Η Airbus παρουσίασε σχέδια για την παραγωγή των πρώτων εμπορικών αεροπλάνων μηδενικών εκπομπών στον κόσμο που λειτουργούν με υδρογόνο. Το πρώτο αεροσκάφος θα είναι έτοιμο έως το 2035.
Η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική εταιρεία δημοσίευσε τρεις διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών. Καθεμία από τις οποίες εξερευνά μια διαφορετική προσέγγιση για την επίτευξη πτήσης μηδενικών εκπομπών. Αλλά όλες βασίζονται στο υδρογόνο ως κύρια πηγή ισχύος.
“Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για τον τομέα της εμπορικής αεροπορίας στο σύνολό του, δήλωσε σε ανακοίνωση ο CEO της Airbus Γκουίλιαμ Φόρι.
Και σκοπεύουμε να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο στην πιο σημαντική μετάβαση που έχει δει ποτέ αυτή η βιομηχανία”.
“Συναρπαστικές επιλογές”
- Ο πρώτος τύπος θα μπορούσε να μεταφέρει 120 έως 200 επιβάτες σε περίπου 2.000 ναυτικά μίλια.
Ο σχεδιασμός του turbofan θα τροφοδοτείται από έναν τροποποιημένο κινητήρα αερίου-στροβίλου που λειτουργεί με υδρογόνο, αντί για καύσιμα jet. - Ο δεύτερος, μια σχεδίαση turboprop, θα μεταφέρει έως 100 επιβάτες πάνω από 1.000 ναυτικά μίλια.
- Ο τρίτος μια σχεδίαση «αμαξώματος μικτής πτέρυγας», θα εξυπηρετεί έως και 200 επιβάτες για ταξίδι 2.000 ναυτικών μιλίων.
So excited to have shared our #zeroe concept aircraft with you!
Missed it? We’ve got you covered. Check this out 👇But this is only the beginning. Stay tuned for more in the weeks to come!
Learn more on our website: https://t.co/rl1CcXfsiK#ZeDay #ZeroEmissionsDay pic.twitter.com/iAMkofvz9e— Airbus (@Airbus) September 21, 2020
“Το υδρογόνο έχει διαφορετική πυκνότητα ογκομετρικής ενέργειας από το καύσιμο jet. Οπότε πρέπει να μελετήσουμε άλλες επιλογές αποθήκευσης και αρχιτεκτονικές αεροσκαφών από τις υπάρχουσες, δήλωσε ο Ζαν-Μπρες Ντιμό, επικεφαλής μηχανικός της Airbus
Αυτό σημαίνει ότι η οπτική εμφάνιση των μελλοντικών αεροσκαφών μηδενικών εκπομπών θα αλλάξει.
Αυτές οι τρεις διαμορφώσεις μας προσφέρουν μερικές συναρπαστικές επιλογές για περαιτέρω εξερεύνηση”.
Οι μηχανικοί της Airbus πρόκειται να αρχίσουν να εργάζονται σε προγράμματα επίδειξης υδρογόνου τους επόμενους μήνες.
Για να δοκιμάσουν τις τεχνολογίες καύσης υδρογόνου και να προετοιμάσουν ένα πρωτότυπο αεροσκάφους πλήρους κλίμακας έως τα τέλη της δεκαετίας του 2020.