Αρχική Special Topics Γλυκό ή αλμυρό πρωινό;

Γλυκό ή αλμυρό πρωινό;

0
παιδια πρωινο
Φωτογραφία: baby.gr
Διαφήμιση

Συντάκτες: Επιστημονική ομάδα Nutrimed

Πώς πρέπει να ξεκινάμε από διατροφικής άποψης την ημέρα μας; Τι είναι καλύτερο να περιέχει το πρωινό μας, γλυκά ή αλμυρά τρόφιμα; Τι μπορεί να μας καλύψει περισσότερο μέσα στην ημέρα, και πότε πεινάμε περισσότερο;

Οι διατροφικές συνήθειες και προτιμήσεις σίγουρα διαφέρουν πολύ στον καθένα μας. Σε άλλους αρέσει να τρώνε δημητριακά με γάλα ή ψωμί με μέλι και χυμό στο πρωινό τους, ενώ άλλοι επιλέγουν ένα τοστ ή μια ομελέτα.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Είτε με γλυκές, είτε με αλμυρές επιλογές μπορούμε να έχουμε ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό που να καλύπτει τις ανάγκες μας σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οτιδήποτε κι αν επιλέξουμε, για παράδειγμα μια ζαμπονοτυρόπιτα, θα έχουμε ένα πλήρες ή υγιεινό πρωινό… 

 Τρεις είναι οι βασικές αρχές που μπορούν να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε το ιδανικό διατροφικό ξεκίνημα της ημέρας:

πρωινό

Επιλέγουμε τρόφιμα από τρεις τουλάχιστον διαφορετικές ομάδες τροφίμων

Ένα τρόφιμο από την ομάδα των αμυλούχων τροφίμων επιλέγοντας προϊόντα ολικής άλεσης (δημητριακά ολικής άλεσης, ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης), ένα γαλακτοκομικό (γάλα, γιαούρτι, τυρί) και ένα φρούτο ή φυσικό χυμό. Αν θέλουμε, μπορούμε να προσθέσουμε και ένα τρόφιμο που να μας παρέχει πρωτεΐνη (π.χ. αυγό, ξηροί καρποί κτλ).

Βάζουμε τις φυτικές ίνες στη διατροφή μας από το πρωί!

Το πρωινό είναι μια καλή ευκαιρία για να καλύψουμε κάποιες από τις ανάγκες μας σε φυτικές ίνες, επιλέγοντας τρόφιμα ολικής άλεσης. Έτσι μπορούμε να επιλέξουμε ψωμί ολικής άλεσης, κουάκερ ή δημητριακά ολικής άλεσης στη θέση τού παραδοσιακού λευκού ψωμιού και των κορν-φλεικς.

Φρούτα και λαχανικά

Καλύπτουμε τουλάχιστον μία από τις πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών που συστήνεται να καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα. Ξεκινάμε το πρωινό μας με ένα φρούτο, μια φρουτοσαλάτα ή ένα φυσικό χυμό, ώστε να εξασφαλίσουμε ότι θα πάρουμε μέρος των βιταμινών που χρειαζόμαστε καθημερινά.

Πρωινό - Τροφές

 

Πάντως, είτε είστε λάτρεις του γλυκού ή του αλμυρού πρωινού, αυτό που είναι το πιο βασικό από διατροφικής άποψης είναι ότι έχετε σε κάθε περίπτωση μια καλή διατροφική συνήθεια. Να τρώτε πρωινό! Γιατί γνωρίζουμε ότι το πρωινό σχετίζεται με καλύτερη απόδοση στη δουλειά και το σχολείο, αλλά και με ένα καλύτερο και πιο υγιές βάρος!

Απολαύστε το λοιπόν όπως θέλετε, αρκεί να ξεκινάτε την ημέρα σας με ένα ισορροπημένο γεύμα! 

 

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΔΕΠΑ Εμπορίας: Ενεργειακή ασφάλεια και στήριξη στους καταναλωτές
Επόμενο άρθροΣυνάντηση Μητσοτάκη-Μακρόν: Στήριξη Γαλλίας έναντι των τουρκικών απειλών