Αρχική Ειδήσεις Δροσερά φαγητά και ποτά, ασπίδα στη ζέστη!

Δροσερά φαγητά και ποτά, ασπίδα στη ζέστη!

0

Τις πολύτιμες ώρες του καλοκαιριού, το σημαντικότερο είναι να το απολαμβάνουμε και να μην αφήνουμε τη ζέστη να μας καταβάλει. Φυσικά, δεν είναι επιθυμητό να περνάμε την ώρα μας πάνω από μια αχνιστή κατσαρόλα μαγειρεύοντας. Ούτε να πιούμε ποτά που θα μας αφυδατώσουν εντελώς απουσία νερού. Η λύση αποτελεί “χρυσή τομή”. Και θα πιούμε, και θα φάμε, και θα τα απολαύσουμε.

Τι θα φάμε…
Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να επιλέξουμε τη σαλάτα της επιλογής μας, πλένοντάς τη σε κρύο νεράκι και να δώσουμε στον οργανισμό μας πολύτιμες βιταμίνες και μέταλλα, που συν τοις άλλοις θα τον ασπιδώσουν εν ώρα καύσωνα, αλλά και θα κάνουν τα σημάδια των λιπαρών μαγειρευτών φαγητών να εξαφανιστούν!

Μια καλή επιλογή, είναι σαλάτες εμπλουτισμένες με καθαρή πρωτεΪνη. Επιλέξτε κοτόπουλο, γαλοπούλα, τόνο, κρύο κρέας, μανιτάρια και ελαφριά τυριά που θα αναμιχθούν στη σαλάτα, σε μικρά κομμάτια ή φλίδες. Αν είστε λάτρης του ψωμιού, απολαύστε μια μεγάλη φέτα πολύσπορου ή του αρτοποιήματος της επιλογής σας με μια πλούσια σαλάτα λαχανικών ή ρίχνοντας κρουτόν και μια ελαφριά σος με μουστάρδα, μπαλσάμικο και ελαιόλαδο, στην πράσινη σαλάτα σας.


Σαλάτα με κρουτόν & φιλέτο κοτόπουλο

Ιδανική επιλογή θα ήταν και οι κρύες σούπες. Μιας που δεν είναι τόσο διαδεδομένες στη χώρα μας, έχετε δύο επιλογές. Πειραματιστείτε ανακαλύπτοντας νέες γευστικές λύσεις ή απλώς μείνετε στις σαλάτες. Η ελληνική φρέσκια ποικιλία είναι ατελείωτη, αλλά μπορείτε να βρείτε ό,τι τραβάει η όρεξή σας στα σούπερ μάρκετ και τα περισσότερα μανάβικα.


Κρύα σούπα με αγγούρι

Αν ανήκετε σε αυτούς που θεωρούν ότι έφαγαν, εάν λειτούργησε η κουζίνα, πάλι έχετε ελαφριές επιλογές. Δοκιμάστε λαχανικά, όπως πολύχρωμες πιπεριές, κολοκυθάκια και μανιτάρια, ελαφρώς σοταρισμένα με μια κουταλιά βούτυρο light ή ελαιόλαδο και σερβιρισμένα με σος μέλι-μουστάρδας ή στυμμένο λεμόνι και ρίγανη. Μελιτζάνες, κολοκυθάκια και άλλα λαχανικά στο φούρνο, κομμένα σε κυβάκια, ψημένα σε νερό και ελάχιστο ελαιόλαδο, με τα μυρωδικά της επιογής σας. Μια πλούσια χωριάτικη σαλάτα, χωρίς ψωμί. Κολοκυθάκια στο γκριλ σερβιρισμένα με φύλλα μέντας, ελαιόλαδο και ξύδι από κόκκινο κρασί. Κοτόπουλο που θα ψηθεί στο φούρνο με χυμό λεμονιού και σκόρδο και θα το απολαύσετε κρύο με πράσινη σαλάτα, ρόκα και σπανάκι.

Τι θα πιούμε..
Είναι αλήθεια ότι πρέπει να μείνουμε ενυδατωμένοι πάση θυσία. Αλλά εξαρτάται και από την ιδιότητά μας. Αν αθλούμαστε, μάλλον τα “γνωστά” 8 ποτήρια νερό ημερησίως, είναι απαραίτητα. Όμως η αλήθεια είναι ότι ο οργανισμός μας λαμβάνει το 20%-30% υγρών από τις τροφές και εφόσον πίνουμε λίγο νεράκι χωρίς να αφήνουμε να περνούν πολλές ώρες χωρίς αυτό, μάλλον θα είμαστε εντάξει. Γι’ αυτό έχουμε κοντά μας συνεχώς ένα μπουκαλάκι νερό. Σε κάθε περίπτωση, θα καταλάβουμε πως δε λαμβάνουμε το νερό που πρέπει, εάν νιώσουμε ζαλάδα, ξηροστομία, πονοκέφαλο ή εάν τα ούρα μας είναι σκουρόχρωμα. Από την άλλη, το τσάι και ο καφές ναι μεν είναι διουρητικά, αλλά σε καμία περίπτωση δε μετράνε, ως προς το 1,2 λίτρα νερό που συνιστούν οι γιατροί ημερησίως.

Τα αλκοολούχα ποτά, είναι ακόμα πιο διουρητικά, επομένως η ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώσουμε αυξάνεται κατά πολύ. Ένα ποτήρι νερό για κάθε ένα ποτήρι ποτού θα κάνει το hangover της επόμενης ημέρας πιο ανεκτό και δε θα μας στεγνώσει.

Αν ψάχνετε μη αλκοολούχα καλοκαιρινά ποτά τα οποία δεν είναι γεμάτα ζάχαρη, επιλέξτε νερό με γεύσεις, σόδα με ελάχιστο στυμμένο λεμόνι ή παρόμοια ποτά ανθρακούχου ύδατος χωρίς ζάχαρη. Ετοιμάστε το τσάι ή αφέψημα της επιλογής σας και γεμίστε ένα γυάλινο μπουκάλι. Αφήστε το να κρυώσει σε θερμοκρασία δωματίου και έπειτα στο ψυγείο. Θα εκπλαγείτε. Και πάνω απ’όλα, ενδυναμώστε τον οργανισμό σας με φυσικούς χυμούς, λεπτόρρευστους ή παχύρρευστους. Οι τελευταίοι άνετα θα σας χορτάσουν για λίγο και μπορούν να αναπληρώσουν με “καμάρι”, οποιοδήποτε δεκατιανό γεύμα, πρωινό ή σνακ. Οι βιταμίνες και οι φυτικές ίνες πολύτιμες. Προτιμήστε τους αμέσως μετά την παρασκευή τους.


Smoothies φρούτων

Και τέλος, τα ποτά πολλές φορές είναι αναπόφευκτα. Αλλά επιλέγοντας κοκτέιλ με βάση ένα και όχι πολλά και γλυκά αλκοολούχα ποτά, τα πράγματα θα είναι καλύτερα. Ένα τζιν με λεμόνι ή ένα ποτήρι παγωμένο κρασί θα είναι ιδανικότερα από κάθε άποψη.

Επιμέλεια: Μαρία Αλιβιζάτου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here