Αρχική COVID-19 ΕΜΑ: Καμία σύνδεση των mRNA εμβολίων με θρομβώσεις μέχρι στιγμής

ΕΜΑ: Καμία σύνδεση των mRNA εμβολίων με θρομβώσεις μέχρι στιγμής

0
εμβόλιο - κορονοϊός - τρίτη δόση
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Καμία σύνδεση των mRNA εμβολίων κατά της covid-19 μέχρι στιγμής, με θρομβώσεις δεν έχει εντοπίσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ).

Σε αντίθεση με την ανακοίνωσή του νωρίτερα τον Απρίλιο ότι υπάρχει κάποια σύνδεση μεταξύ της εμφάνισης θρόμβων και των εμβολίων των εταιρειών AstraZeneca και Johnson & Johnson, δεν έχει εντοπίσει τίποτα παρόμοιο για τα -mRNA- εμβόλια των εταιριών Pfizer/BioNTech και Moderna και της εμφάνισης περιπτώσεων θρομβοεμβολών. Παρά το γεγονός ότι παρακολουθεί εντατικά τα εν λόγω εμβόλια.

Σχετικά με τα συνδεόμενα με θρομβώσεις εμβόλια, είχε ωστόσο σημειώσει ότι και για τα δύο τα οφέλη υπερτερούν του κινδύνου.

Η Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΜΑ (PRAC) «συνεχίζει να εξετάζει το Comirnaty (το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech) και το εμβόλιο της Moderna κατά της Covid-19 για σπάνιους θρόμβους με χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων» ανέφερε στη σχετική ανακοίνωσή του ο ΕΜΑ.

Τα δύο αυτά εμβόλια χρησιμοποιούν την τεχνολογία του αγγελιαφόρου RNA, είναι δηλαδή διαφορετικά από εκείνα των AstraZeneca και J&J.

Μέχρι σήμερα έχουν αναφερθεί μόνο «μερικές περιπτώσεις», σε ανθρώπους που έλαβαν εμβόλιο αυτής της τεχνολογίας, διευκρίνισε και θεωρεί ότι σε αυτό το στάδιο δεν έχει διαπιστωθεί κάποια σύνδεσή τους.

Λιγότερες θρομβώσεις από όσους δεν έχουν εμβολιαστεί

«Οι αριθμοί αυτοί είναι εξαιρετικά χαμηλοί και η συχνότητα -εμφάνισης θρόμβων- είναι μικρότερη από εκείνη που σημειώνεται σε ανθρώπους που δεν έχουν εμβολιαστεί» αναφέρει, εξηγώντας ότι «οι περιπτώσεις που μελετήθηκαν δεν φαίνεται να παρουσιάζουν το συγκεκριμένο κλινικό σχήμα» που παρατηρείται με τα εμβόλια των AstraZeneca και J&J.

Παράλληλα ο Οργανισμός ξεκίνησε την αξιολόγηση ενός πιθανού φαρμάκου για την Covid-19, της σοτροβιμάμπης, ενός μονοκλωνικού αντισώματος που παρασκευάζεται από βρετανικές και αμερικανικές εταιρείες.

Οι τελευταίες εξελίξεις:

Διαφήμιση