Αρχική Ειδήσεις ΗΠΑ: Συνωμοσιολογία ή κακή συγκυρία ο θάνατος του πρώην υπαλλήλου της Boeing

ΗΠΑ: Συνωμοσιολογία ή κακή συγκυρία ο θάνατος του πρώην υπαλλήλου της Boeing

Νεκρός κάτω από περίεργες συνθήκες βρέθηκε προ ημερών ο πρώην υπάλληλος της Boeing, John Barnett, μετά από καταγγελίες για ελαττωματικά εξαρτήματα στην παραγωγή του εν λόγω τύπου αεροσκαφών, φουντώνοντας τα “συνωμοσιολογικά” σενάρια γύρω από τα αίτια του θανάτου του.

0
BBC News boeing
Διαφήμιση

 

Ο John Barnett είχε εργαστεί στην Boeing για 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017. Ωστόσο το 2019, ο John Barnett ισχυρίστηκε ότι ελαττωματικά εξαρτήματα τοποθετήθηκαν σκόπιμα σε σχέδια στη γραμμή παραγωγής σε ένα εργοστάσιο της Boeing. Τις ημέρες πριν από το θάνατό του, είχε καταθέσει σε μήνυση πληροφοριοδοτών εναντίον της εταιρείας, σύμφωνα με το BBC.

Ο κ. Barnett είχε εργαστεί για τον αμερικανικό κολοσσό για 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017 για λόγους υγείας. Από το 2010, εργάστηκε ως διευθυντής ποιότητας στο εργοστάσιο του North Charleston, κατασκευάζοντας το 787 Dreamliner, ένα αεροσκάφος τελευταίας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται κυρίως σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.

FAA: Δεκάδες προβλήματα στην παραγωγή του 737 Max της Boeing

Ο ισχυρισμός των παραπάνω καταγγελιών ωστόσο έρχεται να τεκμηριωθεί από τις επιθεωρήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) στον κύκλο παραγωγής του επιβατικού αεροπλάνου 737 Max της εταιρείας Boeing. Τα απανωτά περιστατικά, όπως εκείνο με την αποκόλληση μέρους της ατράκτου κατά την απογείωση πτήσης της Alaska Airlines τον περασμένο Ιανουάριο, ανέδειξαν “δεκάδες” προβλήματα, με “33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές”, σύμφωνα με την εφημερίδα “New York Times”.

Η Spirit AeroSystems, ένας εξωτερικός προμηθευτής της Boeing που αναλαμβάνει την κατασκευή της ατράκτου για αυτά τα επιβατικά αεροσκάφη, κατάφερε να περάσει μόνο έξι από τις δεκατρείς “δοκιμές” που πραγματοποίησε η FAA, σύμφωνα με το δημοσίευμα που επικαλείται εσωτερική παρουσίαση της διαδικασίας.

Ούτε η FAA, ούτε η Boeing, ούτε η Spirit απάντησαν άμεσα όταν επικοινώνησε μαζί τους το πρακτορείο ειδήσεων Reuters για να σχολιάσουν τις πληροφορίες των Times.

Ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών, Pete Buttigieg, δήλωσε πως περιμένει από την κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία είναι μία από τις δύο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούν το Υπουργείο Δικαιοσύνης και η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) για το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου, το οποίο θα μπορούσε να είχε καταλήξει σε καταστροφή αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος. Επιπλέον, ο επικεφαλής της FAA Michael Whitaker δήλωσε πως η υπηρεσία και η Boeing ελπίζουν να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τις προϋποθέσεις που πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια για να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωσε πως εντόπισε προβλήματα “μη συμμόρφωσης” της Boeing προς τους κανόνες στον “έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής”, στον “χειρισμό και την αποθήκευση τμημάτων”, καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του “προϊόντος”.

Η Boeing πιθανόν αντιμετώπισε τη σοβαρότερη κρίση στην ιστορία της όταν δύο αεροσκάφη του συγκεκριμένου μοντέλου συνετρίβησαν στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, με αποτέλεσμα να μην επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και τις αρχές του 2019. Κύρια αιτία ήταν ένα πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, το οποίο βασιζόταν σε δεδομένα από μόνο έναν αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση γι’ αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max παρέμεινε καθηλωμένος από τον Μάρτιο του 2019 έως τον Νοέμβριο του 2020. Αν και το ζήτημα αντιμετωπίστηκε και τα αεροσκάφη τελικά επέστρεψαν στις πτήσεις, τα Max συνεχίζουν να εμφανίζουν προβλήματα.

Διαφήμιση