Αρχική Επιλεγμένα Πέντε ευεργετικές δράσεις του καφέ για τον οργανισμό

Πέντε ευεργετικές δράσεις του καφέ για τον οργανισμό

0
καφές
Εικόνα: UNSPLASH/Karl Fredrickson
Διαφήμιση

Η Ευρώπη καταναλώνει περισσότερο καφέ από οποιαδήποτε άλλη περιοχή, ξεπερνώντας τους 3 εκατομμύρια τόνους το 2019. Αυτό αποδίδει περίπου 4,1 κιλά κόκκων ανά κάτοικο. Η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας συνολικά.

Παρά την καθολική του απήχηση, ο ταπεινός κόκκος του καφέ έχει χαρακτηριστεί σε διαφορετικές χρονικές περιόδους τόσο ως κίνδυνος για την υγεία, όσο και ως όφελος για την υγεία. Και ενώ μια πρωινή κούπα καφέ μπορεί να σας κάνει πιο ενεργητικούς και καλύτερα συγκεντρωμένους, η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να οδηγήσει σε ανησυχία, συναισθήματα άγχους και αυξημένο καρδιακό ρυθμό.

Οι έρευνες δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ μειώνει τον κίνδυνο χρόνιας ηπατικής νόσου κατά το 1/5.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι όσοι πίνουν καφέ είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν λιπώδη νόσο του ήπατος, καρκίνο του ήπατος ή να πεθάνουν από χρόνια ηπατική νόσο.

Τρία έως τέσσερα φλιτζάνια ημερησίως μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από μια σειρά από καταστάσεις υγείας.
Η πρωινή ενίσχυση της καφεΐνης δεν βοηθά μόνο στην έναρξη της ημέρας σας – μπορεί επίσης να έχει οφέλη για την υγεία. Η κατανάλωση μερικών φλιτζανιών καφέ καθημερινά μειώνει τον κίνδυνο χρόνιας ηπατικής νόσου κατά περισσότερο από το ένα πέμπτο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο διαδικτυακό περιοδικό BMC Public Health.

Η κατανάλωση καφέ και η ηπατική νόσος

Για να διερευνήσουν τον αντίκτυπο του καφέ στην υγεία μας, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σάουθχαμπτον στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανέλυσαν τα δεδομένα υγείας της Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου, τα οποία έχουν συλλεχθεί από σχεδόν μισό εκατομμύριο ανθρώπους για περισσότερο από μια δεκαετία.

Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση καφέ σε οποιαδήποτε μορφή – αλεσμένο, στιγμιαίο, καφεϊνούχο ή μη – μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης χρόνιας ή λιπώδους ηπατικής νόσου κατά 19%, καρκίνου του ήπατος κατά 21% και μειώνει σχεδόν τους μισούς θανάτους από χρόνια ηπατική νόσο. Παθήσεις του ήπατος όπως αυτές σκοτώνουν περίπου δύο εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο.

Τα θετικά οφέλη για την υγεία συνδέονταν με τα άτομα που έπιναν τακτικά μια μέτρια ποσότητα: τρία έως τέσσερα φλιτζάνια κάθε μέρα βρέθηκε ότι ήταν το βέλτιστο επίπεδο κατανάλωσης, με τον αλεσμένο καφέ ελαφρώς πιο ευεργετικό από τη στιγμιαία ποικιλία.

«Ο καφές είναι ευρέως προσβάσιμος και τα οφέλη που βλέπουμε από τη μελέτη μας μπορεί να σημαίνει ότι θα μπορούσε να προσφέρει μια πιθανή προληπτική θεραπεία για χρόνια ηπατική νόσο. Αυτό θα ήταν ιδιαίτερα πολύτιμο σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα και χειρότερη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη και όπου το βάρος της χρόνιας ηπατικής νόσου είναι το μεγαλύτερο », δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Δρ. Όλιβερ Κένεντι, στο Medical News Today.

Επιπλέον οφέλη του καφέ

Αλλά τα οφέλη για την υγεία που σχετίζονται με την κατανάλωση καφέ δεν σταματούν εκεί. Η μέτρια, αλλά τακτική, πρόσληψη καφέ μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο και άλλων ασθενειών.

Ο καφές μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο σώμα με διάφορους τρόπους. Διεγείροντας χολικά οξέα, για παράδειγμα, που επιταχύνουν την διαδικασία της πέψης μέσω του παχέος εντέρου, με αποτέλεσμα ο ιστός του παχέος εντέρου να έχει πιθανότητα να εκτεθεί σε λιγότερες καρκινογόνες ουσίες. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο λέει ότι υπάρχουν «πιθανές ενδείξεις» ότι η κατανάλωση καφέ μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του ενδομητρίου και του ήπατος και μπορεί επίσης να έχει αντίκτυπο στους καρκίνους του δέρματος, του στόματος και του λαιμού, αν και τα στοιχεία εδώ δεν είναι τόσο καθοριστικά.

Επίσης, μια πρόσφατη μελέτη για τον ρόλο της διατροφής και της συμπεριφοράς στην καρδιακή ανεπάρκεια, διαπίστωσε ότι η αυξημένη κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μειωμένο μακροπρόθεσμο κίνδυνο. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσουν τα υπάρχοντα δεδομένα και διαπίστωσαν ότι ένα ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα μπορεί να μειώσουν την εμφάνιση καρδιακής ανεπάρκειας κατά σχεδόν το ένα τρίτο.

Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση καφεΐνης με μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης νόσου του Πάρκινσον. Οι ερευνητές δεν είναι ακόμη απόλυτα ξεκάθαροι τι ρόλο παίζει ο καφές, με τους περισσότερους να αποδίδουν το προστατευτικό αποτέλεσμα στην καφεΐνη. Άλλες πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι μερικά από τα λιπαρά οξέα που εμπεριέχονται στον καφέ μπορούν επίσης να επηρεάσουν την ασθένεια.

Η κατανάλωση τουλάχιστον δύο φλιτζανιών καφέ καθημερινά έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μετα-ανάλυση που αιτήθηκε η Εθνική Ένωση Καφέ των ΗΠΑ. Ενώ, ξεχωριστή έρευνα υποδηλώνει ότι συστατικά του καφέ όπως η καφεΐνη, το χλωρογενικό οξύ, το φερουλικό οξύ και το καφεϊκό οξύ θα μπορούσαν όλα να επηρεάσουν την παθολογία της κατάθλιψης.

Διαφήμιση