Το κρουαζιερόπλοιο «Icon of the Seas», πέντε φορές μεγαλύτερο από τον Τιτανικό, που μεταφέρει 7.600 επιβάτες και 2.000 άτομα πλήρωμα ξεκίνησε το Σάββατο 27/1 το πρώτο του ταξίδι από το Μαϊάμι, ενώ είναι ένα θηριώδες πλοίο με εξίσου θηριώδεις ανάγκες σε ενέργεια!
Σύνταξη: ecozen.gr
Την ίδια στιγμή η πλοιοκτήτρια εταιρεία Royal Caribbean έχει κάνει το επόμενο βήμα καθώς έχει ήδη ανακοινώσει το επόμενο πλοίο της κλάσης Icon, το Star of the Seas. Σύμφωνα με τη εταιρεία το νέο…υπερόπλο που υπόσχεται να αλλάξει όσα γνωρίζουμε για τα κρουαζιερόπλοια, θα σαλπάρει το καλοκαίρι του 2025!
Όμως γιατί το κρουαζιερόπλοιο Icon of the Seas» διχάζει τους επιστήμονες που ερευνούν το περιβάλλον;
Με χαρακτηριστικά όπως κινητήρες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), θερμότητα από τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται για τη θέρμανση του νερού και δυνατότητα σύνδεσης σε παροχές ηλεκτρικής ενέργειας στα λιμάνια, το Icon of the Seas θα είναι το «πιο βιώσιμο πλοίο της Royal Caribbean μέχρι σήμερα», σύμφωνα με η εταιρία.
Η κυκλοφορία του Icon of the Seas έρχεται καθώς πολλές ευρωπαϊκές χώρες καταπιέζουν τα κρουαζιερόπλοια με νέους κανονισμούς που στοχεύουν στη ρύπανση στα λιμάνια. Σκληροί νέοι κανόνες στη Νορβηγία θα σημαίνουν ότι μόνο πλοία που τροφοδοτούνται με εναλλακτικά καύσιμα θα μπορούν να ελλιμενίζονται στα λιμάνια της χώρας από το 2026. Η κυβέρνηση προσπαθεί να μειώσει τη ρύπανση στα γραφικά φιόρδ της που προκαλείται από το ντίζελ θαλάσσης που χρησιμοποιούν πολλά κρουαζιερόπλοια.
Ο Έσπεν Μπαρθ Έιντε, υπουργός Εξωτερικών της Νορβηγίας, δήλωσε στο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο DW ότι τα κρουαζιερόπλοια «προκαλούν τις υψηλότερες εκπομπές στον κόσμο ανά επιβάτη και χιλιόμετρο διαδρομής».
Αναρωτιέστε πόσο άνθρακα διοχετεύει στο περιβάλλον η μέση κρουαζιέρα; Τα πιο αποδοτικά κρουαζιερόπλοια εκπέμπουν περίπου 250 γραμμάρια CO2 ανά επιβατοχιλιόμετρο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT). Χρησιμοποιώντας την ίδια μεθοδολογία, η ένταση άνθρακα μιας πτήσης μικρών αποστάσεων είναι περίπου 110g CO2 ανά επιβατοχιλιόμετρο.
Το ICCT κατέγραψε τις εκπομπές για ένα ταξίδι πέντε διανυκτερεύσεων στις ΗΠΑ, μήκους 2.000 χιλιομέτρων, με την πιο αποδοτική εταιρεία κρουαζιέρας και το συνέκρινε με μια πτήση μετ’ επιστροφής και μια διαμονή ίδιας διάρκειας σε ξενοδοχείο. Το άτομο που θα έκανε κρουαζιέρα θα παρήγαγε περίπου διπλάσια ποσότητα συνολικών αερίων του θερμοκηπίου από το άτομο που θα έκανε πτήση, διαπίστωσε – και αυτό χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι πολλοί άνθρωποι πετούν για να φτάσουν στο λιμάνι αναχώρησης.
Είναι λύση τα εναλλακτικά καύσιμα;
Το πλοίο είναι τρεις και πλέον φορές μεγαλύτερο από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ή όσο τέσσερα οικοδομικά τετράγωνα με 20 καταστρώματα και βάρος 250.000 τόνους που μεταφέρουν πάνω από 7.000 ανθρώπους, επιβάτες και πλήρωμα.
Έχει δικό του θαλάσσιο πάρκο αλλά και ένα εσωτερικό καταρράκτη 17 μέτρων – όταν αυτός της Έδεσσας είναι γύρω στα 30 μέτρα!
Όμως οι περιβαλλοντικές οργανώσεις εμφανίζουνται επιφυλακτικές καθώς υποστηρίζουν ότι στη Royal Caribbean, την εταιρεία που κατέχει το πλοίο, κακώς θεωρούν το LNG πράσινο καύσιμο, γιατί ο κινητήρας εκπέμπει 70%-80% περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου ανά ταξίδι από ό,τι αν χρησιμοποιούσε κανονικό ναυτιλιακό καύσιμο. Άρα η εταιρεία είναι ένοχη για «greenwashing», έναν τρόπος να δείξει μια φιλική για το περιβάλλον αλλά στην ουσία της ψεύτικη εικόνα. Ωστόσο η εταιρεία έχει προβάλει ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Icon λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Δεσμεύεται ότι το LNG «είναι μέρος μόνο της στρατηγικής μας για τα εναλλακτικά καύσιμα, μαζί με τα βιοκαύσιμα, τη μεθανόλη και άλλες πηγές ενέργειας».
Welcome aboard Icon of the Seas, the world’s biggest cruise ship via Royal Caribbean. https://t.co/xFomWi1FJj pic.twitter.com/paio7xzwK3
— USA TODAY (@USATODAY) January 27, 2024
Είναι το πρώτο από τα πολλά όμοια ή και ακόμη μεγαλύτερα που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν τα επόμενα χρόνια, σημειώνει ο Guardian. Είναι όμως τόσο «πράσινο» όσοι ισχυρίζονται ότι είναι οι δημιουργοί του;
Προσθέτει ότι το πλοίο κατασκευάστηκε για να φιλοξενήσει κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια χωρίς καύση, που θα χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία των ανελκυστήρων, αν και οι μπαταρίες ακόμη δεν έχουν εγκατασταθεί λόγω προβλήματος με τους προμηθευτές.
Όπως εξηγούν, η χρήση LNG αντί άλλων καυσίμων μπορεί μεν να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25%, ωστόσο ένα κρουαζιερόπλοιο που χρησιμοποιεί LNG εκπέμπει συνολικά περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου. Αυτό συμβαίνει όταν μέρος του φυσικού αερίου δεν καίγεται, με αποτέλεσμα την εκπομπή μεθανίου, ενός αερίου του θερμοκηπίου πολύ πιο ισχυρού από το διοξείδιο του άνθρακα.
Τα πλοία, όπως προσθέτουν, θα έπρεπε να χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου και ανανεώσιμο υδρογόνο ή μεθανόλη, τα οποία εκπέμπουν λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου.
World’s first duo-mat racing water slides on a cruise ship.
Royal Caribbean’s Icon of the Seas.
[📹 Alex Ojeda / alexojeda]pic.twitter.com/6smMHFVBTH
— Massimo (@Rainmaker1973) January 26, 2024
Μελέτες περιβαλλοντικών οργανώσεων, συνέκριναν ακόμη το αποτύπωμα άνθρακα για διακοπές μιας εβδομάδας σε κρουαζιέρα στην Ευρώπη με την πτήση και τη διαμονή σε ξενοδοχείο. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι κρουαζιέρες είναι οκτώ φορές πιο «δαπανηρές» σε άνθρακα, άρα δηλαδή για το περιβάλλον.
Επτά πισίνες -θαύματα πάνω από τον Ωκεανό
Chill Island – Από τις επτά πισίνες του πλοίου, οι τέσσερις βρίσκονται σε αυτό το κομμάτι του ιδιότυπου αυτού παραδείσου με τα τρία καταστρώματα. Υπάρχει μια πισίνα για κάθε διάθεση, η κάθε μία με εξαιρετική θέα στον ωκεανό: η ζωντανή Swim & Tonic, το πρώτο swim-up bar της γραμμής στη θάλασσα, η Royal Bay Pool, η μεγαλύτερη πισίνα στη θάλασσα, η Cloud 17, ένα καταφύγιο μόνο για …ενήλικες, και η γαλήνια, με άπειρες άκρες Cove Pool. Επιπλέον, το The Lime & Coconut επιστρέφει με τέσσερις τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου παγωμένου κοκτέιλ μπαρ της Royal Caribbean.
Surfside – Σε αυτή τη φιλική προς την οικογένεια όαση οι μεγάλοι μπορούν να χαλαρώσουν στην πισίνα Water’s Edge, καθώς προσέχουν τα παιδιά στο Splashaway Bay και στο Baby Bay.
The Hideaway – Αυτή η γειτονιά βρίσκεται 135 πόδια πάνω από τον ωκεανό και συνδυάζει την καλή διάθεση των σκηνών των beach club ανά τον κόσμο και την εκπληκτική θέα στον ωκεανό. Η πρώτη αιωρούμενη πισίνα υπερχείλισης στη θάλασσα βρίσκεται στο επίκεντρο όλων αυτών.
AquaDome – Σε μια ήσυχη όαση την ημέρα, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν την περιμετρική θέα στον ωκεανό και έναν εντυπωσιακό καταρράκτη καθώς απολαμβάνουν μια μπουκιά ή ένα ποτό. Τη νύχτα, μετατρέπεται σε ένα ζωντανό μέρος ιδανικό για νυχτερινή έξοδο, με εστιατόρια, μπαρ και τις μαρκίζες της κρουαζιέρας για τις παραστάσεις aqua στο AquaTheater του επόμενου επιπέδου.
Μίσος και πάθος για το μεγαλύτερο πλοίο στον κόσμο
Το Icon of the Seas, εκθρόνισε τον προκάτοχό του, το Wonder of the Seas, όταν εντάχθηκε στο στόλο της Royal Caribbean στα τέλη του 2023. Το Icon με τα 20 καταστρώματα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 9.950 άτομα, συγκεκριμένα 7.600 επισκέπτες.
Δεν έχει μόνο οπαδούς αλλά και φανατικούς εχθρούς! Όταν τον Ιούλιο του 2023, εικόνες του Icon of the Seas κυκλοφόρησαν στο X, γρήγορα έγινε ένα διχαστικό θέμα στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, συγκεντρώνοντας τίτλους όπως “τερατούργημα” και “κόλαση στο νερό”!
Icon of the Seas is the world’s biggest cruise ship 🤩 So how does she compare to the most well-known ship of all time?#iconoftheseas #titanic #royalcaribbean #HazbinHotel pic.twitter.com/JrhRE5Gkg6
— Asim husain (@Asimhusain62085) January 26, 2024
Διαθέτει 2.805 καμπίνες σε 28 κατηγορίες καμπινών, 14 νέες για το brand. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η μοναδική οικογενειακή άπειρη μπαλκονόκλινη καμπίνα, που γειτνιάζει με μια εσοχή με κουκέτα για τα παιδιά.
Η Royal Caribbean βίωσε τη μεγαλύτερη εμπειρία κρατήσεων όταν άνοιξαν οι κρατήσεις για το πλοίο-κολοσσό τον Οκτώβριο του 2022. Ο φορέας κρουαζιέρας και το ναυπηγείο Meyer Turku της Φινλανδίας είχαν ξεκινήσει την κατασκευή του πλοίου αξίας άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόλις ένα χρόνο πριν