Παράλληλα με τις εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό και την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, σε τροχιά υλοποίησης έχει τεθεί και η επέκταση και αναβάθμιση της Γραμμής 1 ήτοι ο “Ηλεκτρικός”, με τη διαδικασία να βρίσκεται ένα βήμα πριν την ανάδειξη του αναδόχου.
Μολονότι βρισκόμαστε σε ιδιαίτερα πρώιμο στάδιο, κατά καιρούς έχουν υπάρξει κυβερνητικές εξαγγελίες για επεκτάσεις που θα δώσουν τέλος στη συγκοινωνιακή απομόνωση πολλών περιοχών του λεκανοπεδίου.
Στα σχέδια και η επέκταση του προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Μια επέκταση του ηλεκτρικού που ίσως δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο σε ετήσια βάση δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες.
Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.
Στο έργο, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ αναφέρθηκε πρόσφατα και o Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ, κ. Δημήτρης Πρωτοψάλτου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί διαχρονικό αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η χρηματοδότηση του έργου δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς τα έργα μετρό προκρίνονται από την ΕΕ και στηρίζονται από την ΕΤΕπ.
Σχέδια για επέκταση του προς την Εθνική Οδό
Πέρα από τα Νότια Προάστια της Αθήνας, η Γραμμή 1 του Μετρό δεν αποκλείεται να λύσει και ένα χρόνιο πρόβλημα της πρωτεύουσας, ήτοι τη σύνδεση των μέσω σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.
Αυτό θα γίνει με μία επέκταση από την Κηφισιά έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης, στην οποία είχε αναφερθεί η πρώην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.
Πηγή: www.carandmotor.gr