Αρχική Special Topics Τεχνητή νοημοσύνη-Χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων στο μέλλον

Τεχνητή νοημοσύνη-Χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων στο μέλλον

Το τεχνολογικό επίτευγμα, που λέγεται τεχνητή νοημοσύνη, ίσως να είναι και ο κύριος υπαίτιος για την απώλεια χιλιάδων ή και εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στο μέλλον.

0
Τεχνητή Νοημοσύνη
Διαφήμιση

Ήδη, η τεχνητή νοημοσύνη έφερε μέσα σε έναν μήνα σχεδόν 4.000 απολύσεις στις ΗΠΑ, ενώ υπάρχει η εφιαλτική πρόβλεψη για κατάργηση έως και 300 εκατ. θέσεων εργασίας στο μέλλον.

Η έκθεση της Challenger, Gray, and Christmas για την αμερικανική αγορά εργασίας, τις τελευταίες ημέρες έχει βρεθεί στο επίκεντρο, καθώς στο μηνιαίο δελτίο της επιχείρησε για πρώτη φορά να εντάξει τα αποτελέσματα της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης στους χώρους εργασίας.

Σύμφωνα με την έκθεση της Challenger, Gray, and Christmas για την αμερικανική αγορά εργασίαςτον Μάιο χάθηκαν στις ΗΠΑ 80.000 θέσεις εργασίας με τις περίπου 3.900 να οφείλονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι περικοπές σχετίζονται κυρίως με απολύσεις στον τεχνολογικό κλάδο.

Η εταιρεία εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, την ώρα που δεν έχουν υπάρξει ξεκάθαρα στοιχεία για το πόσες θέσεις εργασίες έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης.

Η Challenger, μάλιστα, επισημαίνει ότι ενδέχεται οι εταιρείες να είναι επιφυλακτικές στο να αποδώσουν την τεχνητή νοημοσύνη ως αιτία για απολύσεις.

Τεχνητή Νοημοσύνη

Τον περασμένο μήνα, εξάλλου βρετανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να καταργήσει 55.000 θέσεις εργασίας έως το 2030 με τον επικεφαλής της BT να σημειώνει ότι θα αντικαταστήσει περίπου 10.000 από αυτές με τεχνητή νοημοσύνη τα επόμενα επτά χρόνια.

Τον Μάρτιο η Goldman Sachs έκανε μια ανησυχητική πρόβλεψη ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντικαταστήσει έως και 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης παγκοσμίως και να επηρεάσει το ένα πέμπτο της αγοράς εργασίας.

Ειδικοί εκτιμούν ότι όπως συνέβη και σε προηγούμενες περιόδους τεχνολογικής επανάστασης, ο τομέας στην τεχνητή νοημοσύνη θα δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας, παρότι τα στοιχεία είναι προς το παρόν ασαφή.

Μπορεί να αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας των ΜΜΕ από την Τεχνητή Νοημοσύνη 

Δεν είναι λίγοι, άλλωστε, εκείνοι που θεωρούν ότι το «σοκ» που πρόκειται να επιφέρει η τεχνητή νοημοσύνη και τα εργαλεία της θα επεκταθεί και στα μίντια, τα οποία ήδη έχουν υπεισέλθει σε νέα εποχή με την εμφάνιση και κυριαρχία του Διαδικτύου. 

Ανάμεσα στους πολλούς που προβληματίζονται με τις εξελίξεις και προσπαθούν να τις αποκρυπτογραφήσουν και να προσαρμοστούν είναι και η Axios, στελέχη της οποίας ήρθαν σε επαφή, εδώ και αρκετούς μήνες, με ανθρώπους που εμπλέκονται άμεσα με την τεχνητή νοημοσύνη και την κατασκευή των εργαλείων της.

Τεχνητή Νοημοσύνη

Οι 8 μεγάλες αλλαγές

Η πρώτη αφορά την εξειδίκευση καθώς, όπως τονίζεται, «το εμπορικό ή γενικής λήψης περιεχόμενο θα δει την αξία του να υποβαθμίζεται». Κατά συνέπεια, «κάθε εταιρεία η οποία ποντάρει αποκλειστικά στην υψηλή κυκλοφορία μοιάζει καταδικασμένη», ενώ «η ζήτηση για εξειδικευμένα θέματα που απαιτούν συγκεκριμένες γνώσεις θα αυξηθεί».

2 Η δεύτερη έχει να κάνει με την εμπιστοσύνη και η ερμηνεία είναι απλή: «Η τεχνητή νοημοσύνη θα προκαλέσει έναν καταιγισμό ψευδούς και κατευθυνόμενου περιεχομένου (…) κάτι που θα οδηγήσει τους αναγνώστες να αναζητήσουν πιο ασφαλείς και έμπιστες πηγές πληροφόρησης – κατά προτίμηση απευθείας και όχι από την πίσω πόρτα των κοινωνικών μέσων».

Η τρίτη αλλαγή σχετίζεται ακριβώς με αυτές τις απευθείας σχέσεις που αναμένεται να οικοδομηθούν. Η αιτία είναι ότι καθώς το ChatGPT και άλλα παρόμοια εργαλεία θα προσφέρουν πλέον ολοκληρωμένες απαντήσεις και όχι παραπομπές (links), οι εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες, εάν θέλουν να επιβιώσουν, να ενισχύσουν τους απευθείας δεσμούς τους με τους πελάτες – καταναλωτές του περιεχομένου που παράγουν.

4 Η τέταρτη θεωρεί πως σταδιακά θα ενισχυθεί η σημασία των εισερχόμενων «πακέτων», κάτι που συνεπάγεται την καλύτερη αξιοποίηση των newsletters, ειδικά καθώς Microsoft και Google μετατρέπουν σε «μαγικά εύκολη» τη διαχείριση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

5 Η πέμπτη επικεντρώνεται στο «υγιές περιεχόμενο», μιας και εκτιμάται πως υπάρχει πολλή «σαβούρα» στην τηλεόραση και αρκετές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Κι αυτό παρά το ότι «οι καταναλωτές δικαιούνται καλύτερο περιεχόμενο, άρα και πιο υγιές και χρήσιμο».

6 Η έκτη έγκειται στο γεγονός ότι «οι καταναλωτές επιθυμούν οι περισσότερες ειδήσεις, όπως και οι πρακτικές πληροφορίες, να τους προσφέρονται με τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα». Ετσι, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται, «η ανάγκη να βλέπει και να διαβάζει κανείς ειδήσεις δεν θα πεθάνει, όμως το νεότερο σε ηλικία κοινό θα θέλει αυτές να είναι πιο σύντομες και να του παρέχονται κατά παραγγελία».

Η έβδομη αλλαγή βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την έκτη και αφορά το βάθος της ενημέρωσης. «Καθώς το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου θα είναι πιο σύντομο, οι καταναλωτές θα έχουν παραπάνω χρόνο για podcasts και άρθρα εμβάθυνσης, όπως αυτά που περιλαμβάνουν τα περιοδικά. Ταυτόχρονα, θα αυξηθεί η ανάγκη αυτά να είναι πραγματικά εξαιρετικά και πρωτότυπα. Ετσι, όλα τα ενδιάμεσα – οι βαρετές ιστορίες που οι δημοσιογράφοι γράφουν για τους εαυτούς τους ή για να γεμίσουν τρύπες στις ιστοσελίδες – θα εξαφανιστούν».

Τέλος, εντοπίζεται μια επικίνδυνη αντίφαση, η οποία έχει να κάνει με την «ανισότητα στην πληροφόρηση». Κι αυτό διότι «ενώ ποτέ δεν ήταν καλύτερη στιγμή για τους χρήστες να απαιτήσουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, που θα τους προσφέρεται πολύ πιο αποτελεσματικά (…) ποτέ δεν ήταν πιο εύκολο να δημιουργήσει και να διαδώσει κανείς παραπλανητικές, απεχθείς ή ψευδείς πληροφορίες σε τόσο μεγάλη έκταση και χωρίς κόστος».

 

Διαφήμιση