Αρχική Special Topics Αποζημιώσεις για την απόκλιση ταχύτητας στο internet

Αποζημιώσεις για την απόκλιση ταχύτητας στο internet

0
internet ταχύτητα
Διαφήμιση

Αποζημίωση στους χρήστες του Ίντερνετ για τις αποκλίσεις της ταχύτητας του δικτύου από την ρεαλιστικά αναμενόμενη, επρόκειτο να καταβάλουν από σήμερα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Μάλιστα, σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο νέος κανονισμός καθιστά υποχρεωτική την ενημέρωση, από όλους τους πάροχους υπηρεσιών πρόσβασης στο internet προς τους συνδρομητές τους, για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους. 

Ενημέρωση

Τόσο οι παλιοί όσο και οι καινούργιοι συνδρομητές θα πρέπει να ενημερώνονται άμεσα για τις αναμενόμενες ταχύτητες στο δίκτυο τους. Μάλιστα, για τους νέους συνδρομητές θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση πριν την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, καθώς σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, αυτή θα αποτελεί μέρος των όρων σύμβασης. Επιπλέον, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα να λάβει αποζημίωση ή να του προσφέρουν επανόρθωση, εάν παρατηρηθεί συνεχομένη ή επαναλαμβανόμενη αρνητική απόκλιση από την ελάχιστη ταχύτητα.

Αποζημίωση

Οι αποζημιώσεις-επανορθώσεις στους λογαριασμούς των συνδρομητών θα γίνονται με:

  • παροχή έκπτωσης στον επόμενο λογαριασμό
  • επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου
  • δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα λήψης – αποστολής δεδομένων, πλησιέστερη στην ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί πραγματικά (εφόσον υπάρχει τέτοιο πακέτο), χωρίς να χρειάζεται να καταβληθεί από τον συνδρομητή τέλος για την πρόωρη διακοπή-καταγγελία μιας σύμβασης ορισμένου χρόνου. Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται ακόμα και μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών σύνδεσης.

Καταγγελία σύμβασης

Οι χρήστες μπορούν να υποβάλλουν αζήμια καταγγελία σε περίπτωση που η απόκλιση είναι:

  • μεγαλύτερη από 30% για τα ADSL δίκτυα
  • μεγαλύτερη από 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας

Η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί εφόσον το πρόβλημα δεν έχει διορθωθεί εντός 30 ημερών από την υποβολή του παράπονου.

Στην περίπτωση αυτή, εξακολουθούν να ισχύουν μόνο οι υποχρεώσεις των μερών όσον αφορά την καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού, όπως αυτές ίσχυαν κατά την τελευταία συναφθείσα μεταξύ αυτών σύμβαση ορισμένου χρόνου.

Σημαντικό να τονίσουμε ότι, σε περίπτωση που οι καθυστερήσεις αποκατάστασης οφείλονται στο συνδρομητή, αυτό δεν προσμετράτε στο διάστημα των 30 ημερών. Σε αυτή την περίπτωση ο συνδρομητής ενημερώνετε από τον πάροχο για τη νέα ημερομηνία που έχει δυνατότητα να υποβάλλει καταγγελία.

Έλεγχος καταγγελίας

Οι συνδρομητές θα μπορούν να υποβάλλουν τα παράπονα τους μέσα από την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών που διαθέτει κάθε εταιρεία. Οι συνδρομητές ενδέχεται να χρειαστεί να κάνουν και κάποιες μετρήσεις, με βάση τα μετρητικά μέσα της κάθε εταιρείας.

Οι πάροχοι θα επικαιροποιούν τις τιμές των ταχυτήτων σύνδεσης τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο. Οι συνδρομητές θα μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία σε περίπτωση που υποβαθμίζονται οι ήδη παρεχόμενες ταχύτητες.

Ο έλεγχος μιας καταγγελίας ορίζεται ότι πρέπει να:

  • γίνεται σε ώρες αιχμής είτε στη ροή καθόδου ή στη ροή ανόδου ή και στις δύο ροές, ανάλογα με το παράπονο/καταγγελία του συνδρομητή.
  • εξετάζεται από τον πάροχο με συνάφεια όσο αφορά τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από το συνδρομητή

Επιπλέον, θα υπάρχει και προσωποποιημένη ενημέρωση στους υφιστάμενους συνδρομητές για τις αλλαγές των όρων της σύμβασης, μέσω του λογαριασμού τους ή μέσω SMS ή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Έλεγχος δικτύου

Οι συνδρομητές μπορούν να ενημερώνονται, να ελέγχουν και να επιβεβαιώνουν τις ταχύτητες, καθώς και άλλες παραμέτρους ποιότητας, μέσα από τις ιστοσελίδες των παρόχων, σε διαθέσιμες διαδικτυακές εφαρμογές.

Επιπλέον, οι πάροχοι ενημερώνουν τους συνδρομητές για τυχόν παράγοντες που επηρεάζουν την μετρούμενη ταχύτητα ή/και άλλες παραμέτρους ποιότητας.

Τα πρωτογενή δεδομένα για την εκτίμηση ταχύτητας και άλλων ποιοτικών παραμέτρων από τους παρόχους είναι διαθέσιμα, για τουλάχιστον δύο έτη από την ημερομηνία έκδοσης των ενημερώσεων/επικαιροποιήσεων :

  • στους συνδρομητές
  • στην ΕΕΤΤ
  • στους αρμόδιους φορείς επίλυσης διαφορών για έλεγχο σε ψηφιακή δομημένη μορφή

Ο πάροχος μπορεί επιλέξει τα πρωτογενή δεδομένα να είναι δημοσίως διαθέσιμα, διαγράφοντας ή καθιστώντας ανώνυμα τυχόν προσωπικά δεδομένα χρηστών.

 

Διαφήμιση