Αρχική Special Topics Οι επιστήμονες ανακάλυψαν θαλάσσια ζωή 900μ. κάτω από το πάγο της Ανταρκτικής

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν θαλάσσια ζωή 900μ. κάτω από το πάγο της Ανταρκτικής

Ανταρκτική

Σύνταξη: ecozen.gr

Θαλάσσια ζωή έχει ανακαλυφθεί σε απόσταση 900 μέτρων κάτω από το πάγο της Ανταρκτικής. Κάτι που προκαλεί έκπληξη στους επιστήμονες.

Ερευνητές από τη Βρετανική Ανταρκτική Έρευνα (BAS) βρήκαν ζώα – συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων σφουγγαριών και αρκετών δυνητικά μη ανακαλυφθέντων ειδών – που ζουν σε απόλυτο σκοτάδι και θερμοκρασίες -2,2 ° C.

Πολύ λίγα πλάσματα βρέθηκαν να ζουν σε τόσο ακραίες συνθήκες. Και η ανακάλυψη έρχεται σε αντίθεση με όλες τις προηγούμενες θεωρίες για το είδος της ζωής που θα μπορούσε να επιβιώσει εκεί.

Πώς ανακάλυψαν κατά λάθος την θαλάσσια ζωή

Οι γεωλόγοι έκαναν διάτρηση στον πάγο για να συλλέξουν δείγματα ιζημάτων. Αφού κατέβασαν τις κάμερες στον πάγο για να ερευνήσουν, είδαν «παράξενα πλάσματα» να προσκολλώνται στο βράχο.

Οι ερευνητές “σκόνταψαν” στον ζωντανό βράχο αφού βύθισαν μια γεώτρηση μέσα σε ένα χιλιόμετρο περίπου του πάγου Filchner-Ronne στη νοτιοανατολική Θάλασσα του Weddell για να πάρουν έναν πυρήνα ιζήματος από τον βυθό.

«Περιμέναμε να ανακτήσουμε έναν πυρήνα ιζήματος από κάτω από το πάγο πάγου, οπότε ήρθε μια έκπληξη όταν χτυπήσαμε τον ογκόλιθο και είδαμε από τα βίντεο ότι υπήρχαν ζώα σε αυτό», λέει ο Δρ Τζέιμς Σμιθ, βιογεωλόγος στο BAS και μέλος της ομάδας γεωτρήσεων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν χθες Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου στο Frontiers in Marine Science.

Φωτογραφίες και βίντεο δείχνουν ότι ο λίθος φιλοξενεί τουλάχιστον δύο τύπους σφουγγαριών. Ένας από τους οποίους έχει ένα μακρύ στέλεχος που ανοίγει στο κεφάλι. Και άλλους οργανισμούς. Που θα μπορούσαν να είναι σκουλήκια ή μίσχοι και έχουν επίσης αναπτυχθεί στο βράχο.

Ανταρκτική

Ο χώρος γεώτρησης ήταν 260 χιλιόμετρα μακριά από το ανοιχτό νερό. Αφήνοντας τους επιστήμονες να προβληματίζονται για το πώς αυτά τα πλάσματα λαμβάνουν αρκετή τροφή για να επιβιώσουν.

Σε τέτοιες συνθήκες, που είναι τόσο μακριά από το φως του ήλιου, θα περίμεναν να βρουν ζώα που μετακινούνται για να επιβιώσουν – όπως ψάρια, σκουλήκια.

Περιγραφόμενο ως “τυχερό ατύχημα”, αυτό εγείρει περισσότερα ερωτήματα από ό, τι απαντά. Συμπεριλαμβανομένου του τι θα συνέβαινε σε αυτές τις πρόσφατα ανακαλυφθείσες κοινότητες εάν το παγόβουνο κατέρρεε, λέει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Δρ Χουβ Γκρίφιθς.

Ο μεγαλύτερος ανεξερεύνητος βιότοπος

Τα επιπλέοντα ράφια πάγου είναι “ο μεγαλύτερος ανεξερεύνητος βιότοπος” στο Νότιο Ωκεανό, σύμφωνα με το BAS.

Αν και καλύπτουν 1,5 εκατομμύριο τετραγωνικά χιλιόμετρα από την Ανταρκτική, μέχρι τώρα έχει μελετηθεί μόνο μια έκταση γηπέδου τένις.

Ωστόσο, το παράθυρο για τη μελέτη αυτών των προηγουμένως ανεξερεύνητων οικοσυστημάτων ενδέχεται να κλείνει.

Η υπερθέρμανση του πλανήτη αυξάνει τον κίνδυνο τα ράφια πάγου της Ανταρκτικής, συμπεριλαμβανομένου του πάγου Filchner-Ronne όπου βρέθηκε αυτή η θαλάσσια ζωή, να καταρρεύσουν στη θάλασσα.

Τον Δεκέμβριο, ένα τεράστιο κομμάτι πάγου με το μέγεθος του Λουξεμβούργου που έσπασε από το πάγο Larson C έθεσε σε κίνδυνο ένα από τα πιο σημαντικά οικοσυστήματα στον κόσμο.

Οι ειδικοί προειδοποίησαν ότι καθώς η Ανταρκτική γίνεται πιο ζεστή, το φαινόμενο θα γίνει πιο συνηθισμένο.

Αυτό αφήνει στους επιστήμονες μια πρόκληση. Να μάθουν ό,τι μπορούν για αυτά τα μη ανακαλυφθέντα οικοσυστήματα πριν φύγουν για πάντα.

“Για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις μας, θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να πλησιάσουμε αυτά τα ζώα και το περιβάλλον τους, προσθέτει ο Δρ Χουβ Γκρίφιθς.

Κι αυτό είναι κάτω από 900 μέτρα πάγου και 260 χλμ. μακριά από τα πλοία όπου βρίσκονται τα εργαστήρια μας.

Αυτό σημαίνει ότι ως πολικοί επιστήμονες θα πρέπει να βρούμε νέους και καινοτόμους τρόπους για να τους μελετήσουμε και να απαντήσουμε σε όλες τις νέες ερωτήσεις που έχουμε”.