο, μετά από μια πλήρη φόρτιση τη νύχτα στο αμαξοστάσιο, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης των δρομολογίων μιας ολόκληρης βάρδιας, απαλλάσσοντας έτσι τον συγκοινωνιακό φορέα από την εγκατάσταση έξτρα φορτιστών στις αφετηρίες ή σε άλλα σημεία για την επαναφόρτιση των μπαταριών, μια υποδομή που αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του στόλου. Αξίζει να σημειωθεί πως το «αναγεννητικό» σύστημα των φρένων μετατρέπει ένα μέρος της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική, την οποία αποθηκεύει στις μπαταρίες συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της ακτίνας λειτουργίας του λεωφορείου.

Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση από τους υπεύθυνους της κινεζικής εταιρείας, «οι δύο θύρες, μονή και διπλή, το σύστημα επιγονάτισης, η ράμπα αμαξιδίων και οι θέσεις ΑμΕΑ, παρέχουν ευκολία επιβίβασης για όλους τους πολίτες. Χάρη στην ευρυχωρία του διαδρόμου και του άπλετου χώρου των ορθίων, η ροή των επιβατών γίνεται με άνεση μειώνοντας ταυτόχρονα και το χρόνο από-επιβίβασης στις στάσεις. Την ίδια ώρα, η μονάδα Α/C εξασφαλίζει την απαιτούμενη σταθερή θερμοκρασία στο εσωτερικό του λεωφορείου, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες. Επιπλέον, οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τη φωτεινότητα του χώρου, χάρη στις πανοραμικού τύπου γυάλινες επιφάνειες, το υλικό των καθισμάτων που επιτρέπει να πλένονται και να διατηρούνται καθαρά, το μεγάλο αριθμό των χειρολαβών και των κομβίων ειδοποίησης για στάση που βρίσκονται σε κάθε σημείο του λεωφορείου».

«Εισβολή» στην Ευρώπη

Η BYD εισέβαλε στην Ευρώπη επενδύοντας εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ στην ανέγερση τριών εργοστασίων, πέραν των τριάντα που ήδη λειτουργούν στην Ασία και την Αμερική. Αιχμή του δόρατος η τεχνογνωσία της στην κατασκευή μπαταριών σιδήρου–φωσφορικού (iron – phosphate) οι οποίες αυξάνουν την ακτίνα λειτουργίας του οχήματος, ενώ οι ίδιες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Προηγμένης τεχνολογίας είναι οι κινητήριοι άξονες με την τοποθέτηση των ηλεκτρικών μοτέρ στις πλήμνες και με την υψηλή αποδιδόμενη ροπή που ξεπερνά τις απαιτήσεις κίνησης ενός αστικού λεωφορείου.

Με δυο λόγια, αυτή η τεχνολογία, σε συνδυασμό με τα βέλτιστα στοιχεία εκμετάλλευσης των λεωφορείων της, έφεραν την BYD στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς των αστικών και τα λεωφορεία της κυκλοφορούν σήμερα στις περισσότερες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, έχοντας υποσκελίσει σε αριθμούς ταξινομήσεων όλες τις γνωστές μάρκες των ευρωπαίων κατασκευαστών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here