Αρχική Ειδήσεις ΥΜΕ: Ανανεώνονται 14 συρμοί του Ηλεκτρικού-Γραμμή1 του Μετρό

ΥΜΕ: Ανανεώνονται 14 συρμοί του Ηλεκτρικού-Γραμμή1 του Μετρό

Σε τροχιά εκσυγχρονισμού τίθεται πλέον ο “παραγκωνισμένος” Ηλεκτρικός, η ανακαίνιση του οποίου μπορεί τώρα να ξεκινήσει, μετά την εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων!

0
grammi 1 the total business.jpg
Διαφήμιση

Το “πράσινο φως” για τη χρηματοδότηση σχετικά με την ανακαίνιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό (Ο γνωστός σε όλους Ηλεκτρικός) που εκτείνεται από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά, έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ύστερα από ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Το συνολικό επιλέξιμο κόστος για το έργο ανέρχεται σε 12,3 εκατ. ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», του Ταμείου Συνοχής.

Πρόκειται για σημαντική επένδυση με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, στο πλαίσιο ενός καινοτόμου έργου κυκλικής οικονομίας, που συνδυάζει την ανανέωση των συρμών, με την παράλληλη ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών. Με το συγκεκριμένο έργο ο Ηλεκτρικός θα αλλάξει όψη, ενώ αναμένονται και  σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, εξοικονόμηση ενέργειας, επιτυγχάνοντας παράλληλα πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες για τον πολίτη.

Siemens Μετρό ΗΣΑΠ 678x381

Εκτιμάται ότι ο εκσυγχρονισμός θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια, ενώ η υψηλότερη άνεση και η βελτιωμένη αξιοπιστία θα κάνουν τα τρένα πιο ελκυστικά για τους επιβάτες, κάτι που θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων.

Η Αθήνα μπορεί να προσβλέπει σε λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου χάρη στα εκσυγχρονισμένα τρένα και την αναβάθμιση δύο υποσταθμών ανάκτησης ενέργειας, καθώς και χάρη στην εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το ηλεκτρικό φρενάρισμα, τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά 15%.

Σημειώνεται ότι με το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανοίγει ο δρόμος για περαιτέρω επενδύσεις από την περίοδο χρηματοδότησης 2021–2027, γεγονός που σημαίνει ότι η συνολική επένδυση για αυτό το έργο θα ανέλθει σε περισσότερα από 94 εκατομμύρια ευρώ.

ilektrikos isap prasini grammi (4) (1)

Η επέκταση βορειότερα της Κηφισιάς

Την ίδια ώρα, γίνεται προσπάθεια να «αναστηθεί» ένα πλάνο που είχε παγώσει σχεδόν για δύο δεκαετίες και αφορά στην επέκταση της Γραμμής 1 βορειότερα του -τερματικού- σταθμού της Κηφισιάς.

Αυτή τη στιγμή, το πιο πιθανό σενάριο είναι η επέκταση να πραγματοποιηθεί μέχρι τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης, εξέλιξη που αν τελικά πραγματοποιηθεί θα συνδέσει τα μέσα σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.

Στο σχέδιο είχε αναφερθεί και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα λοιπόν με το πλάνο, ο σημερινός σταθμός «Κηφισιά» θα υπογειοποιηθεί, στη συνέχεια να δημιουργηθεί σήραγγα μήκους κοντά στα 3 χιλιόμετρα που θα οδηγεί στον ενδιάμεσο σταθμό «Νέα Ερυθραία» και τελικά ο συρμός να φτάνει στον τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο υπήρχε πρωτοβουλία με σκοπό ο ηλεκτρικός να φτάνει μέχρι τον Άγιο Στέφανο.

Διαφήμιση