Αρχική Περιβάλλον Η νησιωτικότητα στο επίκεντρο των συζητήσεων

Η νησιωτικότητα στο επίκεντρο των συζητήσεων

0
Πάρος
Διαφήμιση

Η νησιωτικότητα, η νησιωτική πολιτική και η βιώσιμη ανάπτυξη βρέθηκαν για μια ακόμη φορά στο επίκεντρο της συζήτησης, κατά το συνέδριο «1ο International Conference: Design and Management of Port, Coastal and Offshore Works» που φιλοξενήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος τόνισε κατά την εισήγησή του: «Τα ελληνικά νησιά αποτελούν πολύτιμη περιουσία για τη χώρα μας όχι μόνο γιατί είναι η ναυαρχίδα του τουρισμού, αλλά και γιατί διαθέτουν πλούσιο οικολογικό απόθεμα». Κάθε νησί συγκροτεί ένα μοναδικό αναπτυξιακό οικοσύστημα με τη δική του ταυτότητα. Όπως είπε, «η ιδιαιτερότητα και η διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει τα ελληνικά νησιά θέτει εκ των πραγμάτων το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας, εάν δηλαδή θα έπρεπε να ρυθμιστεί η ανάπτυξη κάποιων νησιών στα όρια της φέρουσας ικανότητας, τροποποιώντας το αναπτυξιακό μοντέλο».

«Κάθε συζήτηση για τη νησιωτικότητα και τη νησιωτική πολιτική εάν δεν λαμβάνει υπόψη τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ για το 2030 και τη Συμφωνία των Παρισίων για την Κλιματική Αλλαγή είναι άσκοπη, διότι οι δύο αυτοί πυλώνες συνδέονται με τους διαθέσιμους πόρους, τη βιοποικιλότητα και την ποιότητα ζωής», συμπλήρωσε ο κ. Φάμελλος.

Έλλειψη υποδομών

νησί
Διαβάστε επίσης: Σημαντική πρωτοβουλία του Ιδρύματος Λασκαρίδη για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης

Ο κ. Φάμελλος τόνισε ότι τίθενται βασικά ζητήματα υποδομών, διότι υπάρχουν νησιά που δεν έχουν λιμάνια, ή κοινωνικές υποδομές και δεν εξασφαλίζουν σε όλους τους πολίτες ισότιμη πρόσβαση στα αγαθά της ζωής. Υπήρχε όμως ένα λανθασμένο μοντέλο ανάπτυξης και συνεπώς, «δεν μπορούμε να επιτρέψουμε άλλο έναν αποσπασματικό σχεδιασμό, αμφισβητώντας την επάρκεια πόρων σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο, διότι μια τέτοια επιλογή θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις και στην επιχειρηματικότητα και στην κοινωνία», εξήγησε ο Αν. ΥΠΕΝ.

Αναφέρθηκε επίσης στη θαλάσσια στρατηγική και στον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, λέγοντας ότι αμφότερα κινούνται πλέον εντός του ευρωπαϊκού και εθνικού θεσμικού πλαισίου. «Η Ελλάδα είχε παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω ελλειμμάτων και καθυστερήσεων στη θαλάσσια στρατηγική, όμως πλέον, από το 2018, είμαστε η τρίτη ευρωπαϊκή χώρα που υπέβαλε Έκθεση Αξιολόγησης για την κατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ενώ από το 2017 έχουμε θαλάσσια στρατηγική που συνδέεται και με τη διαχείριση απορριμμάτων και με τη ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος», σημείωσε, προσθέτοντας ότι στην Ευρώπη αναπτύσσεται ένα καινούργιο κεφάλαιο για τη θαλάσσια στρατηγική που συνδέεται με τη διαχείριση των πλαστικών, ιδιαίτερα των πλαστικών μιας χρήσης.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Λιμενικών Έργων της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και το Πανεπιστήμιο Πατρών και με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) και του ΣΕΓΜ.

Διαφήμιση