Αρχική Τεχνολογία Νέα εποχή για τη Ναυτιλία φέρνει το Πλήρως Εξηλεκτρισμένο Πλοίο

Νέα εποχή για τη Ναυτιλία φέρνει το Πλήρως Εξηλεκτρισμένο Πλοίο

0

Η ιδέα του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου που συμβάλει αποφασιστικά στον τομέα των πράσινων θαλάσσιων μεταφορών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη ήδη έχει επιφέρει σπουδαία αποτελέσματα, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Marinelive, το οποίο διεξάγεται στο Ξενοδοχείο Metropolitan Hotel Athens.

Τα συμπεράσματα γνωστοποιήθηκαν από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ που υλοποιεί το έργο Marine Electrical Initiative, υπό το συντονισμό του Αναπληρωτή Καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Ιωάννη Προυσαλίδη.

Κύριος στόχος του έργου, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο εκπόνησης, είναι η δημιουργία ενός Κέντρου Αριστείας με αντικείμενο το Πλήρως Εξηλεκτρισμένο Πλοίο (All Electric Ship). Στο πλαίσιο αυτό, προωθείται η βασική αρχή της ηλεκτρικής πρόωσης, δηλαδή της κίνησης της έλικας από ηλεκτρικό κινητήρα, η οποία διευρύνεται με τον εξηλεκτρισμό όλων των διατάξεων κατανάλωσης ισχύος, όπως είναι οι αντλίες, οι συμπιεστές και τα συστήματα αυτοματισμού.

Έτσι, εισάγονται σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία του πλοίου, όπως είναι ο ακριβής έλεγχος της ταχύτητας και θέσης του και η εξοικονόμηση χώρου, ενώ εξασφαλίζονται χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και αέριων ρύπων. Επιπλέον, και ιδιαίτερα σημαντικό, είναι ότι μειώνεται το κόστος κατασκευής του πλοίου.

Σήμερα υπάρχει πλέον σημαντικός αριθμός ελληνόκτητων πλοίων με ηλεκτροπρόωση (και ακόμη μεγαλύτερος αριθμός υπό κατασκευή), ενώ είναι αυξημένο το ενδιαφέρον  του κόσμου της ναυτιλίας πάνω σε εξειδικευμένα τεχνικά ζητήματα ναυτικής ηλεκτρολογίας.

Τα έργα του ευρωπαϊκού προγράμματος

Η σημαντική παρακαταθήκη του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου επέτρεψε στην ερευνητική ομάδα του Marinelive να πετύχει τη χρηματοδότηση μιας σειράς νέων ερευνητικών έργων με αντικείμενα σχετιζόμενα με τις «πράσινες θαλάσσιες μεταφορές». Τα έργα αυτά, εν συνόψει, είναι τα εξής:

·        «ΔιερΕΥνηση Και Αντιμετώπιση προβλημάτων ποιότητας ηΛεκτρικής Ισχύος σε συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας πλοίΩΝ» (ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ), έργο διάρκειας 45 μηνών και προϋπολογισμού 600,000.00€.  

·        «Τριβολογική Βελτιστοποίηση Προωστήριων Συστημάτων Πλοίων» (Tribological Optimization of Marine Propulsion Systems – TRIBO-MARINE), έργο διάρκειας 36 μηνών και προϋπολογισμού 275,000.00€.

·        «Πρωτοβουλία Συνεχούς Ρεύματος για Πλοία» (DC-Ship Initiative – “DC-Ship”), έργο διάρκειας 36 μηνών και προϋπολογισμού 175,000.00€.

·        «Experimental and Computational Tools for Combustion Optimization  in Marine and Automotive Engines», διάρκειας 48 μηνών και προϋπολογισμού 3,846,000.00 €.

·        «Optimization of Dual-Fuel Marine Engines using CFD and Evolutionary Algorithms», έργο διάρκειας 48 μηνών και προϋπολογισμού 120,000.00 €.

·        «Fuel Consumption Reduction in Marine Power Systems through Innovative Energy Recovery Management» (ECOMARINE). Το έργο, διάρκειας 32 μηνών και προϋπολογισμού 2,000,000.00€

Η χρηματοδότηση του έργου, ύψους 1,94 εκατ. ευρώ, γίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την περίοδο 2010-2014, και συγκεκριμένα από το Πρόγραμμα «Ερευνητικό Δυναμικό (REGPOT)» του 7ου Προγράμματος Πλαισίου για την Έρευνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here