Αρχική Special Topics Χρ.Σταϊκούρας: Flyover-Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη

Χρ.Σταϊκούρας: Flyover-Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη

Ένα έργο μακράς πνοής που θα αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη αποτελεί το Flyover, ο σύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος που σε τέσσερα χρόνια θα είναι γεγονός · Μαζί με το μετρό, η λειτουργία του οποίου αναμένεται εντός του 2024 καθιστούν τη συμπρωτεύουσα σημαντικό κόμβο στα Βαλκάνια, ενώ συμβάλλουν καθοριστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

0
thessaloniki flyover
Διαφήμιση

«Η Θεσσαλονίκη, σε περίπου τέσσερα χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, o λεγόμενος Flyover ο οποίος θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη, και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση». Αυτό δήλωσε, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην επίσημη παρουσίαση  του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα», που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

Στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικά οδικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, σιδηροδρομικά έργα, ενώ  όπως τόνισε ο Χρ.Σταϊκούρας μέσα στο 2024, παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Flyover: Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου – μήκους 4 χλμ. – σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με πολύ σημαντικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη. Όπως τόνισε ο υπουργός, «πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή, το οποίο αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής».

staikoyras

Θεσσαλονίκη: Απορρίφθηκε προσφυγή στο ΣτΕ για το Flyover – Ξεκινά η κατασκευή

Ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής όχλησης, καθώς αυτό αποτελεί επιδίωξη της Κυβέρνησης, της Αυτοδιοίκησης, αλλά και των φορέων, όπως είπε.

Επιπλέον, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε, ότι στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικά οδικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, σιδηροδρομικά έργα, ενώ υπενθύμισε ότι το 2024, παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου έξι μηνών και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.

«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά, κλείνοντας την ομιλία του ο υπουργός.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Χρ. Σταϊκούρας, παράλληλα στη Θεσσαλονίκη “τρέχουν” και άλλα σημαντικά έργα. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωσή του :”Η Θεσσαλονίκη αλλάζει. Στην ευρύτερη περιοχή της υλοποιούνται, από το yπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ταυτόχρονα, σημαντικά έργα που πιστοποιούν αυτή τη διαπίστωση”.

Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων:

-Υλοποιούνται οδικά έργα, όπως είναι ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, και η οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου.

– Πραγματοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα, όπως είναι αυτά στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, της αποχέτευσης ομβρίων υδάτων στο νότιο τμήμα του Δήμου Καλαμαριάς, και της διευθέτησης ρεμάτων στην περιοχή του Ωραιοκάστρου.

-Δρομολογούνται σημαντικά κτιριακά έργα, όπως είναι η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, η κατασκευή 16 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων, η ανέγερση ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στον Εύοσμο, η ενεργειακή αναβάθμιση των νοσοκομείων της περιοχής.

-Προβλέπεται η δημιουργία Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας Κεντρικής Μακεδονίας.

– Προγραμματίζονται σημαντικές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες του λιμένα της Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση επιβατών και εμπορευματικών φορτίων.

Παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το 2024, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου 6 μηνών, και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.

flyover

Περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά οφέλη από το Flyover

Άμεσα αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή της Νέας Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, του γνωστού ως Flyover. Το έργο θα υλοποιηθεί με τη μορφή Σύμβασης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία προβλέπονται 26 έτη λειτουργίας και συντήρησης.

Θα είναι μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου – μήκους 4 χλμ. – σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες, και 3 νέες σήραγγες.

Τα οφέλη για τους οδηγούς, κατοίκους και μετακινούμενους, είναι πολλαπλά:

·Δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.

·Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων.

·Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.

· Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.

·Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας, ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στο πλαίσιο της βελτίωσης και της ενίσχυσης του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, προωθεί:

· εσωτερικές μετακινήσεις οδηγών του ΟΑΣΘ,

·150 νέες προσλήψεις οδηγών – ορισμένου χρόνου – στον ΟΑΣΘ,

·ενισχύει τα δρομολόγια του ΟΣΕΘ, σε συνεργασία με τη Διοίκηση του Οργανισμού,

·και ενισχύει το στόλο με 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι τέλος Απριλίου του 2024.

 

Διαφήμιση