Αρχική Διάστημα NASA: Στην τελική ευθεία η αποστολή αστροναυτών στο Νότιο Πόλο

NASA: Στην τελική ευθεία η αποστολή αστροναυτών στο Νότιο Πόλο [ΦΩΤΟ]

Οι νέες αποστολές της NASA στη Σελήνη θα ταξιδέψουν πιο μακριά από ό,τι έχει αποτολμήσει ποτέ οποιοδήποτε διαστημόπλοιο στο παρελθόν.

0
NASA Artemis1
@NASA Artemis
Διαφήμιση

Με πυρετώδεις ρυθμούς προετοιμάζεται η πρώτη αποστολή αστροναυτών στο φεγγάρι από τη NASA, με στόχο να «φωτίσουν» το σκοτεινό τμήμα του δορυφόρου μέσα σε αυτή τη δεκαετία. Η αποστολή αναμένεται να προσγειωθεί στον Νότιο Πόλο, ένα μέρος όπου ο ήλιος σπάνια ανατέλλει πάνω από τους σεληνιακούς λόφους.

Στις επερχόμενες αποστολές του Artemis, ο πύραυλος Space Launch System (SLS) και το διαστημικό σκάφος Orion, εξοπλισμένα με πολλούς διαφορετικούς τύπους κινητήρων, θα ταξιδέψουν πέρα ​​από τη Σελήνη και πιο μακριά από ό,τι έχει αποτολμήσει ποτέ οποιοδήποτε διαστημόπλοιο κατασκευασμένο για ανθρώπους.

artemis engines diagram

Στην πρώτη αποστολή, ένα σύνολο 55 κινητήρων (μεταξύ του πυραύλου SLS και του διαστημικού σκάφους Orion) θα θα οδηγηθούν από την εξέδρα εκτόξευσης, γύρω από τη Σελήνη και θα επιστρέψουν πίσω στη Γη.

Η NASA ετοιμάζεται να εκπαιδεύσει τους μελλοντικούς εξερευνητές της σελήνης σε απόκοσμες συνθήκες. Αυτή την εβδομάδα, το Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον κυκλοφόρησε μια εικόνα δυτών της NASA που προσομοιώνουν τι θα ζήσουν οι αστροναύτες στον Νότιο Πόλο. Η εκπαίδευση πραγματοποιείται στο Εργαστήριο Ουδέτερης Πλευστότητας του οργανισμού στο Χιούστον, μια τεράστια πισίνα βάθους 12 μέτρων που έχει σχεδιαστεί για να προσομοιώνει συνθήκες χαμηλότερης βαρύτητας.

 

Η εκπαίδευση πραγματοποιείται στο Εργαστήριο Ουδέτερης Πλευστότητας του οργανισμού στο Χιούστον, μια τεράστια πισίνα βάθους 12 μέτρων που έχει σχεδιαστεί για να προσομοιώνει συνθήκες χαμηλότερης βαρύτητας.

Το Εργαστήριο Ουδέτερης Πλευστότητας είναι συχνά ένας έντονα φωτισμένος χώρος εκπαίδευσης. Αλλά για αυτήν την αποστολή, έχουν προσπαθήσει πολύ για να δημιουργήσουν συνθήκες σκότους.

«Αυτή η δοκιμή και αξιολόγηση περιελάμβανε το σβήσιμο όλων των εγκαταστάσεων και πηγών φωτισμού, την εγκατάσταση μαύρων κουρτινών στους τοίχους της πισίνας για την ελαχιστοποίηση των αντανακλάσεων και τη χρήση ισχυρής υποβρύχιας κινηματογραφικής λάμπας, για να δημιουργηθούν οι συνθήκες ακριβώς πριν από την επερχόμενη εκπαίδευση για τους αστροναύτες», εξηγεί η Μέγκαν Ντιν, ειδικός σε θέματα δημοσίων υποθέσεων της NASA.

Το χώμα στο κάτω μέρος της πισίνας προορίζεται να μιμείται το κιμωλιακό σεληνιακό έδαφος. Είναι ως επί το πλείστον «κοινή άμμος φίλτρου πισίνας», την οποία χρησιμοποιούν οι ιδιοκτήτες πισίνας για να «εγκλωβίσουν» βρωμιές και άλλα σωματίδια.

NASA Artemis
@NASA

Κινητήρας RS 25

Η αρχική διαμόρφωση του πυραύλου SLS, που ονομάζεται Block 1, θα χρησιμοποιηθεί στις τρεις πρώτες αποστολές Artemis και έχει ύψος 322 πόδια, που είναι ψηλότερο από το Άγαλμα της Ελευθερίας. Ζυγίζει 5,75 εκατομμύρια λίβρες και παράγει 8,8 εκατομμύρια λίβρες ώθησης κατά την εκτόξευση και την ανάβαση με την ισχύ τεσσάρων κινητήρων RS-25 και δύο συμπαγών κινητήρων πυραύλων, που συνήθως ονομάζονται ενισχυτές.

SLS Artemis NASA
SLS @NASA

Κάθε ενισχυτής είναι εξοπλισμένος με κινητήρα ανάφλεξης που αναφλέγει το στερεό προωθητικό. Περίπου δύο λεπτά μετά την πτήση, οι ενισχυτές θα διαχωριστούν από τον πύραυλο και οι κινητήρες RS-25 στο βασικό στάδιο θα συνεχίσουν να ωθούν τον Orion σε τροχιά.

Στη συνέχεια, τα φέρινγκ θα απελευθερωθούν για να αποκαλυφθεί η μονάδα σέρβις και ο κινητήρας ρίψης θα ενεργοποιηθεί για να διαχωρίσει το σύστημα ματαίωσης εκτόξευσης από το διαστημόπλοιο.

Περίπου οκτώ λεπτά μετά την εκτόξευση, οι κινητήρες RS-25 θα σβήσουν και το βασικό στάδιο θα χωριστεί από το Orion και το Interim Cryogenic Propulsion Stage(ICPS). Το μικρότερο αδερφάκι του RS-25, ο κινητήρας RL10, θα αναλάβει το ICPS.

Ο κινητήρας RL10 θα πυροδοτηθεί για λιγότερο από ένα λεπτό για να τοποθετήσει τον Orion μπροστά, ώστε να επιταχύνει το διαστημόπλοιο αρκετά γρήγορα και να απομακρυνθεί από την έλξη της βαρύτητας της Γης και να χαράξει μια πορεία με ακριβή τροχιά προς τη Σελήνη.

split apart graphic
Orion @NASA

Αφού ο κινητήρας RL10 ολοκληρώσει τη διαδικασία αποστολής του Orion στη Σελήνη, το ICPS θα διαχωριστεί από το Orion και η μονάδα θα χρησιμοποιήσει συνολικά 33 κινητήρες για να τον προωθήσει και να τοποθετήσει το διαστημόπλοιο κατά τη διάρκεια της αποστολής μέχρι να έρθει η ώρα για το Orion να επανέλθει.

Λίγο πριν την επανείσοδο στη Γη, η μονάδα θα διαχωριστεί από το Orion, και καθώς, θα ετοιμάζεται να εκτοξευθεί στον Ειρηνικό Ωκεανό, οι 12 κινητήρες του συστήματος ελέγχου αντίδρασης στη μονάδα πληρώματος θα διασφαλίσουν ότι το διαστημόπλοιο είναι σωστά προσανατολισμένο, με τη θερμική του ασπίδα στραμμένη προς τα κάτω για είσοδο στην ατμόσφαιρα της Γης και σταθερό κατά την κάθοδο.

Διαφήμιση