Διαφήμιση
Μάλιστα η χώρα μας βρίσκεται στην δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών της Ευρώπης με το ποσοστό αύξησης των τιμών να κινείται μεσοσταθμικά στο +10,7%, όπως σημειώνει το Global Property Guide · Γι αυτό το λόγο εξάλλου η συγκατοίκηση φαίνεται να ωριμάζει ως ιδέα στους Έλληνες, βλέποντάς τη ως ιδανική λύση για το μοίρασμα των εξόδων αλλά και της βελτίωσης της κοινωνικής ζωής!
Επιμέλεια: Μ.Μπαθρέλλου
🇪🇺Europe real estate price change, Q4 2023 vs. Q4 2022
🇵🇹Portugal 11.1%
🇬🇷Greece 10.7%
🇨🇾Cyprus 7.6%
🇳🇱Netherlands 6.4%
🇷🇴Romania 6.4%
🇪🇸Spain 4.2%
🇨🇭Switzerland 2.6%
🇵🇱Poland 2.2%
🇮🇹Italy 1.7%
🇨🇿Czech Rep. -3.5%
🇩🇪Germany -6.8%
🇱🇻Latvia -7.1%
🇱🇺Luxembourg -8.6%
🇸🇰Slovakia -8.6%— Global Property Guide (@GlobalPropGuide) April 28, 2024
Όπως προκύπτει από τους δείκτες τιμών της ΤτΕ, από τις αρχές του 2018 και μέχρι το τέλος του 2023, οι μέσες τιμές πώλησης κατοικιών σε πανελλαδικό επίπεδο έχουν αυξηθεί κατά 60%.
Ωστόσο, κατά το ίδιο διάστημα, στην Αττική, η αύξηση αγγίζει το 79%, έχοντας επιστρέψει πλέον στο προηγούμενο υψηλό, που είχε καταγραφεί κατά την περίοδο 2007-2008. Μάλιστα, όπως αναφέρουν φορείς της αγοράς ακινήτων, σε αρκετές περιοχές υψηλής ζήτησης, οι τιμές πώλησης είναι πλέον υψηλότερες από εκείνες της περιόδου πριν από την οικονομική κρίση.
“Ναι” στην συγκατοίκηση λένε οι Έλληνες
Η ιδέα της συγκατοίκησης στην Ελλάδα ολοένα και γίνεται πιο δημοφιλής, όπως καταγράφει νέα έρευνα, αντανακλώντας τις ευρύτερες ευρωπαϊκές τάσεις. Σύμφωνα με την έρευνα της MyRoomie, καταγράφεται υψηλό ενδιαφέρον για συγκατοίκηση στην Ελλάδα, για λόγους οικονομικής προσιτότητας αλλά και κοινωνικούς παράγοντες.
Μάλιστα, το 85% των ενοικιαστών και το 80% των ιδιοκτητών εξέφρασαν προθυμία να πληρώσουν για υπηρεσίες που θα διευκόλυναν την εύρεση συγκατοίκων ή συγκατοικιών.
Επιπλέον, μεταξύ εκείνων με εμπειρία συγκατοίκησης, το 77% ανέφερε θετικό αντίκτυπο στην κοινωνική τους ζωή.
Η έρευνα, η οποία συγκέντρωσε πληροφορίες από περισσότερους από χίλιους ερωτηθέντες, αποκαλύπτει ότι το 45% των συμμετεχόντων έχουν συγκατοικήσει στο παρελθόν, με ένα επιπλέον 40% να το θεωρεί ως βιώσιμη επιλογή διαβίωσης. Το ενδιαφέρον αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην επιθυμία μείωσης του κόστους διαβίωσης, όπως υποδεικνύει το 70% των ατόμων που είναι ανοιχτά στην συγκατοίκηση. Η κοινωνικοποίηση και η πρόσβαση σε προτιμώμενες τοποθεσίες αναδείχθηκαν επίσης ως σημαντικοί παράγοντες.
Παρά ορισμένες προκλήσεις που αναφέρθηκαν, όπως οι διαφωνίες για τον καθαρισμό και τους κοινόχρηστους χώρους, ο θετικός κοινωνικός αντίκτυπος της συγκατοίκησης είναι εμφανής. Περίπου το 32% των ερωτηθέντων ανέφεραν μεγάλη βελτίωση στην κοινωνική τους ζωή λόγω της συγκατοίκησης, ενώ ένα 45% παρατήρησε μια μικρή βελτίωση.
Αυτή η άνοδος του ενδιαφέροντος για συγκατοίκηση έρχεται σε μια εποχή που οι αστικές αγορές κατοικιών σε ολόκληρη την Ευρώπη γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ισχυρή ζήτηση για οικονομικά προσιτές και ευέλικτες λύσεις στέγασης, με τις διαδικτυακές πλατφόρμες να είναι η προτιμώμενη μέθοδος για την εξεύρεση κατάλληλων διαμερισμάτων, που χρησιμοποιείται από το 65% των ενδιαφερόμενων.
Η MyRoomie, πρωτοπόρα στον κλάδο της συγκατοίκησης στην Ελλάδα, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων στέγασης. «Τα στοιχεία από την έρευνα υπογραμμίζουν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η συγκατοίκηση στη νέα εποχή που διαμορφώνεται στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρώπη», δήλωσε ο Δομίνικος Πρίτης, Διευθύνων σύμβουλος στο MyRoomie. «Είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση ώστε να δημιουργήσουμε και να εξελίξουμε προσβάσιμες και ευχάριστες εμπειρίες διαβίωσης μέσω της συγκατοίκησης που όχι μόνο καλύπτουν τις οικονομικές ανάγκες, αλλά και προωθούν την κοινωνικότητα και τη ανθρώπινη σύνδεση».
The Takeaway: Η συγκατοίκηση έχει γίνει μια λύση στέγασης για πολλούς στην Ελλάδα, ειδικά για τα νεότερα δημογραφικά στοιχεία. Η έρευνα δείχνει μια δυνητική αγορά για επιχειρήσεις και υπηρεσίες, εξορθολογίζοντας τη διαδικασία αναζήτησης κατ’ οίκον και αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες τόσο των ιδιοκτητών όσο και των ενοικιαστών σε αυτόν τον τομέα.
Διαφήμιση