Αρχική Ειδήσεις Πρέπει να τρώμε γλουτένη ή όχι;

Πρέπει να τρώμε γλουτένη ή όχι;

0

Ας ξεκινήσουμε με το τι είναι γλουτένη. Είναι ένα μόριο πρωτεΐνης που βρίσκεται κυρίως στο σιτάρι. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, η γλουτένη (σιτάρι) διασταυρώθηκε και υβριδοποιήθηκε για να αυξηθεί η απόδοση των δημητριακών. Αυτό παρήγαγε πάνω από 40.000 ποικιλίες σιταριού. Επίσης αύξησε την ελαστικότητα του σιταριού, έτσι ώστε το ψωμί να είναι πιο λαστιχωτό και απολαυστικό.

1. Το μόριο αυτό η γλουτένη αλλάζει την κυτταρική ισοδυναμία μιας μπάλας του τένις σε μία του βόλεϊ.

Όσο μεγαλύτερο είναι το μόριο πρωτεΐνης, τόσο πιο δύσκολο είναι για το πεπτικό σας σύστημα να το διασπάσει εντελώς. Απαιτεί πιο πολύ οξύ του στομάχου, περισσότερα παγκρεατικά ένζυμα και άλλα μικρά ένζυμα στο έντερο. Αυτό εξηγεί γιατί για κάποιους από εσάς το στομάχι σας βαραίνει σαν να έχετε καταπιεί το μία μπάλα του βόλεϊ μετά την κατάποση του. Το οξύ του στομάχου σας, είναι ανεπαρκή για την κατανομή αυτού του εύσωμου μορίου.

2. Η γλουτένη διεγείρει τη ζωνουλίνη, μια πρωτεΐνη που αυξάνει την διαπερατότητα του εντέρου.

Η Ζωνουλίνη αρχίζει να ανοίγει τις στενοσυνδέσεις που κρατούν το λεπτό έντερο αδιαπέραστο από βακτήρια και αχώνευτα τρόφιμα. Εάν δεν μασάτε καλά το φαγητό σας (οι περισσότεροι από εμάς), στη συνέχεια, αφού το έντερο είναι πιο διαπερατό, περισσότερο φαγητό μπορεί να γλιστρήσει στην κυκλοφορία του αίματος και να προκαλέσει ανοσολογική απόκριση. Μπορεί να είναι ένα χάος.

Αν θέλετε να συνεχίσει να τρώτε γλουτένη και να μειώσετε την πιθανότητα αυτής της απάντησης, μπορείτε να μασάτε το φαγητό σας έτσι θα έχετε μόνο αμινοξέα (από πρωτεΐνη), η γλυκόζη και φρουκτόζη (από υδατάνθρακες) και βιταμίνες και ανόργανα συστατικά που θα εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος. Αυτό είναι το μόνο που θα πρέπει να απορροφηθεί στην κυκλοφορία του αίματος και δεν παρατηρήθηκε καμία ανοσολογική αντίδραση.

3. Η επαναλαμβανόμενη έκθεση στη γλουτένη μπορεί να έχει ήδη καταστρέψει το λεπτό έντερο σας.

Εάν τρώτε σιτάρι τέσσερις φορές την ημέρα για 20 χρόνια (εύκολο να το κάνουμε – δημητριακά για πρωινό, μπισκότα ως σνακ, κρουτόν στη σαλάτα και ψωμί με το γεύμα σας) είναι πολύ πιθανό το έντερο να είναι ήδη διαπερατό και η ρύθμιση που χρειάζεται να μην υπάρχει για μια αυξημένη ανοσολογική απόκριση στα τρόφιμα.

4. Είσαι μέσα στο άγχος.

Οι περισσότεροι από εμάς δεν ζουν σε ένα μικρό νησί στην Ελλάδα, όπου τρώμε από τη γη, έχουν υποστηρικτική κοινότητα, το παιχνίδι και το χρόνο για προσευχή. Είμαστε συχνά πολύ απασχολημένοι για να κάνουμε ένα διάλειμμα για μπάνιο. Το άγχος εξαντλεί τη γλουταμίνη ένα μόριο πρωτεΐνης που βοηθά να κρατήσει τις στενοσυνδέσεις στο λεπτό έντερο ανέπαφες.

5. Επιθυμείται μπισκότα, ψωμί και ζυμαρικά.

Αυτό είναι ένα εύκολο σημάδι για να καθορίσει εάν έχετε ήδη αναπτύξει μια ευαισθησία στη γλουτένη ή το σιτάρι. Όταν έχετε μια υπερ-ανοσολογική αντίδραση σε κάποιο τρόφιμο, θα αρχίσει να παρεμβαίνει με την παραγωγή του σώματος της σεροτονίνης. Το ανοσοποιητικό σύστημα αρχίζει να χρησιμοποιεί τις πρώτες ύλες που διαφορετικά θα χρειαζόταν να δημιουργηθεί σεροτονίνη. Λιγότερη σεροτονίνη μπορεί να σημαίνει περισσότερους πόθους τροφίμων.

6. Τα  βακτήρια του εντέρου σας έχουν ‘’τρελαθεί’’.

Τα βακτήρια του εντέρου σας μπορεί να είναι η σωτηρία σας ή ο εχθρός σας. Εάν έχετε μια ανισορροπία των παθογόνων βακτηρίων (ή μαγιά ή παράσιτα) που θα λατρέψουν την αχώνευτη γλουτένη θα το χρησιμοποιήσουν για να πολλαπλασιαστούν. Επίσης να ζυμώσουν και να σας δώσουν μια φουσκωμένη κοιλιά. Αλλά αν έχετε ωραία μικρο-χλωρίδα (σκεφτείτε τα λουλούδια έναντι των ζιζανίων), τότε η αχώνευτη γλουτένη δεν είναι πιθανό να προκαλέσει μεγάλη δυσφορία.

Έτσι … .θα έπρεπε να τρώτε γλουτένη ή όχι;

Όχι, εάν:

Έχετε κοιλιοκάκη

Έχετε μια ασθένεια αυτοάνοση

Φουσκώνετε μετά το φαγητό με γλουτένη

Είστε αγχωμένοι

Έχετε διαταραχές της διάθεσης

Ναι, εάν:

Μπορείτε να το φάτε περιστασιακά και να επιλέξτε δημητριακά όπως μονόκοκκου σίτου

Μπορείτε να μασάτε το φαγητό σας

Έχετε ενεργά μικροχλωρίδα του εντέρου σας με αντιμυκητιασικά,  προβιοτικά και προστατευτικά στοιχεία απέναντι στη γλουταμίνη

Έχετε φάει γλουτένη σε μη τακτική βάση

Δεν έχετε τα γονίδια για την κοιλιακή ή άλλες αυτοάνοσες συνθήκες.

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here