Αρχική Special Topics Τηλεσκόπιο Hubble: Εντυπωσιάζουν οι φωτογραφίες από σπειροειδή γαλαξία

Τηλεσκόπιο Hubble: Εντυπωσιάζουν οι φωτογραφίες από σπειροειδή γαλαξία

spiroeidis galaxias

Νέες και άκρως εντυπωσιακές εικόνες μας χαρίζει το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, αποτυπώντας μέσα από το φακό του τον NGC 4423, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 55 εκατομμυρίων ετών φωτός στον αστερισμό της Παρθένου

To τηλεσκόπιο Hubble παρουσιάζει τον σπειροειδή γαλαξία NGC 4423. Ο γαλαξίας έχει θεαματικούς καμπυλωτούς βραχίονες που εκτείνονται από ένα φωτεινό κέντρο, διανθισμένους με πιο σκοτεινές, λιγότερο πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Αλλά όταν τον παρατηρούμε από τη Γη φαίνεται μάλλον ακανόνιστος, όπως σημειώνεται.

O NGC 4423 είναι ένας γαλαξίας που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 55 εκατομμυρίων ετών φωτός στον αστερισμό της Παρθένου.

spiral galaxies resize

Τί είναι οι σπειροειδείς γαλαξίες; Η “Αστροπύλη” από το Πλανητάριο μας εξηγεί

Δια μέσου των αιώνων η ασημένια αψίδα του Γαλαξία μας κέντρισε τόσο τη φαντασία όσο και την περιέργεια του ανθρώπινου νου. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τον είδαν σαν ένα μεγάλο κάμπο από σιτάρι σπαρμένο στον ουρανό από τη θεά τους Ίσιδα, ενώ οι ψαράδες της Άπω Ανατολής τον φαντάστηκαν σαν ένα κοπάδι από χρυσόψαρα. Οι αρχαίοι Έλληνες τον είχαν ονομάσει “Κύκλο Γαλακτικό”, ενώ οι Ρωμαίοι “Βία Λάκτεα”, δηλαδή δρόμο από γάλα, το γάλα που χύθηκε από τον μαστό της Ήρας όταν την βύζαξε ο Ηρακλής. Όλες όμως οι ευφάνταστες αυτές ιδέες που είχαν οι διάφοροι λαοί για τον Γαλαξία ‘πήραν ένα τέλος με την ανακάλυψη του τηλεσκοπίου.

Κι έτσι σήμερα στα αστροφυσικά μας εργαστήρια και με τη βοήθεια των οργάνων μας ανακαλύψαμε ότι ο Γαλαξίας μας είναι ένας “ραβδωτός σπειροειδής” γαλαξίας του οποίου τα περισσότερα άστρα συγκεντρώνονται σ’ έναν γιγάντιο δίσκο. Παρ’ όλα αυτά οι σπείρες που τον περιβάλλουν είναι αρκετά πιο φωτεινές από ότι ο δίσκος του, γιατί φωτίζονται από λαμπερά νέα άστρα που γεννήθηκαν σχετικά πρόσφατα μέσα στα σύννεφα αερίων και σκόνης που είναι διασκορπισμένα στις σπείρες αυτές.