Αρχική Special Topics - 2 Μοιραία πτήση MH370: Το μεγαλύτερο θρίλερ στην ιστορία της αεροπορίας παραμένει ζωντανό...

Μοιραία πτήση MH370: Το μεγαλύτερο θρίλερ στην ιστορία της αεροπορίας παραμένει ζωντανό (Βίντεο)

Δέκα χρόνια μετά τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία καθώς εξαφανίστηκε η πτήση MH370 με 239 επιβαίνοντες, θα αρχίσει νέα έρευνα στη Μαλαισία; Την απάντηση αναμένεται να δώσει η κυβέρνηση της χώρας αφού υποβλήθηκε ήδη αίτημα από την εταιρεία θαλάσσιας ρομποτικής Ocean Infinity.

0
Families of those aboard missing Malaysia Airlines flight MH370 hold annual remembrance event scaled
Στιγμιότυπο από την τελετή μνήμης για τους 239 επιβαίνοντες της πτήσης MH 370.
Διαφήμιση

Η πτήση MH370 της Malaysia Airlines, εξαφανίστηκε ακριβώς 39 λεπτά μετά την απογείωση από την Κουάλα Λουμπούρ, με 239 επιβαίνοντες (και προορισμό το Πεκίνο τη μοιραία μέρα της 8ης Μαρτίου 2014 και 10 χρόνια μετά τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία όλων των εποχών, είναι πολύ πιθανό η έρευνα να ξεκινήσει ξανά!

Σύνταξη: ecozen.gr

Η εταιρεία θαλάσσιας ρομποτικής Ocean Infinity με έδρα το Τέξας, η οποία προσπάθησε στο παρελθόν να βρει το αεροπλάνο, πρότεινε να ξεκινήσει νέα έρευνα και το υπουργείο Μεταφορών της Μαλαισίας δήλωσε ότι θα εξετάσει την πρόταση.

Day Of Remembrance For MH370
Συγγενείς και φίλοι των 239 επιβαινόντων στη μοιραία πτήση MH 370 γράφουν μηνύματα στην τελετή για τη συμπλήρωση 10 ετών από την ημέρα που το αεροσκάφος εξαφανίστηκε ( Φωτο: Supian Ahmad/NurPhoto via Getty Images)

“Πρέπει να ξαναπάμε”, δήλωσε ο Αυστραλός Πίτερ Φόλεϊ, που ηγήθηκε των ερευνών για την πτήση MH370 και συμμετέχει στις εκκλήσεις για νέα προσπάθεια εύρεσης του αεροπλάνου.

Ήταν στις 8 Μαρτίου 2014 όταν η πτήση MH370 της Malaysia Airlines απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες. Έκτοτε τα ίχνη της χάθηκαν για πάντα και δεν υπάρχουν ασφαλή συμπεράσματα για το τι πραγματικά συνέβη! Τα συντρίμμια της μοιραίας πτήσης MH370 δεν βρέθηκαν ποτέ, με την αγωνία και τη θλίψη να έχει διαλύσει τις οικογένειας των 239 επιβαινόντων.

Συντρίμμια της μοιραίας πτήσης MH370 άρχισαν να ξεβράζονται σε παραλίες στον Ινδικό Ωκεανό περισσότερο από τρία χρόνια μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου. Η έρευνα για τη μοιραία πτήση MH370 σταμάτησε το 2018, αλλά δεν υπάρχουν ακόμα απαντήσεις για το τι συνέβη στην πραγματικότητα.

Από τη στιγμή της εξαφάνισης της μοιραίας πτήσης, οι θεωρίες συνωμοσίας πήραν φωτιά. Ο πιλότος άλλαξε σκόπιμα πορεία σε μια περίπτωση αυτοκτονίας – δολοφονίας ή υπήρξε αεροπειρατεία; Χάκαραν τα χειριστήρια από απόσταση; Προσγειώθηκε με ασφάλεια έξω από το ραντάρ που θα έπρεπε να το παρακολουθεί;

Η μοιραία πτήση MH370 απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ, αλλά 39 λεπτά μετά την πτήση πραγματοποίησε την τελευταία του επικοινωνία με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας. Εξαφανίστηκε από τα συμβατικά ραντάρ λίγα λεπτά αργότερα, αλλά παρακολουθήθηκε από στρατιωτικά συστήματα για άλλη μια ώρα, όπου φαινόταν να έχει παρεκκλίνει της προγραμματισμένης διαδρομής του.

 

missing malaysia flight mh370 prayers 2 gty jt 180728 hpMain

Την Παρασκευή 8 /3 ημέρα μνήμης για τις οικογένειες των επιβαινόντων αλλά και για ολόκληρο τον κόσμο, η κυβέρνηση της Μαλαισίας δήλωσε ότι μπορεί να εγκρίνει μια νέα έρευνα με στόχο να λυθεί το μυστήριο για την πτήση MH370 της Malaysia Airlines.

Ποιες λεπτομέρειες σχετικά με την εξαφάνιση της πτήσης MH370 έχουν επιβεβαιωθεί;

Το MH370 ξεκίνησε από την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό την πρωτεύουσα της Κίνας στις 8 Μαρτίου 2014. Τριάντα εννέα λεπτά μετά την απογείωσή του, το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Ο πιλότος έστειλε μια κανονική ραδιοφωνική κλήση καθώς το αεροπλάνο εγκατέλειπε τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας, αλλά δεν έκανε ποτέ έλεγχο με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του Βιετνάμ κατά την είσοδό του στον εναέριο χώρο της χώρας αυτής, όπως θα έπρεπε να είχε κάνει.

Περίπου δύο λεπτά μετά την τελευταία επικοινωνία,  ο αναμεταδότης του MH370 – ένα τυπικό κομμάτι εξοπλισμού σε όλα τα εμπορικά αεροσκάφη που μεταδίδει τακτικά τη θέση ενός αεροπλάνου στις αρχές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας – απενεργοποιήθηκε, καθιστώντας το αεροσκάφος αόρατο στα πολιτικά συστήματα ραντάρ.

Τα στρατιωτικά ραντάρ και οι δορυφόροι έδειξαν ότι το MH370 στη συνέχεια έκανε στροφή για να ταξιδέψει πάνω από τη Θάλασσα Ανταμάν πίσω προς τη Μαλαισία, πετώντας για ώρες πριν εξαφανιστεί, πιθανότατα όταν έμεινε από καύσιμα.

Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας δήλωσε 17 ημέρες μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου ότι, με βάση τα δορυφορικά δεδομένα, η κυβέρνησή του κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο συνετρίβη σε μια απομακρυσμένη γωνιά του Ινδικού Ωκεανού και ότι δεν υπήρχαν επιζώντες.

ptisi MH 370jpg

Ποιοι επέβαιναν στην πτήση MH370 της Malaysia Airlines;
Στην πτήση MH370 επέβαιναν 227 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος, μεταξύ των οποίων τρεις Αμερικανοί καθώς και άτομα από την Κίνα, την Ινδονησία, τη Ρωσία και τη Γαλλία.

Ανάμεσά τους ήταν και μια διάσημη ομάδα 24 Κινέζων καλλιτεχνών καλλιγραφίας που προερχόταν από έκθεση της δουλειάς τους. Δύο νεαροί Ιρανοί που επέβαιναν στο αεροπλάνο, ο 18χρονος Pouria Nour Mohammad Mehrdad και ο 29χρονος Delavar Seyed Mohammadreza, ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια για να αναζητήσουν καλύτερη ζωή στην Ευρώπη. Δύο από τους Αμερικανούς πολίτες που επέβαιναν στο αεροπλάνο ήταν μικρά παιδιά, η Νικόλ Μενγκ, 4 ετών, και η 2χρονη Γιαν Ζανγκ.
Ο Philip Wood ήταν ο μόνος ενήλικας Αμερικανός στην πτήση. Το στέλεχος της IBM ζούσε στο Πεκίνο και σχεδίαζε να μετακομίσει στη μαλαισιανή πρωτεύουσα με τη φίλη του, Sarah Bajc.

Συνεχίζεται ακόμη η αναζήτηση της πτήσης MH370;

MH370MH370 324031

Όταν εξαφανίστηκε η πτήση MH370, κινητοποιήθηκε μια διεθνής προσπάθεια αναζήτησης στην οποία συμμετείχαν δεκάδες πλοία και αεροσκάφη για να σαρώσουν τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και τον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Η Αυστραλία, η Μαλαισία και η Κίνα διεξήγαγαν τότε μια τεράστια υποβρύχια επιχείρηση έρευνας, καλύπτοντας περίπου 46.000 τετραγωνικά μίλια με σόναρ, υποβρύχια και αεροσκάφη.

Τον Ιούλιο του 2015, ένα θραύσμα αεροπλάνου που αργότερα επιβεβαιώθηκε ότι ήταν ένα φλάπερτον από το MH370 βρέθηκε ξεβρασμένο στην ακτή στο νησί Ρεϊνιόν του δυτικού Ινδικού Ωκεανού. Ήταν η πρώτη αδιάσειστη απόδειξη ότι το αεροπλάνο είχε πέσει στην περιοχή. Αργότερα βρέθηκαν περισσότερα συντρίμμια ξεβρασμένα στις ακτές της ανατολικής Αφρικής. Αλλά αφού δεν υπήρξαν άλλα αποτελέσματα, όλες οι επίσημες προσπάθειες αναζήτησης ανεστάλησαν το 2017.

Τι ακολουθεί;
Η Ocean Infinity πρότεινε πρόσφατα ότι θα μπορούσε να επαναλάβει την έρευνα “χωρίς εύρεση, χωρίς αμοιβή” για το MH370, αν και η Μαλαισία έχει δηλώσει ότι θα το κάνει μόνο αν υπάρχουν αξιόπιστα νέα στοιχεία για το πού μπορεί να βρίσκεται.

Ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Anthony Loke δήλωσε ότι είναι ανοιχτός στο να ενημερωθεί για την πρόταση της Ocean Infinity και ότι, αν υπάρχουν αξιόπιστα νέα στοιχεία για να εργαστεί, θα ζητήσει την έγκριση της κυβέρνησης για την επανέναρξη της έρευνας.

“Η κυβέρνηση είναι ακλόνητη στην αποφασιστικότητά μας να εντοπίσουμε το MH370”, δήλωσε ο Λόκε σε εκδήλωση μνήμης για το MH370. “Ελπίζουμε πραγματικά ότι η έρευνα μπορεί να βρει το αεροπλάνο και να προσφέρει την αλήθεια στους οικείους του”.

Το 2018, η Ocean Infinity ξεκίνησε το δικό της κυνήγι για το MH370 βόρεια της αρχικής περιοχής αναζήτησης, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας με τη Μαλαισία “χωρίς εύρημα, χωρίς αμοιβή”, αλλά η έρευνα αυτή ματαιώθηκε μετά από λίγους μήνες.

Ποιες είναι μερικές από τις επικρατέστερες θεωρίες για το τι συνέβη στο MH370;

Δεν έχουν βρεθεί πειστικά στοιχεία που να υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη αιτία για την εξαφάνιση του αεροπλάνου. Ωστόσο, διάφορες θεωρίες έχουν προταθεί και διερευνηθεί στα χρόνια που μεσολάβησαν.

ptisi MH 370 teleti jpg

Μια θεωρία είναι ότι ο κυβερνήτης ή κάποιο άλλο μέλος του πληρώματος έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο σε μια πράξη μαζικής δολοφονίας-αυτοκτονίας. Οι αρχές εξέτασαν τα οικονομικά αρχεία του πληρώματος και παρακολούθησαν τη δραστηριότητα των πιλότων πριν από την πτήση με τη χρήση βίντεο από κάμερες ασφαλείας και δεν διαπίστωσαν “σημαντικές” αλλαγές στη συμπεριφορά και δεν βρήκαν ενδείξεις οικονομικών προβλημάτων, σύμφωνα με έκθεση της Μαλαισίας του 2015.

Μια έκθεση του 2016 στο περιοδικό New York αποκάλυψε ότι οι αρχές διαπίστωσαν ότι ο πιλότος χρησιμοποίησε τον προσομοιωτή πτήσης στο σπίτι του για να κάνει μια προσομοίωση πτήσης που ήταν παρόμοια με τη διαδρομή που πιστεύεται ότι ακολούθησε η MH370 πριν εξαφανιστεί. Ο Hishammuddin Hussein, ο υπηρεσιακός υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας το 2014, δήλωσε ότι δεν υπήρχε “τίποτα το δυσοίωνο από τους προσομοιωτές”, σύμφωνα με το BBC.

Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ δήλωσε το 2014 ότι τόσο οι αναμεταδότες του ραντάρ όσο και το σύστημα μετάδοσης δεδομένων πτήσης είχαν σκόπιμα απενεργοποιηθεί από κάποιον που βρισκόταν στην πτήση σε μια προσπάθεια να αποκρυβεί η θέση του αεροπλάνου, σύμφωνα με δημοσίευμα του New Scientist. Αυτό οδήγησε ορισμένους να υποθέσουν ότι το αεροπλάνο μπορεί να είχε υποστεί αεροπειρατεία.

Αρκετοί επιβάτες ερευνήθηκαν ως πιθανοί δράστες αεροπειρατείας, συμπεριλαμβανομένων των δύο ανδρών που ταξίδευαν χρησιμοποιώντας πλαστά διαβατήρια. Δεν βρέθηκαν ποτέ στοιχεία που να συνδέουν κάποιον επιβάτη με την εξαφάνιση του αεροπλάνου και οι αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι δύο Ιρανοί άνδρες ζητούσαν άσυλο.

 

Διαφήμιση