Αρχική Υγεία - Διατροφή Covid: 5 τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας

Covid: 5 τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας

0
Διατροφή, φαγητό
Διαφήμιση

Της Δρ. Αναστασίας Μοσχοβάκη

Βήχετε, κάνετε πυρετό, έχετε μπούκωμα, διάρροια, ναυτία ή κόπωση και ο εργαστηριακός έλεγχος δείχνει ότι έχετε νοσήσει από κορονοϊό. Ζητάτε ιατρικές συμβουλές για να καταφέρετε να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας.

Η αποχή από το κάπνισμα, η σωστή διατροφή και η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας κατά την διάρκεια της νόσου.

Πρέπει να τρώτε μια ποικιλία από φρέσκα και μη επεξεργασμένα τρόφιμα κάθε μέρα για να λαμβάνετε τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις ίνες, τις πρωτεΐνες και τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεστε. Πίνετε επαρκή ποσότητα νερού. Αποφύγετε τη ζάχαρη, το έτοιμο φαγητό, τα αλλαντικά, το λίπος και το αλάτι. Ψητό άπαχο κόκκινο κρέας, πουλερικά, όσπρια και ψάρι να καταναλώνονται εναλλάξ: Μία ημέρα κόκκινο κρέας, μία πουλερικό, μία ψάρι, μία όσπριο. Καθημερινά, τρώτε: 2 φλιτζάνια φρούτα (4 μερίδες), 2,5 φλιτζάνια λαχανικά (5 μερίδες)

Τρόφιμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας είναι:

Το σκόρδο

Το σκόρδο έχει πολλά ενεργά αντιμικροβιακά συστατικά, αλλά η αλισίνη έχει ερευνηθεί εκτενώς. Η αλλισίνη προέρχεται από το αμινοξύ αλλιίνη που περιέχει θείο σε μια μετατροπή που διευκολύνεται από το ένζυμο αλλιινάση. Η αλισίνη έχει ισχυρή αντιβιοτική δράση και  ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα στην προσπάθειά του να εξουδετερώσει παθογόνους μικροοργανισμούς. Αλέστε μία δύο σκελίδες σκόρδου και βάλτε τις σε γιαούρτι, στη σαλάτα ή το φαγητό σας.

Σκόρδο - κορονοϊό
Εικόνα: UNSPLASH/team voyas

Το τσάι του βουνού Sideritis scardica 

Δεν αποτελεί τρόφιμο αυτό καθαυτό διότι παρασκευάζεται και καταναλώνεται ως αφέψημα. Το φυτό έχει ευεργετική επίδραση στις φλεγμονές του αναπνευστικού συστήματος (ιδιότητες που ενισχύονται με την προσθήκη μελιού) συμβάλλοντας στην πτώση του πυρετού. Συνηθίστε να πίνετε ένα-δύο μερίδες τσάι του βουνού ημερησίως.

τσάι
Εικόνα: UNSPLASH/Miti

Τα δημητριακά ολικής άλεσης

Τα πλήρη δημητριακά περιέχουν πολύτιμα μέταλλα και βιταμίνες που έχουν ζωτικό ρόλο κατά την διάρκεια της λοίμωξης όπως χαλκού που είναι σημαντικός στην ομαλή παραγωγή ιντερλευκίνης 2, μιας κυτοκίνης που εμπλέκεται στον φυσιολογικό μεταβολισμό των λεμφοκυττάρων και μαγνησίου που έχει ζωτική σημασία για τη σωστή λειτουργία των λεμφοκυττάρων. Το πλιγούρι κριθής ή σίτου ή ζέας ολικής άλεσης είναι καλές επιλογές.

δημητριακά πρωϊνού
Εικόνα: unsplash/Nyana Stoica

Το γιαούρτι

Τα αποτελέσματα μελετών υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση γιαουρτιού μπορεί να διεγείρει ορισμένους in vitro δείκτες ανοσοαπόκρισης. Οι περισσότερες μελέτες έδειξαν ότι τα πιθανά θεραπευτικά αποτελέσματα του γιαουρτιού, συμπεριλαμβανομένης της ανοσοδιεγερτικής του δράσης, οφείλονται κυρίως σε αλλαγές που προκαλούνται από το γιαούρτι στη μικροοικολογία του γαστρεντερικού συστήματος και τις επιδράσεις που αυτό έχει σε κύτταρα του λεμφικού ιστού. Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που αφθονούν στο γιαούρτι όπως είναι η βιταμίνη Α, το ασβέστιο, η βιταμίνη Β12 συντελούν επιπροσθέτως στην ομαλή άμυνα. Φροντίστε να καταναλώνετε ένα γιαούρτι ημερησίως κατά την διάρκεια της λοίμωξης.

γιαούρτι - κορονοϊό

Οι ξηροί καρποί

 Με την πλούσια περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, χαμηλά κορεσμένα λιπαρά και υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, οι ξηροί καρποί είναι ένα από τα πιο υγιεινά σνακ. Περιέχουν βιταμίνη Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β-φυλλικό οξύ, χαλκό μαγνήσιο μαγγάνιο σελήνιο ψευδάργυρο που εμπλέκονται σε πολλαπλές ανοσολογικές λειτουργίες. Τα ακόρεστα λιπαρά και οι πρωτεΐνες που περιέχουν βελτιστοποιούν την λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων. Κάθε μέρα να καταναλώνετε μια χούφτα ξηρούς καρπούς.

Ξηροί Καρποί - κορονοϊό

Τι άλλο πρέπει να ξέρετε:

  • Ο κορονοϊός πολλές φορές κατά το πρώτο εικοσιτετράωρο και ένα δύο μέρες μετά προκαλεί έντονη ανορεξία. Μη ζορίσετε τον εαυτό σας εάν δεν θέλει να φάει. Φροντίστε για την καλή σας ενυδάτωση και προτιμήστε ζωμούς κότας λαχανικών τσάι με μέλι ή λεμόνι.
  • Εάν πάσχετε από χρόνιο νόσημα ή έχετε χρόνιο παθολογικό πρόβλημα (π.χ. δυσανεξία σε ξηρούς καρπούς) ενδέχεται να μην μπορείτε να καταναλώσετε ένα ή περισσότερα από τα τρόφιμα που προ αναφέρονται. Συμβουλευτείτε τον θεράποντα ιατρό σας.
  • Το παραπάνω διατροφικό πρόγραμμα ενδέχεται να χρειαστεί να εμπλουτιστεί περαιτέρω αναλόγως συμπτωμάτων και χρόνιων προβλημάτων.

Δρ. Αναστασία Μοσχοβάκη

 

 

Η δρ. Αναστασία Μοσχοβάκη είναι ιατρός-ειδική παθολόγος
Facebook
Twitter
Links: http://anastasiamoschovaki1.blogspot.com
http://systemichypertension.blogspot.c

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΣυμπληρώματα διατροφής και αντιγήρανση
Επόμενο άρθροΤο ταξίδι του Διονύση Σιμόπουλου στα αστέρια