Αρχική Επιλεγμένα Από Δευτέρα δίαιτα – Αλλά ποια δίαιτα

Από Δευτέρα δίαιτα – Αλλά ποια δίαιτα

0
diaita jamie matocinos unsplash
Jamie Matocinos / Unsplash
Διαφήμιση

Οι γιορτές έφτασαν στο τέλος τους αλλά η μάχη για την απώλεια των δύο κιλών τώρα ξεκινάει. Δεν υπάρχει άνθρωπος φέτος που να μην έφαγε ή και να ήπιε περισσότερο από ότι συνήθως. Οπότε η ζυγαριά για τους περισσότερους θα κρύβει μια μάλλον δυσάρεστη έκπληξη.

Και κάπου εδώ αρχίζει η αναζήτηση της ιδανικής μετα-εορταστικής δίαιτας.
Πώς θα χάσω τα κιλά των εορτών χωρίς κόπο;
Ποια δίαιτα να επιλέξω;

Δίαιτες «αποτοξίνωσης» και μονοφαγία

Συνήθως η πρώτη σκέψη πάει στις λεγόμενες δίαιτες «αποτοξίνωσης». Δηλαδή σε κάθε λογής περιοριστικές, περίεργες ή και επικίνδυνες δίαιτες, που κόβουν τη μία ή την άλλη ομάδα τροφίμων, ή βασίζονται σε μονοφαγία.

Κι ενώ μπορεί το βάρος να μειώνεται πιο θεαματικά σε σχέση με άλλες δίαιτες, το ίδιο θεαματικά επιστρέφει, μια και αυτό που συνήθως χάνουμε από το σώμα μας είναι νερό και όχι λιπώδη ιστό. Άρα, στην κυριολεξία έχουμε κάνει απλά μία τρύπα στο νερό και τίποτα παραπάνω.

diaita diana polekhina unsplash
Diana Polekhina / Unsplash

Ισορροπημένες δίαιτες

Υπάρχουν, ωστόσο, πολλές άλλες ισορροπημένες δίαιτες από τις οποίες μπορούμε να επιλέξουμε ανάλογα με τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις συνήθειές μας.

  • Μια ελαφώς υποθερμιδική δίαιτα
  • Διατροφή χαμηλών λιπαρών ή υδατανθράκων
  • Διαλειμματική δίαιτα
  • Μεσογειακού τύπου δίαιτα χαμηλών θερμίδων

είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που μπορεί να εφαρμόσει κάποιος για να χάσει τα κιλά των εορτών.

diaita nadine primeau unsplash
Nadine Primeau / Unsplash

Τα tips της αποτελεσματικής δίαιτας

Όποια δίαιτα κι αν επιλέξει ο καθένας, πέντε διατροφικές συμβουλές είναι κοινές για τα περισσότερα διατροφικά σχήματα

  1. Ξεχνάμε για λίγο καιρό το ποτό. Σίγουρα ήπιαμε αρκετά μέσα στις γιορτές, οπότε δεν θα το στερηθούμε και ιδιαίτερα αν το κόψουμε για λίγες εβδομάδες.
  2. Βγάζουμε τα γλυκά από τη διατροφή μας τον επόμενο μήνα, και περιοριζόμαστε σε λίγη σοκολάτα, ένα μικρό κομμάτι παστέλι ή γλυκό του κουταλιού μία φορά την εβδομάδα.
  3. Περιορίζουμε το φαγητό το βράδυ σε κάτι ελαφρύ, όπως ένα τοστ, μια σαλάτα ή ένα γιαούρτι με δημητριακά και ξηρούς καρπούς.
  4. Ξεκινάμε πάντα την ημέρα μας με ένα καλό πρωινό.
  5. Εκτός από τα τρία βασικά γεύματα της ημέρας (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό), δεν ξεχνάμε να τρώμε και 1-2 μικρά ενδιάμεσα γεύματα, όπως π.χ. 1 φρούτο με 5-10 ανάλατους ξηρούς καρπούς στο δεκατιανό και το απογευματινό.

Βάζοντας στη ζωή και τη διατροφή μας αυτά τα πέντε απλά βήματα, μαζί με λίγο παραπάνω άσκηση και κίνηση στην καθημερινότητά μας, μπορούμε να χάσουμε εύκολα, χωρίς κόπο και κυρίως με ασφάλεια, 2-4 κιλά μέσα στις πρώτες εβδομάδες του έτους.

Καλή επιτυχία

ΠΥΡΟΓΙΑΝΝΗ

 

Συντάκτης: Βασιλική Πυρογιάννη

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος,  MSc  με ειδίκευση στην «Διατροφή και Άσκηση» (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών)

Διαφήμιση