Αρχική Μεταφορές Πανδημία: Πώς επηρεάστηκαν οι Ευρωπαίοι οδηγοί – Ποιοι είναι οι πιο νευρικοί

Πανδημία: Πώς επηρεάστηκαν οι Ευρωπαίοι οδηγοί – Ποιοι είναι οι πιο νευρικοί

0
οδήγηση
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Λιγότερο ..νευρικοί εμφανίζονται οι Ευρωπαίοι οδηγοί, ανάμεσα τους και οι Έλληνες, αφού φαίνεται πως ο πλέον του ενός έτους πανδημικός χρόνος έφερε χαλάρωση στην πίεση της κίνησης των δρόμων, ιδίως των αστικών κέντρων.

Ωστόσο φαίνεται πως οι κακές συνήθειες δύσκολα κόβονται και κάποιες μάλιστα μεγαλώνουν…

Οι οδηγοί πλέον δε βρίζουν τόσο εύκολα, αν και αυτή η συνήθεια είναι πολύ συχνή, με το 52% να δηλώνουν πως έχουν ήδη βρίσει έναν άλλο οδηγό. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2020.

Τα φετινά στοιχεία προέρχονται από το 11ο Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης του ιδρύματος Vinci Autoroutes.

Σύμφωνα με αυτά, έχει μειωθεί και το κορνάρισμα άνευ λόγου, κατά 4%, στο 47%, ενώ εξίσου έχει μειωθεί και η παρόρμηση και επιθετικότητα που ανέρχεται στο 12%.

Η Μεσόγειος “βασίλισσα” της νευρικότητας

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών είναι οι πιο νευρικοί, ενώ οι Έλληνες και οι Γάλλοι είναι αυτοί που βρίζουν περισσότερο τους άλλους με 65%.

Οι Ισπανοί από την άλλη, είναι οι “βασιλιάδες” στο κορνάρισμα, με 62%.

Η μικρή βελτίωση δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας

Με τόσο μικρά ποσοστά βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς λόγο πανδημίας, μάλλον η βελτίωση δεν ήρθε για να μείνει και θα φύγει μαζί με την πανδημία.

Επιφυλακτική ήταν και η Μπερναντέτ Μορό, γενική αντιπρόσωπος του ιδρύματος Vinci Autoroutes, που εκτιμά ότι η βελτίωση σημειώθηκε καθώς “υπάρχει λιγότερος κόσμος στο δρόμο, λιγότερη κυκλοφορία και συνεπώς λιγότερες εντάσεις”.

Ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι το 93% των οδηγών, που αποτελεί ακριβώς ίδιο με το περσινό ποσοστό, εξακολουθεί και φοβάται την επιθετική στάση των άλλων.

Μεγάλο πρόβλημα με κινητά και GPS

Χρήση τηλεφώνου κατά την οδήγηση
Χρήση τηλεφώνου κατά την οδήγηση

Σε ανοδική πορεία βρίσκεται η χρήση μέσων που αποσπούν την προσοχή. Αυτά είναι συστήματα όπως το τηλέφωνο, συστήματα πλοήγησης με GPS και άλλες μικροσυσκευές.

Μάλιστα οι κλήσεις μέσω συστήματος bluetooth την ώρα της οδήγησης έχουν ανέλθει στο 53%, σημειώνοντας αύξηση 3% μέσα στον τελευταίο χρόνο και 10% μέσα στα τελευταία 5 έτη.

Ενώ, 43% των οδηγών εισάγουν παραμέτρους στο σύστημα πλοήγησης την ώρα που οδηγούν, καταγράφοντας αύξηση 6% εντός 5ετίας.

Και χωρίς καμία έκπληξη, οι μεσογειακοί Έλληνες και Ιταλοί, με 57% πρωτοστατούν στην χρήση τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Ωστόσο οι Βέλγοι φαίνεται να το έχουν παρακάνει με τη χρήση GPS, με 55%.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos διαδικτυακά από τις 2 έως τις 15 Μαρτίου, μεταξύ 12.400 Ευρωπαίων, ηλικίας από 16 ετών και άνω. Ενώ, τουλάχιστον 1.000 συμπεριλαμβάνονταν από κάθε μία από τις 11 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα και ήταν οι Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Πολωνία, Ολλανδία και Σλοβακία.

Διαφήμιση