Αρχική Special Topics Θεσσαλονίκη: Γιατί πόλη και πολιτικοί ασχολούνται με τον Fly Over! (Βίντεο)

Θεσσαλονίκη: Γιατί πόλη και πολιτικοί ασχολούνται με τον Fly Over! (Βίντεο)

Ο Fly Over θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό, αλλά μέχρι να κατασκευαστεί το κυκλοφοριακό χάος θα πρέπει να γίνει η νέα κακή συνήθεια για τους Θεσσαλονικείς!

0
flyover
Διαφήμιση

 

Ο …ιπτάμενος αυτοκινητόδρομος Fly Over, έρχεται για να αλλάξει όλα όσα γνωρίζουμε για την κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη, αλλά μέχρι το έργο να υλοποιηθεί (το 2027;) και να αποδοθεί στους πολίτες, στους δρόμους της συμπρωτεύουσας  έχουν έρθει τα πάνω κάτω! Σε τέτοιο βαθμό που ο Fly Over τείνει να κλέψει τη …δυναμική του μετρό στη Θεσσαλονίκη!

Σύνταξη: ecozen.gr

Πρόσφατα το θέμα απασχόλησε και την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από  τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη, ενώ ο Fly Over απασχολεί σήμερα -αλλά και τα επόμενα χρόνια(!) όλους τους φορείς της πόλης και φυσικά τους επαγγελματίες και τους καταναλωτές. Μάλιστα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε ότι η Περιφέρεια δεν είχε ενημέρωση μέχρι το περασμένο καλοκαίρι για το θέμα, η τοπική κοινωνία ήταν στο απόλυτο σκοτάδι ενώ στην πρώτη σύσκεψη που έγινε, ο ίδιος ζήτησε το  έργο να μην ξεκινήσει αν δεν έχει πρώτα ξεκινήσει το Μετρό κι αν δεν ολοκληρωθούν οι κυκλοφοριακές μελέτες. Όπως υπογράμμισε, αυτά δεν έγιναν και σήμερα «η κατάσταση για όλους, τους πολίτες, τους επισκέπτες έχει καταστεί απολύτως προβληματική».

Fly Over Θεσσαλονίκη

O εναέριος αυτοκινητόδρομος θα κατασκευαστεί στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό και παράλληλα  με το Μετρό της πόλης αναμένεται να μειώσει θεαματικά την κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη.  Ο Fly Over θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό, δηλαδή πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, που  όταν ολοκληρωθεί θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή Οδό με τρεις τρόπους:

-Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα

-Θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια

-Και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα. Μέχρι να συμβεί όμως αυτό άπαντες θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή!

Στο πλαίσιο της τελευταίας ευρείας  σύσκεψης συμφωνήθηκαν οι θεματικές ενότητες, στις οποίες θα γίνουν παρεμβάσεις, όπως προέκυψαν ύστερα από τις έξι συσκέψεις που προηγήθηκαν μέσα στον Αύγουστο. Μεταξύ άλλων θα διατεθούν μόνιμα 100 τροχονόμοι, από 50 που είναι σήμερα, ενώ τον Απρίλιο θα δρομολογηθούν και 110 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά λεωφορεία για την εξυπηρέτηση του κόσμου.

Οι ενότητες αφορούν πρωτοβουλίες σχετικά με την αναβάθμιση του έργου του ΟΑΣΘ, τη διευκόλυνση του έργου της Τροχαίας, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ασθενοφόρων στο 424 ΓΣΝΘ και στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέσω του στρατοπέδου «Καρατάσιου», την εφαρμογή πρωτοκόλλων εκτάκτων συμβάντων, αλλά και τις παρεμβάσεις για τον εντατικό έλεγχο της στάσης και στάθμευσης των αυτοκινήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης.

Πάντως το διάστημα αυτό όλοι μιλούν για το κυκλοφοριακό χάος στη Θεσσαλονίκη και περιγράφουν ότι μια απόσταση από τα Δυτικά προς το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos που καλυπτόταν σε 25 λεπτά, τώρα απαιτεί  45′ έως και 1 ώρα και 30′ τις περιόδους αιχμής!

«Από την αρχή το είπαμε, ότι πάμε να βρούμε μόνιμες λύσεις σε χρόνια προβλήματα της πόλης, και σίγουρα θα έχουμε μια προσωρινή ταλαιπωρία, που προσπαθούμε να είναι η μικρότερη δυνατή», είπε ο κ. Παύλος Μαρινάκης, ενημερώνοντας τους πολιτικούς συντάκτες.

Το Μετρό θα είναι έτοιμο το Νοέμβριο του 2024, με την επέκταση στην Καλαμαριά να ακολουθεί 6 μήνες μετά επανέλαβε, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Σίγουρα θα είναι ένα μεγάλο βήμα για τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Ο αυτοκινητόδρομος Fly Over  θα είναι μήκους 13 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει την κατασκευή οκτώ χιλιομέτρων υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (εκ των οποίων τα 4 χιλιόμετρα σε συνεχή γέφυρα), εννέα ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες, και τρεις νέες σήραγγες.

Konstantinidis Klimakio PASOK KINAL

Κατόπιν αιτήματος του γραφείου του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στη Θεσσαλονίκη, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, πραγματοποίησε  συνάντηση με κλιμάκιο στο οποίο συμμετείχαν ο Βουλευτής Χαλκιδικής, υπεύθυνος Τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Απόστολος Πάνας, ο Εκπρόσωπος Τύπου κ. Αθανάσιος Γλαβίνας, ο Διευθυντής του βουλευτικού γραφείου του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στη Θεσσαλονίκη κ. Δημήτρης Σαρηγιάννης και ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Α’  Θεσσαλονίκης κ. Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης.

Ο Υφυπουργός τους ενημέρωσε για τη λειτουργία του Συντονιστικού Οργάνου σε σχέση με την υλοποίηση του έργου του Fly Over και συγκεκριμένα για τις 15 συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Αύγουστο έως το τέλος του 2023, τις πολλές κατ’ ιδίαν συνεργασίες που ακολούθησαν, τους φορείς που συμμετείχαν, τις προτάσεις που κατατέθηκαν και τις παρεμβάσεις που εγκρίθηκαν και υλοποιούνται με στόχο την άμβλυνση των επιπτώσεων από την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου έργου.

Ο κ. Κωνσταντινίδης εξήγησε στο κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ότι η καταγραφή των προτεραιοτήτων που έθεσε το Συντονιστικό Όργανο έχει ολοκληρωθεί και πως κάθε φορέας έχει την ευθύνη να προωθήσει τα ζητήματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του.

Αναφορικά με τις παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί αναφέρθηκε στη σημαντική πρόοδο που έχει καταγραφεί στον ΟΑΣΘ με την πρόσληψη οδηγών, την αύξηση οχημάτων και τη δρομολόγηση γραμμών express.

 

Διαφήμιση