Σύνταξη: ecozen.gr
Ψηφίστηκε στη Βουλή τροποποίηση της σύμβασης του Ε-65. Ο βόρειος οδικός άξονας του Ε-65, που πλέον ξεκινά, θα είναι από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, με μήκος 70,5 χλμ. Το νομοσχέδιο, μετά τη θετική ψήφο από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, θα εισαχθεί την Τρίτη στην Ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση.
Υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος
Ο Ε-65 φιλοδοξεί να είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή δύο συν δύο λωρίδες και ΛΕΑ (λωρίδες έκτακτης ανάγκης). Η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα τρία χρόνια. Με προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ. Επίσης, έχουν προϋπολογιστεί και 38 εκατ. ευρώ επιπλέον για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές εργασίες που μπορεί να προκύψουν.
Κ. Καραμανλής: Ξεπεράσαμε την αβεβαιότητα
Κατά την ομιλία του στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής ανέφερε: «Σήμερα, μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, το έργο κατασκευής του βόρειου οδικού άξονα του Ε-65, μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης. Ένα έργο που πέρασε από “χίλια κύματα” πλέον εισέρχεται στην φάση της κατασκευής του». Ο υπουργός ανέφερε ότι ήδη βρισκόμαστε στο 55% των απαλλοτριώσεων και χρησιμοποιούμε, όπως και σε άλλα έργα εθνικής σημασίας, την διαδικασία του 7Α για να «τρέξει» αυτή η διαδικασία πολύ πιο γρήγορα, καθώς αυτή είναι μια αιτία που καθυστερεί πάντα τα έργα.
Πράσινο φως από ΕΕ – Μηδενική κρατική χρηματοδότηση
Σύμφωνα με τον υπουργό, “μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς, με αλλεπάλληλες επαφές και διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, καταφέραμε να πάρουμε το πολυπόθητο «πράσινο» φως”. “Προχωράμε άμεσα όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και με μηδενικούς εθνικούς πόρους”
Φιλικές στο περιβάλλον μετακινήσεις
Ο Κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι αυτός ο δρόμος σημαίνει γρήγορες, ασφαλείς και φιλικές στο περιβάλλον μετακινήσεις από την Αθήνα στην Μακεδονία και το αντίστροφο. Ή καλύτερες συνδέσεις με την Ιταλία μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τα Δυτικά Βαλκάνια και μέσω αυτών στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Επίσης, όπως είπε, το έργο θα βοηθήσει τη Δυτική Μακεδονία,”ενθαρρύνοντας νέες εταιρείες να εγκατασταθούν εκεί και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας”.
Συνολικές υποδομές 13 δισ. ευρώ
Ο κ. Καραμανλής αποτιμώντας το έργο που γίνεται στο υπουργείο έκανε λόγο για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, 13 δισ. ευρώ. Από αυτά, έχουν συμβασιοποιηθεί έργα έως 4 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη γραμμή 4 του Μετρό, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το ‘Ακτιο-Αμβρακία, καθώς 350 εκατ. ευρώ σε αντιπλημμυρικά έργα.
Αντιπολιτευτικές βολές
Νωρίτερα, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, δήλωσε επί της αρχής υπέρ της κύρωσης του έργου. Εξέφρασε, ωστόσο, εεπιφύλαξη για το επιπλέον κόστος των 38 εκατ. Ο βουλευτής δήλωσε πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ Χρήστος Γκόκας, τάχθηκε υπέρ της σύμβασης, σημειώνοντας πως ο Ε65 είναι ένα έργο σχετικά ώριμο που μπορεί και ξεκινά άμεσα. Άσκησε, όμως, κριτική γιατί και οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, δεν χρηματοδοτούνται.
Κατά των συμβάσεων τροποποίησης τάχθηκε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης. “Πρόκειται για ληστρικές συμβάσεις. Παραδίνουν τους εθνικούς οδικούς άξονες της χώρας για εκμετάλλευση σε επιχειρηματίες που θησαυρίζουν» επεσήμανε.
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κώστας Χήτας, επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί το κόμμα του στην Ολομέλεια.
Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ 25 Γιώργος Λογιάδης καταψήφισε το νομοσχέδιο, καθώς, όπως είπε, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, αποτελεί ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας.