Αρχική Μεταφορές Περιφέρεια Αττικής: Υποχρεωτικό το μάθημα Οδικής Παιδείας στα Λύκεια

Περιφέρεια Αττικής: Υποχρεωτικό το μάθημα Οδικής Παιδείας στα Λύκεια

Η κυκλοφοριακή αγωγή είναι θέμα παιδείας γι’ αυτό και η Περιφέρεια Αττικής ζητά να εισαχθεί ως μάθημα από τις τάξεις Λυκείου. Όλος ο προγραμματισμός για το ευρωπαϊκό όραμα των μηδενικών απωλειών στους δρόμους. 

0
kykloforiaki agogi yoel j gonzalez unsplash
Κυκλοφοριακή αγωγή ΕΙΚΟΝΑ ΑΡΧΕΙΟΥ: Yoel j Gonzalez / Unsplash
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Την διαμόρφωση και υιοθέτηση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας έως το 2030 για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων με την παράλληλη θέσπιση ενός δεσμευτικού χάρτη που θα αντιμετωπίζει ενιαία όλα τα ζητήματα που θα αποτυπώνονται διαχρονικά τις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής της Βουλής προτείνει η Περιφέρεια Αττικής.

Μάλιστα ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Αττικής κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος κατά την διάρκεια εκδήλωσης του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» αποκάλυψε ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει προτείνει η Οδική Παιδεία να καταστεί υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με απώτερο στόχο την διεξαγωγή θεωρητικών εξετάσεων (σήματα) στις πρώτες τάξεις των Λυκείων της χώρας.

Η κυρίαρχη καθημερινή δραστηριότητα του ανθρώπου είναι η κυκλοφορία στους δρόμους. Πεζός, ποδηλάτης, μοτοσικλετιστής, οδηγός, επιβάτης, συνεπιβάτης. Όλοι μαζί σε μια «κινούμενη» ζωή, με το θάνατο να καραδοκεί. Να κλείνει σπίτια σε ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου.

TROXAIO ian valerio unsplash

Η κυκλοφοριακή αγωγή είναι θέμα Παιδείας

Στο μείζον ερώτημα «Γιατί σκοτώνονται τόσοι Έλληνες στους δρόμους;» έχει πολλάκις επιχειρηθεί να δοθεί μία απάντηση. Οφείλεται στην άγνοια κινδύνου; Μήπως στην Υπερ-εκτίμηση των δυνατοτήτων του οδηγού ή στην αδιαφορία για τον διπλανό του; Μήπως θεωρείται ότι η παραβατικότητα δεν θα έχει αρνητικές συνέπειες; Ή μήπως οφείλεται στην έλλειψη της απαραίτητης κυκλοφοριακής αγωγή; Δυστυχώς η απάντηση κρύβεται πίσω από όλα αυτά και κυρίως πίσω από την Έλλειψη Αγωγής.

Στη ρίζα κάθε τροχαίου υπάρχει πάντοτε ένα ανθρώπινο λάθος. Βελτίωση της οδικής ασφάλειας, σημαίνει βελτίωση της συμπεριφοράς αυτοκινητιστών, μοτοσικλετιστών, ποδηλατιστών και πεζών.

«Μαθαίνω –Προσέχω – Νοιάζομαι». Αυτό είναι το τρίπτυχο αντίδοτο στη λησμονημένη «πανδημία» των τροχαίων ατυχημάτων.

Ξεκινώντας από τις μικρές ηλικίες. Το παιδί δεν έχει αίσθηση του κινδύνου που διατρέχει στον δρόμο, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να τυπωθούν στο μυαλό του απλοί κανόνες, που θα του επιτρέψουν να τον αποφύγει.

Όλα, λοιπόν, είναι θέμα παιδείας ώστε να επιτευχθεί, μέχρι -την επόμενη 10ετία- το ευρωπαϊκό όραμα των μηδενικών απωλειών.

troxaio

Οι προτάσεις της Περιφέρειας Αττικής

  1. Να διαμορφωθεί και υιοθετηθεί, το ταχύτερο δυνατόν, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030. Ο δεσμευτικός Χάρτης που να αντιμετωπίζει ενιαία όλα τα ζητήματα που αποτυπώνονται διαχρονικά στις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.
  2. Η Οδική Παιδεία να καταστεί υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απώτερος στόχος, με πρακτική αξία και κίνητρο, η διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων (σήματα) και στις πρώτες τάξεις των Λυκείων της χώρας.
  3. Το εγχειρίδιο θεωρητικών εξετάσεων πρέπει να δίνει έμφαση σε ζητήματα που ελέγχουν την ικανότητα οδήγησης, συμπεριφοράς καθώς και γνώσης του ΚΟΚ. Να ισχύει για όλους, να είναι διατυπωμένο σε απλή γλώσσα και να λαμβάνει υπόψη όσους ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, Ρομά, κ.ά).
  4. Η καθιέρωση πιστοποιητικών επάρκειας εξεταστή και εκπαιδευτή και η διαρκής επαναξιολόγηση τους είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ.

Αυτό είναι ένα ελάχιστο πλέγμα θεσμικών προτάσεων που η Περιφέρεια Αττικής, έχει καταθέσει εγγράφως στα συναρμόδια Υπουργεία που συνοδεύονται με στοχευμένες παρεμβάσεις για το αδιάβλητο των εξετάσεων οδήγησης.

Η Περιφέρεια Αττικής, σχεδιάζει και υλοποιεί
  • Τη δημιουργία Θεματικού Πάρκου Οδικής Ασφάλειας και Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Αττική που θα συμπεριλαμβάνει και άλλους τομείς, όπως την ανακύκλωση, την αγροτοδιατροφή κ.ά.
  • Με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ξεκινούν προγράμματα βιωματικής εκπαίδευσης σε 25 σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής.
  • Σεμινάρια για την οδική συμπεριφορά στη γειτονιά και στην πόλη, με διαλέξεις και ομιλίες σε όλους τους δήμους της Αττικής.
  • Στο πλαίσιο της εφαρμογής των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) υλοποιείται πιλοτικά πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε πόλεις της Αττικής.
  • Αναβάθμιση του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής και  αναπλάσεις γειτονιών με περιβαλλοντικό πρόσημο και εκτεταμένα προγράμματα αποκατάστασης και ασφαλτόστρωσης πλήθους οδών της Αττικής.
Διαφήμιση